اخبار بورس

تاریخ مجمع فسرب – سود مجمع فسرب ۱۴۰۲

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها یک گردهمایی مهم است که در آن مسائل مختلفی مانند تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود نقدی به سهامداران بررسی می‌شوند. تصمیمات مجمع عمومی در مورد تقسیم سود نقدی در شرکت‌ها متفاوت و بر بازدهی آن سهم تاثیرگذار است. تاریخ مجمع فسرب 1402 و تصمیمات مرتبط با آن ازجمله سود مجمع فسرب از موضوعاتی هستند که در این مقاله بررسی شده‌اند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در مورد حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی اتخاذ کنند. برای این تصمیم‌گیری، نیاز به تحلیل دقیق اطلاعات مالی شرکت و فهم سیاست‌های آن دارند تا سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک گردهمایی مهم است که به منظور بررسی وضعیت یک شرکت و اتخاذ تصمیماتی چون تصویب صورت‌های مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و دیگر موارد مشابه برگزار می‌شود. این مجمع یک بار در سال تشکیل می‌شود و تمامی سهامداران اجازه حضور در آن را دارند و می‌توانند از طریق برگه سهام خود در مجمع شرکت کنند.

شرکت‌ها موظف‌اند تا ۴ ماه پس از اتمام سال مالی خود مجمع عمومی سالیانه را برگزار کنند. مهم است به ‌یاد داشت که سال مالی شرکت‌ها ممکن است با تقویم سال شمسی همخوانی نداشته باشد. همچنین شرکت‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه خود هستند و باید این اطلاعات را حداقل ۱۰ روز پیش از برگزاری مجمع به سهامداران اعلام کنند. اطلاعات آخرین آگهی‌ها و جزئیات مربوط به مجامع شرکت‌ها از طریق سامانه کدال یا وب‌سایت بورس اوراق بهادار قابل دسترسی هستند.

افراد می‌توانند برای دستیابی به اطلاعات مجمع یک شرکت، نماد مربوطه را در سامانه کدال یا کدال بورس، جست‌وجو کنند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات مناسب‌تری در مورد حضور در مجمع اتخاذ کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع فسرب 1402

شرکت ملی سرب و روی ایران از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در مجمع عمومی عادی سالیانه که در ساعت 14:30 روز چهارشنبه مورخ 1402/04/21 در استان تهران، خيابان شيخ بهايی جنوبی، شهرک والفجر، انتهای خيابان ايرانشناسی، ميدان شهدای دانشجو، خيابان نهم، پلاک6 مرکز همايش‌های سازمان مديريت صنعتی (سالن پويش) برگزار شد، حضور به هم رسانند.

می‌توانید تحلیل بنیادی و ارزش‌گذاری این سهم را از طریق لینک تحلیل فسرب مطالعه کنید.

نحوه حضور در مجمع فسرب

تمامی سهامداران این شرکت، بدون هیچ محدودیتی، اجازه حضور در مجمع را داشتند. سهامداران می‌توانستند ضمن مشاهده همزمان مجمع از طريق پيوند www.nilzco.com سوالات خود را از طريق سامانه پيامکی مندرج در سايت مطرح کنند تا نسبت به پاسخگويی آن مطابق ضوابط مجمع اقدام شود. لازم به ذکر است امکان حضور سهامداران با ارائه اصل کارت ملی، اصل وکالتنامه رسمی (برای اشخاص حقيقی) و معرفی‌نامه معتبر (برای اشخاص حقوقی) در مجمع مذکور وجود داشت.

دستور جلسه مجمع فسرب 1402

دستور جلسه شامل موضوعات قابل طرح در مجمع است که شرکت‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند. لیست زیر شامل دستور مجمع فسرب است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است، از قبيل تقسيم سود نقدی و…

لازم به ذکر است که در این مجمع بهمند به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و هشيار بهمند به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ دنيای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع فسرب

سود نقدی یکی از جنبه‌های مهم سرمایه گذاری در بورس و بازده سهام است. به عبارت دیگر، تصمیماتی که در مجمع عمومی یک شرکت در مورد تقسیم سود نقدی گرفته می‌شوند، می‌توانند به‌طور مستقیم بر عملکرد و سود سهامداران اثرگذار باشند.

شرکت‌ها عموما سیاست‌های مشابهی در زمینه تقسیم سود نقدی دارند. این سیاست‌ها تعیین می‌کنند که چه مقدار از سود خالص سالیانه بین سهامداران توزیع خواهد شد. تحلیلگران و سهامداران برای تجزیه و تحلیل بازدهی این سهم، نیاز به بررسی تاریخچه تقسیم سود فسرب در چند سال گذشته دارند. این بررسی می‌تواند نشان دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم تقسیم سود نقدی پرداخته یا سیاست‌های تقسیم سود آن تغییر کرده است. در ادامه روند تقسیم سود مجمع فسرب 1402 و سال‌های گذشته بررسی شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/2912216%
1400/12/29991010%
1399/12/304,4301,25028%

بازده نقدی سهم فسرب

بازده نقدی سهم یکی از معیارهای مهم در مورد حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها و تحلیل بنیادی سهام محسوب می‌شود. بازده نقدی سهم به عنوان یک نسبت نمایانگر میزان سود نقدی نسبت به قیمت سهم پیش از بسته شدن است و این معیار بهره‌وری سرمایه‌گذاری در سهام را اندازه‌گیری می‌کند.

همچنین، بازده نقدی سهم می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تاثیرگذار باشد. اگر بازده نقدی سهم بیشتر باشد، مورد توجه سهامداران قرار خواهد گرفت.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29 2,35820.08%
1400/12/291,417100.7%
1399/12/3060,2801,2502.07%

زمانبندی پرداخت سود نقدی فسرب

به استناد مفاد مندرج در ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام شرکت ملی سرب و روی ایران (سهامی عام) باتوجه به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ به شرح جدول زیر اعلام شد.

نوع سهامدارتاریخ پرداخت
اشخاص حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها۱۴۰۲٫۰۷٫۲۵
اشخاص حقوقی ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۷

لازم به ذکر است باتوجه به ابلاغیه شماره ۱۰۱۵۶۹٫۱۲۲ مورخ ۱۴۰۱٫۰۱٫۱۵ ریاست نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، سود مجمع فسرب 1402 تنها از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و در تاریخ اعلامی به سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و سهامداران حقوقی پرداخت خواهد شد. بنابراین سهامدارانی که در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام احراز هویت کردند جهت دریافت سود باید تا تاریخ اعلام شده نسبت به تکمیل فرآیند احراز هویت خود در سامانه فوق اقدام کنند.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا