اخبار بورس

سود مجمع وصنا؛ تاریخ برگزاری مجمع وصنا

مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای بررسی عملکرد گذشته شرکت و اتخاذ تصمیماتی در خصوص آینده آن است. شرط تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. اگر مجمع به حد نصاب نرسد، تشکیل نمی‌شود و مجدد برای دومین بار اطلاع‌رسانی و برگزار خواهد شد. شرکت در این مجمع و دریافت سود نقدی یکی از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. سیاست شرکت‌ها در پرداخت سود نقدی متفاوت است و این مسئله می‌تواند بر تصمیم‌گیری سهامداران اثرگذار باشد. در این مقاله به بررسی مجمع وصنا، تصمیمات اتخاذشده در آن از جمله میزان سود نقدی پرداخته شده است. بررسی این مجمع به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بر اساس استراتژی‌های معاملاتی خود در خصوص این شرکت تصمیم‌گیری کرده و بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری خود حاصل کنند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

به گردهمایی مدیران و سهامداران (مالکین) یک شرکت در راستای بررسی وضعیت آن و اتخاذ تصمیماتی مانند تصویب صورت مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می‌شود. این مجمع با توجه به سیاست‌های شرکت هر سال برگزار می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه بعد از پایان سال مالی خود نسبت به تشکیل آن اقدام کنند. گاهی ممکن است سال مالی شرکت مطابق با سال شمسی نباشد. برای مثال پایان سال مالی یک شرکت، انتهای شهریور باشد.

اطلاعات مربوط به تاریخ و مکان تشکیل این مجمع در سایت کدال منتشر می‌شود. در نتیجه سهامداران با سرچ نماد مورد نظر خود در قسمت آگهی‌های دعوت به مجمع سایت codal.ir، از تاریخ و مکان برگزاری مجمع سالیانه شرکت مربوطه اطلاع پیدا کنند.

همه کسانی که تا روز برگزاری مجمع سالیانه، سهامدار شرکت هستند، می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند. حتی سهامداران در این مجمع می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و اطلاعات دقیق تری در خصوص صنعت و شرکت کسب می‌کنند. لازم است بدانید چند روز قبل از برگزاری مجمع، سهام شرکت بسته شده و قابل معادله نخواهد بود و عموما چند روز بعد از برگزاری مجمع دوباره بازگشایی شده و سهام آن مورد معامله قرار می‌گیرد.

  • برای آشنایی بهتر با مجمع عمومی عادی سالیانه مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

زمان برگزاری مجمع وصنا

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:30 روز شنبه مورخ 1403/01/18 به آدرس تهران، خیابان مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی، پلاک 35، طبقه همکف، سالن شرکت بین‌المللی بازرسی کالای تجاری (IGI) برگزار شد، حضور بهم رسانند.

برای سهامداران حقیقی و حقوقی که تمایل به شرکت در مجمع سالیانه را داشتند، برگه حضور به جلسه در همان روز صادر شد. جهت دریافت برگه ورود به مجمع، برای سهامداران حقیقی به همراه داشتن اصل کارت ملی و برای سهامداران حقوقی به همراه داشتن معرفی نامه در سربرگ شرکت با امضای اشخاص دارنده امضا مجاز و ممهور به مهر شرکت الزامی بود.

شرکت توسعه صنایع بهشهر با مالکیت 50٫48 درصد، شرت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با مالکیت 26٫14 درصد و سایر سهامداران با مالکیت کمتر از یک درصد حاضرین مجمع وصنا بودند.

دستور جلسه مجمع سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

سود نقدی مجمع وصنا

سهامداران می‌توانند پیش از مجمع سهام خود را فروخته و وارد مجمع نشوند، بنابراین سود نقدی نیز از شرکت دریافت نخواهند کرد. اما دریافت سود نقدی یک موضوع لذت بخش است که بسیاری از سهامداران علاقمند به دریافت آن هستند. از این روز در این مقاله به بررسی تاریخچه سود نقدی وصنا پرداخته شده است. زیرا با بررسی میزان سود نقدی می‌توان مقدار سود تقسیمی را برای سال مالی بعد پیش‌بینی کرد.

سال مالی منتهی بهسود خالص به ازای هر سهم (EPS)– ریالسود نقدی به ازای هر سهم (DPS)-ریالدرصد تقسیم سود
1402/09/30545250٪45
1401/09/305140٪78
1400/09/301٬001270٪26

بازده نقدی سهم وصنا

پس از تصویب سود نقدی، سهامداران به محاسبه بازده نقدی سهم می‌پردازند. بررسی بازده نقدی اطلاعات مفیدی از عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود و تاثیرات آن بر بازده سهام در اختیار سهامداران می‌گذارد. تغییرات در بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه و جذب آنان تاثیرگذار است، این رابطه به‌گونه‌ای است که افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود. در ادامه به محاسبه بازده نقدی وصنا برای سه سال مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)-ریالسود نقدی به ازای هر سهم (DPS)-ریالبازده نقدی (D/P)
1402/09/302٬351250٪10
1401/09/302٬32940٪1
1400/09/303٬351270٪8

زمان و نحوه پرداخت سود نقدی مجمع وصنا

برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سال مالی منتهی به 30 آذرماه 1402 برای سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران به شرح زیر است:

سود سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و سهامداران حقوقی از تاریخ 1403/05/06 توسط سامانه سجام پرداخت خواهد شد.

کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی فاقد کد سجام که اطلاعات هویتی آنان نزد این شرکت ناقص است، خواهشمند است مطابق با فرم پیوست نسبت به ارسال اطلاعات و تکمیل پرونده پرداختی جهت پرداخت در تاریخ 1403/05/10 از هم‌اکنون تا حداکثر تاریخ 1403/04/31 اقدام کنند.

فرم پیوست سهامداران وصنا

آدرس شرکت جهت ارسال مدارک و پیگیری

  • آدرس پستی: تهران، روبروی درب اصلی پارک ملت، خیالان حق شناس، پلاک 10
  • کدپستی: 1967743465
  • ایمیل شرکت: stock@behshahrinvest.ir
  • پیام رسال بله: 03968826953
  • شماره فکس شرکت: 02122655606
  • پرتال سهامداران شرکت: www.portal.bidic.ir
امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا