تحلیل‌ بنیادی

ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی با پایین‌ترین نسبت P/E فوروارد- بهمن 1400

صنعت پتروشیمی یکی از صنایع سودده در بازار سرمایه است. نمادهای این صنعت همواره مورد توجه سهامداران قرار داشته است. بنابراین در این گزارش تلاش شده با تحلیل بنیادی شرکت‌های مختلف این صنعت، ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی با پایین‌ترین نسبت P/E فوروارد معرفی شود.

شرکت‌های بورسی صنعت پتروشیمی

شرکت‌های زیادی در صنعت پتروشیمی فعال هستند که نماد آن‌ها در بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. شرکت‌های پتروشیمی شیراز، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خراسان و پتروشیمی کرمانشاه در صنعت اوره و آمونیاک فعالیت می‌کنند. عمده کاربرد محصولات این شرکت‌ها در کشاورزی است.

شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی فن‌آوران، پتروشیمی خارک و پتروشیمی شیراز در صنعت متانول، به‌عنوان پرکاربردترین محصول پتروشیمی، فعال هستند. پتروشیمی غدیر و پتروشیمی آبادان نیز از شرکت‌های بورسی فعال در حوزه تولید pvc هستند. پی وی سی یکی محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد. از دیگر شرکت‌های موجود در این صنعت می‌توان به پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی نوری و… اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با با هر یک از این صنعت‌ها به بخش تحلیل‌های اقتصادی و صنعت مقاله‌های انیگما مراجعه کنید.

ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی با پایین‌ترین نسبت P/E فوروارد

در جدول زیر EPS و P/E تحلیلی 8 شرکت ارزنده صنعت پتروشیمی توسط تیم تحلیلی انیگما نمایش داده شده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، شرکت پتروشیمی پردیس با نماد شپدیس 42،700 ریال سود به ازای هر سهم در سال آینده خواهد ساخت و باتوجه به قیمت روز آن در تاریخ 12 بهمن 1400 در رده اول این جدول قرار دارد. نمادهای خراسان، شیراز و کرماشا با داشتن P/E تحلیلی کمتر از 4، از دیگر شرکت‌های ارزنده این صنعت پیش‌بینی شده‌اند.

در این تحلیل نرخ گاز خوراک در سال آینده 5000 تومان و نرخ گاز سوخت 2000 تومان در نظر گرفته شده است. همچنین تورم در سال 1401، 30 درصد و میانگین قیمت دلار 25000 تومان محاسبه شده است. در سایت انیگما می‌توان این مفروضات را تغییر داده و نسبت پی به ای شرکت‌ها را طبق تحلیل خود مشاهده کرد.

ارزنده‌ترین شرکت‌های پتروشیمی

لازم به توضیح است که P/E ttm یا همان گذشته‌نگر شرکت‌های تولیدی که در سایت http://www.tsetmc.com/ وجود دارد تاثیر خود را در قیمت روز شرکت‌ها گذاشته است و پی به ای فوروارد یا همان آینده‌نگر دارای ارزش افزوده برای سرمایه‌گذاران است. انیگما تنها مرجع تحلیل بنیادی بورس است که پی به ای تحلیلی تمامی شرکت‌های تولیدی را محاسبه کرده است. این شرکت‌ها را می‌توان به‌صورت کلی یا به تفکیک صنایع مشاهده کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با تحلیلگران انیگما اطلاعات خود را در بخش نظرات وارد کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید
۲ دیدگاه
    1. هنوز در تحلیل‌های ما لحاظ نشده. به محض تصویب شدن نرخ مالیات برای سال 1401 در صحن علنی مجلس، تحلیل‌ها به‌روز خواهند شد.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا