اخبار بورس

تاریخ مجمع شبهرن – مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲

شرکت‌ها، به صورت سالیانه جلسات مهمی به‌منظور گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت برگزار می‌کنند. این جلسات مکان اتخاذ تصمیمات مهم برای شرکت است و سهامداران دارای حق حضور و رای در تصمیمات مجمع هستند. برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه هر شرکت شرایط خاص خود را دارد. در این مطلب، به جزئیات مجمع شبهرن به‌عنوان یکی از پالایشگاه‌های پیشرو در عرصه تولید روغن موتور و روغن‌های صنعتی در ایران، پرداخته شده است. مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲ و تاریخ برگزاری این مجمع از مواردی هستند که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مقاله پیشنهادی: تحلیل بنیادی بورس

مجمع عمومی عادی سالیانه

در پاسخ به سوال مجمع چیست می‌توان گفت که مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد است که هر سال برای یک سازمان یا شرکت برگزار می‌شود. هدف اصلی این جلسه، تجزیه و تحلیل عملکرد مالی سال گذشته و تصویب مسائل مهم برای سال آینده است. مدیران در این جلسه گزارش عملکرد سالیانه خود را ارائه می‌دهند و مسائلی از قبیل میزان سود نقدی در این مجمع بررسی می‌شود.

سهامداران در این جلسه فرصت دارند تا سوالات خود در خصوص شرکت را مطرح کنند و در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت نقش داشته باشند. برگزاری این مجمع به شفافیت مالی و مشارکت اعضا کمک می‌کند. این جلسه بر اساس قوانین و مقررات مربوط به شرکت‌ها و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. مراحل برگزاری مجمع شامل اعلام زمان و مکان توسط مدیران شرکت، دعوت اعضا با انتشار آگهی و اسناد مرتبط، بحث در مورد مسائل مهمی نظیر گزارش عملکرد سال گذشته و تصویب مسائل مهم برای سال آینده است.

برگزاری مجمع شبهرن ۱۴۰۲

شرکت نفت بهران از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 08:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/04/21 در استان تهران، بزرگراه شهيد چمران، تقاطع يادگار امام، هتل پارسيان آزادی، سالن زرين برگزار می‌شد، حضور به هم رسانند. در ادامه پیش از بررسی مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲، نحوه حضور در مجمع شبهرن توضیح داده شده است.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

برگ ورود به جلسه با ارائه کارت ملی در روز برگزاری مجمع به شرح زیر صادر می‌شد. سهامداران حقيقی می‌توانستند شخصا يا از طريق وکيل با ارائه وکالت‌نامه رسمی يا قائم مقام قانونی شخص حقيقی صاحب سهم، و سهامداران حقوقی از طريق نماينده يا نمايندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی يا رسمی) يا نمايندگی با امضای صاحبان امضای شخص حقوقی، در جلسه مجمع عمومی حضور به هم رسانند. همچنين سهامداران می‌توانستند نسبت به مشاهده بر خط (آنلاين) جلسه از طريق تارنمای شرکت نفت بهران به نشانی www.behranoil.co اقدام کنند.

دستور جلسه مجمع شبهرن

دستور جلسه مجمع شبهرن بر اساس اصول حاکم بر مجمع‌های عمومی شرکت‌ها تدوین شده است. در این دستور، هیچ محدودیتی برای شرکت کردن سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه شبهرن اعلام نشده است؛ بنابراین حضور در این مجمع برای تمامی سهامداران امکان‌پذیر است و این اجازه را به آن‌ها می‌دهد تا در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت سهیم شوند. دستور جلسه مجمع شبهرن به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲

سود مجمع شبهرن در سال ۱۴۰۲ یا همان میزان سود نقدی که به سهامداران این شرکت تعلق می‌گیرد، در جلسه مجمع سالیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. سود نقدی از جمله عوامل مهم محسوب می‌شود و تاثیر مهمی بر تصمیم‌گیری سهامداران در خصوص سرمایه‌گذاری در سال‌های آینده و حضور در جلسات مجمع دارد.

تقسیم سود نقدی در این شرکت، همچون سایر شرکت‌ها، بر اساس اصولی یکسان انجام می‌شود. این اصول به شرکت‌ها کمک می‌کند تا روند تقسیم سود را به شکلی مناسب و شفاف انجام دهند. مهم‌ترین نکته این است که سود نقدی یا همان DPS به سهامدارانی که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار دارند، تعلق می‌گیرد. در ادامه، میزان درصد تقسیم سود نقدی شبهرن در چند سال گذشته مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی به  سود خالص هر سهم (ریال)  سود نقدی هر سهم (ریال)  درصد تقسیم سود
1401/12/293,4693,050 88%
1400/12/292,1012,020 96%
1399/12/301,3971,150 82%

بازده نقدی سهم شبهرن

بازده نقدی سهم، یکی از مؤلفه‌های اساسی در ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها برای سرمایه گذاری در بورس است که توسط سرمایه‌گذاران و تحلیلگران مورد توجه قرار می‌گیرد. بازده نقدی به نسبت مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲ به قیمت سهم پیش از بسته شدن در سایت بورس اوراق بهادار تهران گفته می‌شود.

با افزایش بازده نقدی سهم، ترجیح سرمایه‌گذاران برای حضور در مجمع سالیانه شرکت افزایش می‌یابد. برای اطلاعات دقیق‌تر در خصوص بازده نقدی سهام شبهرن، جدول زیر که اطلاعات آن از منابع منتشر شده در سایت کدال بورس انیگما تهیه شده، مورد بررسی قرار گرفته است. این جدول تحلیل بازده نقدی سود سهام شبهرن را به منظور بررسی و تفسیر عملکرد مالی این شرکت در زمینه سوددهی به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29 28,790 ریال 3,050 ریال 10%
1400/12/29 14,710 ریال2,020 ریال 13%
1399/12/3011,380 ریال1,150 ریال 10%

زمانبندی پرداخت مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲

به منظور رعایت مفاد ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه زمان‌بندی پرداخت سود نقدی مصوب مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۱ به ازای هر سهم مبلغ ۳,۰۵۰ ریال به شرح ذیل اعلام شد.

اشخاص حقیقی دارای کد سجام در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۲۱ از طریق واریز به حساب معرفی شده در این سامانه واریز شد. اشخاص حقیقی فاقد کد سجام نیز می‌توانستند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۱۵ از طریق مراجعه به شعب بانک صادرات و ارائه کارت ملی و کد بورسی مبلغ سود سهام نفت بهران در سال ۱۴۰۲ را دریافت کنند.

سود سهام سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کد سجام نیز در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۲۱ از طریق واریز به حساب معرفی شده در سامانه سجام واریز شد.

سبدها و صندوق های سرمایه گذاری فاقد کد سجام با درخواست کتبی و طبق مفاد ماده ۲۴۰ اصلاحیه قانون تجارت تا پایان مهلت قانونی امکان دریافت سود سهام خود را داشتند.

اطلاعات شرکت نفت بهران

آدرس: تهران، شریعتی، شهید دستگردی (ظفر)، ساختمان بهران

کدپستی: ۱۹۱۱۸۴۶۶۱۱

تلفن: ۳۰-۲۲۲۶۴۱۲۴

دورنگار: ۲۲۲۶۴۱۳۱

3.3/5 - (3 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا