اخبار بورس

مجمع ومدیر؛ زمان‌بندی پرداخت سود نقدی ومدیر

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصمیم‌گیری در مسائل مالی و اساسی شرکت‌ها با حضور مدیران و سهامداران آن‌ها تشکیل می‌شوند. تمامی سهامداران و سرمایه‌گذاران با ارائه کارت ورود به جلسه بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند در این مجمع حضور داشته باشند. در این مجمع به تصویب صورت‌های مالی گذشته و تعیین میزان سود نقدی نیز پرداخته می‌شود. در ادامه مجمع ومدیر، نحوه برگزاری این مجمع و زمان دریافت سود نقدی ومدیر مورد بررسی قرار گرفته است.

  • برای آشنایی با تحلیل بنیادی و نحوه ارزش‌گذاری سهام ومدیر، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی ومدیر پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها تلقی می‌شوند. در مجمع عمومی عادی سالیانه ابتدا مدیر عامل گزارش عملکرد شرکت را تحت عنوان گزارش هیئت‌مدیره و مواردی از قبیل مطالبات و دیون، طرح‌های آتی و… به مجمع ارائه می‌کند. در صورت تصویب صورت‌ مالی، میزان سود تقسیمی تعیین می‌شود. همچنین تصمیماتی مانند انتخاب مدیران و بازرسان و تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت تا مجمع عمومی عادی سال آینده در مجمع عمومی اتخاذ می‌شود. در ادامه برای آگاهی از جزئیات رخدادهای مجمع عمومی عادی سالیانه مقاله مجمع چیست توصیه می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت‌ها حداکثر 4 ماه پس از پایان سال مالی فرصت دارند تا مجمع عمومی عادی سالیانه را برگزار کنند. تمامی سهامدارانی که تا زمان برگزاری مجمع سهامدار این شرکت هستند، می‌توانند در این مجمع شرکت کنند و از سود نقدی بهره‌مند شوند. اما اگر سهامداران حتی یک روز پیش از بسته‌شدن سهم، سهام خود را فروخته باشند، سود نقدی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

تاریخ برگزاری مجمع ومدیر

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس آگهی منتشر شده در سامانه کدال مورخ 1403/01/18 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1403/01/29 در شهر تهران، خیابان شهید مطهری، تقاطع قائم مقام فراهانی، پلاک 251 برگزار شد.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

سهامداران حقیقی می‌توانستند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت‌نامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم اقدام کنند. سهامداران حقوقی نیز می‌توانستند نماینده حقیقی خود را به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضاء صاحبان امضاء مجاز شخص حقوقی معرفی کنند. درج شماره ثبت و شناسنامه ملی شرکت و نیز کد ملی نماینده حقیقی در معرفی‌نامه اشخاص حقوقی الزامی بود. لازم به ذکر است کلیه سهامداران جهت اخذ کارت ورود به جلسه می‌توانستند از ساعت 9:30 صبح روز برگزاری مجمع به محل برگزاری مجمع مراجعه کنند. همچنین سهامداران حقوقی می‌توانستند معرفی‌نامه خود را تا روز قبل از برگزاری مجمع از طریق نمابر به شماره 88530100-021 ارسال کنند. علاوه بر آن سهامداران می‌توانستند نسبت به مشاهده مجمع از طریق پیوند web.cvpf.ir به طور همزمان اقدام کنند.

حاضرین در مجمع ومدیر

  • شرکت صندوق بازنشستگی کشوری
  • شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری
  • شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا
  • صندوق بازارگردانی ارزش آفرین
  • صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر
  • شرکت گروه انرژی مهستان
  • شرکت خدمات پشتیبان صندوق بازنشستگی کشوری
  • کارگزاری صبا جهاد
  • واسپاری آتیه صبا
  • شرکت عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری
  • شرکت سرمایه‌گذاری صبا جهاد
  • سایر سهامداران

دستور جلسه شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری

در مجمع ومدیر درخصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

طبق تصمیمات اتخاذشده در مجمع ومدیر، هوشیار ممیز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی ومدیر

سود نقدی پاداشی است که سهامداران در ازای میزان پولی که در آن شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند دریافت می‌کنند. این سود ناشی از عملیات انجام‌شده در آن شرکت و سود حاصل از عملیات در آن سال مالی است. سود نقدی در زمینه سرمایه‌گذاری به دلیل تاثیر مستقیم آن بر سوددهی سهامداران اهمیت بسیاری دارد. در این بخش به بررسی سود خالص و سود تقسیمی هر سهم ومدیر برای سه سال مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص EPS (ریال)سود نقدی DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1402/09/301٬038650٪62
1401/09/301٬035700٪67
1400/09/301٬9451٬350٪69

بازده نقدی سهام ومدیر

بازده نقدی سهم نیز یکی از معیارهای اساسی در دنیای بورس است که در واقع، نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (یا همان DPS) را، به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع در سایت TSE نشان می‌دهد. افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود و در نتیجه، تعداد بیشتری از سهامداران به حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ترغیب می‌شوند. در این بخش به بررسی بازده نقدی سهام ومدیر در سال‌های گذشته پرداخته شده است. مطابق جدول بازده نقدی این شرکت در سال مالی 1402 نسبت به سال مالی 1400 کاهش یافته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت پیش از بسته شدن (PRICE)سود نقدی (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/09/304٬870 ریال650 ریال٪13
1401/09/306٬634 ریال700 ریال٪10
1400/09/304٬711 ریال1٬350 ریال٪28

زمان و نحوه دریافت سود مجمع ومدیر

برنامه زمان‌بندی و نحوه پرداخت سود ومدیر برای سال مالی 1402 مطابق جدول زیر خواهد بود.

گروه سهامدارانزمان پرداختنحوه پرداخت
سهامداران حقیقی، صندوق و سبدهای سرمایه‌گذاری دارای کد سجاماز تاریخ 1403/02/17واریز به حساب معرفی‌شده در سامانه سجام
سهامداران حقیقی فاقد کد سجاماز تاریخ 1403/05/20مراجعه به شعب بانک ملت سراسر کشور و ارائه اصل کارت ملی و کد بورسی
سهامداران حقوقی کمتر از 30 میلیون سهم دارای کد سجاماز تاریخ 1403/04/27واریز به حساب معرفی‌شده در سامانه سجام
سهامداران حقوقی بیشتر از 30 میلیون سهم فاقد کد سجاماز تاریخ 1403/05/20ارائه اطلاعات حساب بانکی متعلق به شخص حقوقی در سربرگ با مهر و امضاء، ارائه آگهی تاسیس و روزنامه آخرین تغییرات صاحبان امضاء به واحد امور سهام

لازم به ذکر است سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند، نسبت به ثبت نام خود در سایت سجام و احراز هویت اقدام کنند.

شماره تماس امور سهام: 88540146 و 88540147

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا