اخبار بورسسود سهام

سود سهام نقدی مجمع سهگمت در سال 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها یک گردهمایی مهم است که در آن به مسائل مختلفی مانند تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود نقدی به سهامداران پرداخته می‌شود. تصمیمات مجمع عمومی در مورد تقسیم سود نقدی در شرکت‌ها متفاوت و بر بازدهی آن سهم تاثیرگذار است. تاریخ مجمع سهگمت و تصمیمات مرتبط با آن ازجمله سود تقسیمی و بازده نقدی از موضوعاتی هستند که در این مقاله بررسی شده‌اند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در مورد حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی بگیرند. در نتیجه برای این تصمیم‌گیری، نیاز به تحلیل دقیق اطلاعات مالی شرکت و فهم سیاست‌های آن دارند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

به گردهمایی مدیران و سهامداران (مالکین) یک شرکت در راستای بررسی وضعیت شرکت و اتخاذ تصمیماتی مانند تصویب صورت مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می‌شود. این مجمع یک بار در سال تشکیل می‌شود و تمامی سهامداران می‌توانند از طریق برگه سهام خود در آن حضور داشته باشند. شرکت‌ها موظف‌اند تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی خود مجمع عمومی سالیانه را برگزار کنند. لازم به ذکر است که سال مالی شرکت‌ها لزوما مطابق با سال شمسی نیست. شرکت‌ها باید تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه را حداقل ۱۰ روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی کنند. همچنین آخرین آگهی‌ و اطلاعات مجامع شرکت‌ها نیز از طریق سامانه codal یا سایت tse قابل مشاهده هستند. با مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه با جزئیات این مجمع بیشتر آشنا می‌شوید.

تاریخ برگزاری مجمع سهگمت

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان هگمتان بر اساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ 1403/02/16 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 09:00 روز چهار شنبه مورخ 1403/02/26 در محل تهران، خيابان طالقانی، نبش خيابان شهيد موسوی (فرصت)، پلاک 175، ساختمان اتاق بازرگانی و صنايع و معادن و کشاورزی ايران، طبقه دهم برگزار شد.

نحوه دریافت برگ ورود به جلسه

سهامداران يا وکلا و نمايندگان قانونی آن‌ها می‌توانستند جهت دريافت برگه ورود به جلسه با در دست داشتن اصل اوراق سهام، اصل مدارک شناسايی معتبر (اصل کارت ملی) يک روز قبل از برگزاری مجمع به آدرس دفتر مرکزی شرکت واقع در ميدان فردوسی، خيابان فردوسی، خيابان تقوی، بن بست انوشيروانی، پلاک 6، طبقه همکف مراجعه کنند.

  • شماره تماس 02166707338 آقای آرش سليمانی داخلی 123

ضمنا سهامدارانی که امکان حضور در جلسه را نداشتند و مايل به شرکت از طريق فضای مجازی در مجمع بودند، می‌توانستند از طريق لينک‌های زير جلسه مجمع را مشاهده و سوالات خود را از طريق سامانه پيامکی به شماره 09934852317 مطرح کنند و نسبت به پاسخگويی آن‌ها مطابق ضوابط مجامع اقدام می‌شد.

https://roka-co.com/hegmatancement و https://www.aparat.com/hegmatancement/live

حاضرین در مجمع سهگمت

  • شرکت سیمان تهران
  • صندوق سرمایه‌گذاری ارزش کاوان آبنده
  • شرکت سرمایه‌گذاری .ا.ب.سینا بهگزین BMF
  • شرکت آرمان توسعه مبین مهر سپهر
  • شرکت سرمایه‌گذاری ارشک
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی کاریزما
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی سپند کاریزما
  • شرکت پریفاب
  • شرکت صنایع سیمان گیلان سبز
  • شرکت صنایع سیمان پیوند گلستان
  • شرکت سیمان ایلام
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سیمان هگمتان

در مجمع سهگمت در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/10/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع «مفيد راهبر» به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و همچنین به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی سهگمت

سود نقدی یکی از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری در بورس و بازده سهام است. به عبارت دیگر، تصمیماتی که در مجمع عمومی یک شرکت در مورد تقسیم سود نقدی گرفته می‌شوند، می‌توانند به‌ طور مستقیم بر عملکرد و سود سهامداران اثرگذار باشند.

شرکت‌ها عموما سیاست‌های مشابهی در زمینه تقسیم سود نقدی دارند. این سیاست‌ها تعیین می‌کنند که چه مقدار از سود خالص سالیانه بین سهامداران توزیع خواهد شد. تحلیلگران و سهامداران برای تجزیه و تحلیل بازدهی این سهم، نیاز به بررسی تاریخچه تقسیم سود مجمع سهگمت در چند سال گذشته دارند. این بررسی می‌تواند نشان دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم تقسیم سود نقدی پرداخته یا سیاست‌های تقسیم سود آن تغییر کرده است. در ادامه روند تقسیم سود نقدی سهگمت در سال‌های اخیر بررسی شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/10/3010٬193 ریال7٬500 ریال٪75
1401/10/306٬477 ریال5٬000 ریال٪77
1400/10/303٬731 ریال3٬850 ریال٪103

بازده نقدی سهم سهگمت

بازده نقدی سهم یکی از معیارهای مهم در مورد حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها و تحلیل بنیادی سهام محسوب می‌شود. بازده نقدی سهم به‌عنوان یک نسبت نمایانگر میزان سود نقدی نسبت به قیمت سهم پیش از بسته شدن است و این معیار بهره‌وری سرمایه‌گذاری در سهام را اندازه‌گیری می‌کند.

همچنین، بازده نقدی سهم می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تاثیرگذار باشد. اگر بازده نقدی سهم بیشتر باشد، مورد توجه سهامداران قرار خواهد گرفت.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/10/3065٬730 ریال7٬500 ریال٪11
1401/10/3054٬470 ریال5٬000 ریال٪9
1400/10/3030٬170 ریال3٬850 ریال٪12

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع سهگمت

سود کلیه سهامداران سهگمت مطابق جدول زیر با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق سامانه سجام پرداخت شد.

سهامدارانتاریخ پرداخت
سهامداران حقیقی و صندوق سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌هااز تاریخ 1403/06/15 الی 1403/06/20
سهامداران حقوقیاز تاریخ 1403/06/20 الی 1403/06/25

همچنین سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نهایی نکرده‌اند، لازم است به منظور دریافت سود سهام خود در اسرع وقت نسبت به تکمیل مشخصات خود در سامانه سجام اقدام کنند.

اطلاعات تماس با امور سهام شرکت سیمان هگمتان

ایمیل: info@hegmatancement.com

تلفن: 02166737338

1/5 - (1 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا