اخبار بورس

مجمع غگلستا؛ زمان و نحوه پرداخت سود نقدی غگلستا

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور سهامداران و مدیران هر شرکت به منظور ارزیابی عملکرد و اتخاذ تصمیمات مالی مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شوند. مجمع عمومی سالیانه هر شرکت با توجه به شرایط تعیین‌شده آن شرکت یا سازمان تشکیل می‌شود. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مجمع تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود نقدی شرکت است. عموما شرکت در مجمع برای کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و دریافت سود نقدی هستند، لذت بخش است. در ادامه این مطلب به بررسی مجمع غگلستا، نحوه برگزاری این مجمع، میزان سود تقسیمی و در نهایت محاسبه بازده نقدی سهام غگلستا پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

همانطور که از نام مجمع عمومی عادی سالیانه مشخص است، این مجمع هر سال یکبار برگزار می‌شود تا در حضور مدیران و سهامداران، به بررسی جوانب مختلف عملکرد و وضعیت مالی شرکت پرداخته شود. همچنین در مجمع سالیانه به بحث و تصویب مسائل کلان و ارائه گزارش‌های مهم شرکت پرداخته می‌شود. سهامداران با حضور در این مجمع می‌توانند سوالات خود را مطرح کنند. لازم به ذکر است شرکت‌ها می‌بایست زمان و مکان برگزاری مجمع سالیانه را حداقل 10 روز پیش از برگزاری مجمع در سامانه کدال یا TSE منتشر کنند. با جستجو نماد موردنظر در سایت کدال، افراد می‌توانند از زمان و مکان برگزاری مجمع و همچنین خلاصه تصمیمات اتخاذشده در این مجمع مطلع شوند.

  • برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ برگزاری مجمع غگلستا

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان بر اساس اطلاعیه منتشرشده در سامانه کدال مورخ 1403/01/28 در خصوص اعلام تنفس مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت 13:30 روز یکشنبه تاریخ 1403/02/09 در شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان برگزار شد.

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان از کلیه سهامداران یا نمایندگان قانونی آن‌ها دعوت کرده بود تا یک ساعت قبل از برگزاری مجمع به منظور دریافت برگه حضور در جلسه با به همراه داشتن اصل مدرک شناسایی معتبر یا وکالت‌ نامه از سهامداران حقیقی، همچنین وکالت‌نامه رسمی یا اصل معرفی نامه کثبی برای سهامداران حقوقی با ارائه اصل کارت ملی شخص معرفی شده به عنوان نماینده، در محل برگزاری مجمع حضور داشته باشند.

حاضرین در مجمع غگلستا

  • شرکت صنایع شیر ایران
  • شرکت آتیه پگاه
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه همدان
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان
  • شرکت شیر پاستوریزه پگاه لرستان
  • شرکت شیر خشک نوزاد پگاه
  • شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه غگلستا

دستور جلسه سندی است که بر اساس آن می‌توان از ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع مطلع شد. در مجمع غگلستا در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم گیری شده است.

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/10/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

طبق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، رهیافت و همکاران به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و آگاه تدبیر به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع غگلستا

پس از تصویب صورت‌های مالی در مجمع تصمیم گرفته می‌شود چه میزان از سود خالص هر سهم به سهامداران تعلق بگیرد و چه میزان از آن به‌عنوان سود انباشته در شرکت نگهداری شود. به میزان سود تقسیمی به ازای هر سهم سود نقدی یا DPS گفته می‌شود. این سود مختص افرادی است که در زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت مربوطه باشند. سود نقدی به‌عنوان یکی از معیارهای مهم در سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود و تاثیر مستقیمی بر سوددهی سهام دارد. تحلیلگران برای تحلیل سود مجمع شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان نیاز به بررسی تاریخچه توزیع سود نقدی در چند سال گذشته دارند. جدول زیر روند توزیع سود تقسیمی غگلستا را در سال‌های اخیر نشان می‌دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/09/30633 ریال280 ریال٪44
1401/09/301٬562 ریال770 ریال٪49
1400/09/30689 ریال620 ریال٪94

از جدول بالا می‌توان متوجه شد درصد تقسیم سود مجمع غگلستا از سال 1400 به بعد کاهش یافته است.

بازده نقدی سهام غگلستا

تجزیه و تحلیل سود نقدی به سهامداران اطلاعات شفافی از عملکرد مالی شرکت‌ در زمینه تقسیم سود نقدی و تاثیرات آن بر بازده سهام می‌دهد. سهامداران باید علاوه بر توجه به تحلیل بنیادی سهام، به بازده نقدی سهم نیز دقت داشته باشند. بازده نقدی نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن در سایت TSE را نشان می‌دهد و حدودی کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند. هرچه بازده نقدی عدد بزرگتری را نشان دهد، تمایل سهامداران برای شرکت در مجمع سالیانه بیشتر خواهد بود. در جدول زیر بازده سود نقدی غگلستا را در سه سال اخیر آورده شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیس از بسته شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/10/309٬370 ریال280 ریال٪2
1401/12/2934٬550 ریال770 ریال٪2
1400/12/2913٬670 ریال620 ریال٪4

زمان‌بندی و نحوه دریافت سود غگلستا

برنامه زمان‌بندی پرداخت سود مجمع غگلستا برای سال منتهی به 1402/10/30 بر اساس جدول ذیل اعلام شد.

دارندگان سهامبا ثبت نام در سامانه سجامبدون ثبت نام در سامانه سجام
سهامداران حقیقی، صندوق سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها1403/03/271403/04/20 الی 1403/05/20
سهامداران حقوقی1403/05/031403/05/05 الی 1403/05/28

سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق واریز به حساب بانکی طی مدت اعلام شده سود خود را دریافت خواهند کرد. سهامداران می‌بایست شماره شبا بانکی متعلق به شخص حقوقی را همراه کپی کارت ملی به آدرس ایمیل شرکت pegahegolestan@yahoo.com ارسال کنند.

سود سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های فاقد کد سجام از طریق واریز به حساب بانکی طی مدت اعلام شده انجام خواهد شد. شرکت از سهامداران درخواست کرد نسبت به ارسال درخواست کتبی، آگهی ثبتی، آخرین تغییرات و اعلام شماره شبا بانکی متعلق به شخص حقوقی به آدرس ایمیل مذکور اقدام کنند.

همچنین امور سهام شرکت از روز شنبه تا چهارشنبه از طریق شماره تماس 32459477-017 داخلی 270 پاسخگوی سهامداران است.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا