اخبار بورس

مجمع شیران 1402؛ سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و حضور در مجمع عمومی شرکت‌ها یکی از راه‌های کسب سود است. مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای دیدار سهامداران با مدیران شرکت است تا در آن به تصمیم‌گیری پیرامون مسائلی مانند تقسیم سود میان سهامداران بپردازند. توزیع سود نقدی، می‌تواند تاثیر مهمی بر بازدهی سرمایه‌گذاری داشته باشد. تصمیم‌گیری در خصوص مقدار و نحوه پرداخت سود نقدی برای شرکت‌های مختلف متفاوت است. در ادامه به جزئیات مجمع شیران 1402 به‌عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده ماده اولیه شوینده‌ها در ایران پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک فرآیند مهم در حوزه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها است که با هدف بررسی و تصمیم‌گیری درباره مسائل مختلف، به ویژه امور مالی شرکت، برگزار می‌شود. از موارد مهم مطرح‌شده در این مجمع می‌توان به ارائه گزارش‌های مدیران شرکت به سهامداران، تصویب صورت‌های مالی و میزان سود نقدی اشاره کرد.

شرکت‌های فعال در بازار سرمایه دارای سیاست‌های متفاوتی در زمینه تقسیم سود هستند. برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که تمام سود حاصل‌شده را بین سهامداران تقسیم کنند، در حالی‌که برخی دیگر بخشی از سود را برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه آتی خود ذخیره می‌کنند و مقدار کم‌تری را به عنوان سود نقدی به سهامداران پرداخت می‌کنند. باتوجه به اهمیت این تصمیمات، مجمع عمومی عادی سالیانه یک بار در سال برگزار می‌شود. طبق قوانین سازمان بورس ایران، شرکت‌های سهامی می‌بایست حداکثر تا 4 ماه پس از پایان سال مالی خود نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه اقدام کنند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ و مکان برگزاری مجمع شیران 1402

شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد که در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 08:00 روز دوشنبه مورخ 1402/12/28 حضور بهم رسانند. این مجمع در شهر تهران به آدرس خيابان سباری (آجودانيه)، بالاتر از چهاردهم شرقی، خيابان ابرار، مجموعه فرهنگی و آموزشی بانک صنعت و معدن برگزار شد.

سهامداران محترم يا نمايندگان قانونی آن‌ها می‌توانستند جهت دريافت برگ حضور در جلسه با ارائه کارت شناسايی و مدارک معتبر از ساعت 08:00 تا 16:00 روز يکشنبه 1402/12/27 به آدرس تهران، خيابان نلسون ماندلا (آفريقا)، کوچه شهيد سعيدی، شماره 16 واحد سهام مراجعه کنند. همچنين برای کليه سهامداران امکان مشاهده همزمان مجمع و طرح سوالات از طريق تارنماى https://majma.stream1.ir/iciiclab فراهم شده بود.

مقاله پیشنهادی: تحلیل بنیادی شیران

حاضرین در مجمع شیران

  • بانک صنعت و معدن
  • شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند
  • شرکت رفاه اندیش سرمایه انسانی صنعت و معدن
  • شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران
  • شرکت لیزینگ صنعت و معدن
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع شیران

دستور جلسه یک راهنمای جامع است، که برای درک بهتر روند جلسه، ساختار و فرآیندهای مجمع ارائه می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع شیران 1402 ذکر شده است:

  • استماع گزارش هيئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

لازم به ذکر است در این مجمع سازمان حسابرسی به‌‌‌عنوان بازرس قانونی، حسابرس شرکت و همچنین بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ دنيای اقتصاد و جهان صنعت نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود مجمع شیران

تمام شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در بورس، به‌صورت دوره‌ای، موظف به انتشار صورت‌های مالی خود هستند. پس از بررسی صورت‌های مالی منتشرشده و تحلیل سود یا زیان شرکت در سال مالی مربوطه، سود یا زیان هر سهم نیز متعاقبا مشخص می‌شود. اگر فعالیت‌های شرکت یا سازمان مورد بررسی، طی یک سال مالی، سودآور باشد، مطابق با سیاست‌های مدیریتی و باتوجه به قوانین و مقررات بورس و همچنین تصمیمات مجمع عادی سالیانه، ممکن است بخشی از سود سهام یا حتی کل آن، میان سهامداران و سرمایه‌گذاران تقسیم شود.

سود نقدی تقسیمی میان سهامداران (DPS) معیار قابل اهمیتی است. جدول زیر روند تقسیم سود شیران را بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال نشان می‌دهد.

سال مالیسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/09/30607 ریال470 ریال77٪
1401/09/301,581 ریال1,350 ریال85٪
1400/09/302,532 ریال1,800 ریال71٪

بازده نقدی سهام شیران

بازده نقدی سهم نیز یکی از معیارهای اساسی در بورس است که در واقع از تقسیم سود نقدی هر سهم به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع در سایت TSE حاصل می‌شود. تحلیلگران در کنار تحلیل بنیادی بورس می‌بایست به محاسبه بازده نقدی بپردازند. بازده نقدی یکی از معیارهای ارزش‌گذاری سهام محسوب می‌شود. افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود.

در همین راستا، جدول زیر بازده نقدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران را نشان می‌دهد. سهامداران می‌توانند با تحلیل اطلاعات زیر و با درنظر گرفتن معیارهای حائز اهمیت دیگر، در مورد حضور یا عدم حضور خود در مجمع شیران تصمیم‌گیری کنند.

سال مالیقیمت سهم پیش از بسته شدن (Price)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/09/305٬206 ریال470 ریال
1401/09/3012٬310 ریال1,350 ریال10٪
1400/09/3018٬190 ریال1,800 ریال

زمان پرداخت سود مجمع شیران

برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران برای سال مالی منتهی به 1402/09/30 به شرح زیر خواهد بود:

الف) سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام از تاریخ 1403/01/31 توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام واریز می‌شود. لذا سهامداران می‌بایست نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

ب) سود سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های دارای فاقد کد سجام از تاریخ 1403/02/31 به شماره حساب معرفی‌شده به این شرکت از طریق مکاتبات رسمی واریز خواهد شد.

ب) سهامداران حقوقی سود خود را از تاریخ 1403/03/20 با اعلام شماره حساب بانکی به شرکت و از طریق مکاتبات رسمی دریافت خواهند کرد. در صورت قبول مسئولیت شرکت سپرده‌گذاری پرداخت سود نقدی سهامداران حقوقی از طریق سامانه سجام صورت خواهد گرفت.

3.5/5 - (4 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا