اخبار بورس

تاریخ مجمع شتران 1402 چه زمانی است؟ سود شتران 1402

مجمع عمومی شرکت‌ها، گردهمایی مهمی است که در آن، تقسیم سود نقدی به سهامداران به عنوان یکی از جنبه‌های مهم سرمایه گذاری در بورس بررسی می‌شود. سیاست‌های تقسیم سود نقدی می‌توانند در شرکت‌ها متفاوت باشند که بر بازدهی سهام و سرمایه‌گذاری تاثرگذار است. سرمایه‌گذاران باید با توجه به استراتژی معاملاتی خود، زمان تقسیم سود و بازده نقدی سهام، در خصوص حضور در مجمع و دریافت سود نقدی تصمیم‌گیری کنند. در این مطلب اصلاعات کاملی در مورد مجمع شرکت پالایش نفت تهران، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پالایشی، ارائه شده است. تاریخ مجمع شتران 1402 و تصمیمات مرتبط با تقسیم سود شتران ۱۴۰۲ از موارد بررسی شده در این مطلب هستند. این اطلاعات به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری را در مورد حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی اتخاذ کنند.

برای مشاهده ارزش‌گذاری سهام شتران و تحلیل بنیادی این سهم مطالعه مقالات تحلیل شتران و تحلیل بنیادی بورس پیشنهاد می‌شوند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

پیش از بررسی اطلاعات مجمع شتران، به سوال مجمع چیست به‌صورت مختصر پاسخ داده شده است. مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مهم‌ترین مجامعی است که شرکت‌ها سالانه برگزار می‌کنند. در این مجمع تصویب صورت‌های مالی شرکت و تعیین میزان سود نقدی به سهامداران انجام می‌شود. این تصمیمات می‌توانند بر عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت تاثیر بگذارند.

توجه به تاریخ برگزاری مجمع بسیار مهم است، زیرا سهام شرکت‌ها معمولا در این زمان قابل معامله نیستند. سرمایه‌گذاران باید با دقت به تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت، تصمیم منطقی در مورد حضور در مجمع و تاثیر آن بر معاملات خود اتخاذ کنند. در ادامه به بررسی جزئیات مجمع شتران پرداخته شده است.

تاریخ مجمع شتران 1402

طبق اطلاعیه منتشر شده در کدال بورس، از کلیه سهامداران شتران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت شد تا در ساعت 09:30 روز چهار شنبه مورخ 1402/05/11 در جلسه مجمع عمومی این شرکت حاضر شوند. مجمع این شرکت در استان تهران، شهر ری، جاده قديم قم، نرسيده به باقرشهر، بلوارشهيد تندگويان، شرکت پالايش نفت تهران برگزار شد.

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شتران

حضور در مجمع شتران برای تمامی سهامداران این شرکت بدون هیچگونه محدودیتی امکان‌پذیر بود. حضور در مجمع به سهامداران این امکان را می‌دهد که علاوه بر مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت، سوالات و نظرات خود را نیز با هیئت‌مدیره شرکت به اشتراک بگذارند. این ارتباط مستقیم میان سهامداران و مدیران شرکت، فرصتی برای بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مختلف و بهبود عملکرد شرکت است.

دستور جلسه مجمع شتران

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • و سایر موارد مربوطه که قابل طرح در مجمع شتران است.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

حضور و شرکت در جلسه مجمع عمومی طبق ماده 99 قانون تجارت منوط به داشتن برگه حضور است. لذا سهامداران حقيقی با در دست داشتن کارت ملی، شناسنامه و در صورت وجود وکيل، وکالتنامه معتبر و همچنين سهامداران حقوقی با ارائه کارت ملی و معرفی‌نامه می‌توانستند روز برگزاری مجمع از ساعت 8 صبح به محل شرکت مراجعه و برگه ورود به جلسه را دريافت کنند. لازم به ذکر است که درج شناسه ملی، شماره و تاريخ ثبت شخصيت حقوقی و شماره ملی نماينده خود در معرفی‌نامه، الزامی است.

سود مجمع شتران 1402

سود نقدی یکی از جنبه‌های اصلی سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. تقسیم سود نقدی تاثیر مستقیم بر بازده سهام و سودآوری سرمایه‌گذاری دارد. بنابراین، تصمیمات مجمع در مورد تقسیم سود نقدی می‌تواند به‌طور مستقیم بر عملکرد سهامداران تاثیرگذار باشد. عموما شرکت‌ها دارای سیاست‌های مشابه در زمینه تقسیم سود نقدی طی سال‌های مختلف هستند و هر سال درصد مشخصی از سود خالص حاصل شده را میان سهامداران توزیع می‌کنند.

برای تجزیه و تحلیل سود شتران ۱۴۰۲، نیاز به بررسی روند تقسیم سود شتران در چند سال گذشته است. این بررسی می‌تواند نشان دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم تقسیم سود نقدی پرداخته یا سیاست‌های تقسیم سود آن تغییر کرده است.

سال مالی منتهی به  سود خالص هر سهم (ریال)  سود نقدی هر سهم (ریال)  درصد تقسیم سود
1401/12/291,088600 55%
1400/12/29905230 25%
1399/12/301,477200 13%

بازده نقدی سهم شتران

بازده نقدی سهم یکی از معیارهای مهم در مورد حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها است. بازده نقدی سهم به نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن معاملات در سایت TSE اشاره دارد.

بازده نقدی سهم می‌تواند به سرمایه‌گذاران نشان دهد که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت چقدر مناسب و سودآور است. بنابراین در ادامه سود مجمع شتران و بازده نقدی آن بررسی شده است.

همچنین، ارتباط بازده نقدی سهم با حضور در مجمع شرکت نیز اهمیت دارد. اگر بازده نقدی سهم بیشتر باشد، سهامداران ممکن است بیشتر به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توجه کنند. این امر نشان‌دهنده جذابیت سهام و جذب سرمایه‌گذاران به حضور در مجمع است.

سال مالیآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)  بازده نقدی (D/P)
1401/12/294,167 ریال600 ریال 14.3%
1400/12/295,370 ریال230 ریال 4.2%
1399/12/3010,120 ریال200 ریال 1.9%

زمانبندی پرداخت سود مجمع شتران

به استناد مفاد مندرج در ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه زمانبندی پرداخت سود سهام مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 1401/12/29 به شرح زیر اعلام شد.

  • سود سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها از تاریخ 1402/05/21 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار پرداخت شد.
  • سهامداران حقیقی که تا تاریخ فوق موفق به ثبت‌نام در سامانه سجام نشدند، می‌بایست از تاریخ 1402/07/10 لغایت 1402/12/15 با همراه داشتن کارت ملی به بانک تجارت مراجعه کنند.
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز که تا تاریخ فوق در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌بایست از تاریخ 1402/08/01 با ارسال نامه رسمی ممهور به مهر روزنامه رسمی و امضای صاحبان امضا و ذکر شماره و تاریخ ثبت و کد سهامداری و اعلام شماره حساب بانکی و شماره شبای متعلق به صندوق نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند.
  • سود سهامداران حقوقی از تاریخ 1402/08/20 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار پرداخت خواهد شد.
5/5 - (3 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا