تحلیل‌ بنیادی

ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی در اسفند 1400

در مقالات انیگما هر ماه لیستی از ارزنده‌ترین سهام بورسی در صنایع مختلف بر اساس تحلیل بنیادی منتشر می‌شود. صنعت پتروشیمی یکی از صنایع مهم و مورد توجه سهامداران می‌باشد. شرکت‌های فعال در این صنعت معمولا درصد بالایی از سود محقق شده در یک سال مالی را به‌صورت نقدی بین سهامداران تقسیم می‌کنند. در این مقاله لیستی از برترین شرکت‌های پتروشیمی بورسی در اسفند 1400 به لحاظ شاخص P/E فوروارد معرفی شده است.

تحلیل بنیادی شرکت‌های پتروشیمی

شرکت‌های تولیدی در تحلیل بنیادی با نسبت P/E سنجیده می‌شوند. علاوه بر شرکت‌ها، صنعت‌ها نیز در بورس دارای P/E می‌باشند. نسبت پی به ای گذشته‌نگر (P/E ttm) شرکت‌ها و صنایع مختلف در سایت www.tsetmc.com وجود دارد. اما آنچه برای سرمایه‌گذاری از اهمیت بیشتری برخوردار است، وضعیت آینده شرکت‌ها و صنایع می‌باشد. در سایت انیگما P/E فوروارد تمامی شرکت‌های تولیدی از جمله پتروشیمی‌ها محاسبه شده است. سهام پتروشیمی‌ها جزو نمادهای پرمعامله در بورس محسوب می‌شوند. در ادامه 10 نماد برتر در میان شرکت‌های فعال در این صنعت به همراه EPS و P/E تحلیلی هر یک مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در مقاله ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی‌ درباره این صنعت در جهان و ایران بیشتر بخوانید.

ارزنده‌ترین پتروشیمی‌ها

پتروشیمی پردیس با نماد شپدیس مانند ماه گذشته با پی به ای فوروارد 3/6 از ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی محسوب می‌شود. این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوره و آمونیاک در کشور است. شرکت پتروشیمی خراسان علاوه بر اوره و آمونیاک، ملامین نیز تولید می‌کند. که سود خالص به ازای هر سهم این نماد در سال مالی 1401، 23,094 ریال پیش‌بینی شده است. باتوجه به قیمت روز این سهم P/E تحلیلی آن 3/9 محاسبه شده است.

شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی شیراز و پتروشیمی کرمانشاه با P/Eهای کمتر از 5 جزو نماد ارزنده در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شوند. در جدول زیر 10 شرکت برتر صنعت پتروشیمی به ترتیب نسبت پی به ای تحلیلی نمایش داده شده است.

در تحلیل بنیادی این شرکت‌ها، نرخ گاز خوراک 5,000 تومان بر متر مکعب و گاز سوخت 2,000 تومان بر متر مکعب لحاظ شده است. همچنین میانگین قیمت دلار در سال 1401، 25,000 تومان و تورم در این سال 30 درصد در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در بخش تحلیل بنیادی انیگما مفروضات خود را وارد کرده و P/E شرکت‌ها را بر اساس تحلیل خود مشاهده کنید.

ارزنده‌ترین پتروشیمی‌ها

از دیگر شرکت‌های برتر صنعت پتروشیمی که در جدول فوق آمده است، می‌توان به نمادهای شغدیر، نوری، جم، شاروم و آریا اشاره کرد. برای مشاهده ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی در بهمن ماه بر روی لینک روبرو کلیک کنید← ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی با پایین‌ترین نسبت P/E فوروارد- بهمن 1400

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با تحلیلگران انیگما اطلاعات خود را در بخش نظرات وارد کنید.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا