اخبار بورسسود سهام

سود مجمع شجم – تاریخ مجمع شجم 1402

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور سهامداران و مدیران شرکت جهت بررسی عملکرد و اتخاذ تصمیمات کلان برای آینده شرکت برگزار می‌شود. در این مجمع، علاوه بر ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی مرتبط، میزان سود نقدی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. برگزاری این جلسات در هر شرکت طبق شرایط تعیین‌شده انجام می‌شود. در این مطلب، اطلاعات جامعی درباره جزئیات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید که در بازار سرمایه با نماد «شجم» معامله می‌شود، ارائه شده است. سود مجمع شجم، نحوه برگزاری و تاریخ مجمع شجم از موارد بررسی شده در این مطلب هستند. سهامداران می‌توانند با مطالعه تحلیل شجم، به جزئیات عملکرد و بررسی صورت‌های مالی این شرکت نیز دسترسی داشته باشند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان یکی از وقایع مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها و بازار سرمایه شناخته می‌شود. هدف اصلی این جلسات بحث و تصویب درباره مسائل مالی و ارائه گزارش‌های مربوطه است. این جلسات یک بار در سال برگزار می‌شوند تا شرکت‌ها بتوانند به بررسی جوانب مختلف عملکرد و وضعیت مالی خود در حضور سهامداران بپردازند. شرکت‌ها با برگزاری سالیانه این مجمع تلاش دارند تا در راه ارتقای شفافیت مالی شرکت یا سازمان گام بردارند و سهامداران نیز از این راه می‌توانند به طور مستقیم در امور شرکت ایفای نقش داشته باشند. در این مجمع، مدیرعامل در گزارش فعالیت هیئت‌مدیره به بررسی عملکرد گذشته شرکت و ارائه اطلاعات مهمی مانند پیشروی طرح‌ها می‌پردازد.

موارد مهمی که در این جلسات بررسی می‌شوند شامل تصویب صورت‌های مالی، تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب بازرسان شرکت هستند. نمادهای معاملاتی شرکت‌ها چند روز پیش از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و کمی پس از آن قابل معامله نیستند تا از تاثیرات ناخواسته در بازار سرمایه جلوگیری شود. شرکت‌ها موظف‌اند تا تاریخ و مکان برگزاری این مجمع را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت codal.ir به سهامداران اطلاع‌رسانی کنند. همچنین تمام تصمیمات این جلسات نیز در همین سایت منتشر می‌شود تا سرمایه‌گذاران و سهامداران از تصمیمات اتخاذشده در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت یا سازمان مطلع شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مجمع چیست به سهامداران پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع شجم 1402

شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید از سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در ساعت 09:00 روز چهار شنبه مورخ 1402/09/15 در جلسه مجمع عمومی این شرکت در آدرس تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، بعد از کتابخانه ملی، جنب روگذر شهید همت غرب، سالن همایش هتل بزرگ ارم، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

شرکت، برگ ورود به جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه را از ساعت 8 صبح مورخ 1402/09/15 در محل برگزاری مجمع با ارائه مدارک معتبر شناسایی (سهامداران حقیقی با ارائه کارت ملی و نمایندگان قانونی ایشان با ارائه وکالتنامه رسمی و نمایندگان سهامداران حقوقی با ارائه اصل معرفی‌نامه معتبر به همراه کارت ملی) به سهامداران این شرکت تحویل داد.

دستور جلسه مجمع شجم

دستور جلسه سندی است که به توصیف موضوعاتی که در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بررسی می‌شود، می‌پردازد. در ادامه دستور جلسه مجمع شجم ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/06/31
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

سایر مواردی که تصمیم‌گیری راجع به آن در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

در مجمع مذکور، ايران مشهود به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و آزموده‌کاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد. همچنین صورت‌های مالی شرکت برای سال منتهی به 1402/06/31 و گزارش فعالیت هیئت‌مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت.

سود مجمع شجم

سود نقدی یا همان (Dividend)، بخشی از سود خالص شرکت در یک سال مالی است که به سهامداران پرداخت می‌شود. در خصوص میزان سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم‌گیری می‌شود. این سود به افرادی که در زمان برگزاری مجمع سهام شرکت را در اختیار دارند، تعلق می‌گیرند. سود نقدی به دلیل تاثیرات مستقیم بر بازدهی سهامداران، اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به همراه تحلیل بنیادی سهام مورد بررسی قرار گیرد. سهامداران باید در نظر داشته باشند که میزان سود تقسیمی در قیمت سهم پس از بازگشایی تاثیرگذار است و از آن کاسته می‌شود.

عموما شرکت‌ها در توزیع سود نقدی، سیاست یکسانی را دنبال می‌کنند. بنابراین تصمیم‌گیری درست برای حضور در مجمع یک شرکت، نیازمند بررسی تاریخچه تقسیم سود آن شرکت است. بر همین اساس در جدول زیر، روند توزیع سود نقدی شجم مورد بررسی قرار گرفته است. طبق این جدول شرکت در 3 سال گذشته بیش از 80 درصد سود حاصل شده در سال مالی را میان سهامداران تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/6/3150545089%
1401/6/3187680091.3%
1400/6/311,07890083.4%

بازده نقدی سهم شجم

بازده نقدی نیز یکی دیگر از معیارهای مهم در بررسی و حضور در مجمع شرکت‌ها است. این معیار نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نشان می‌دهد و می‌توان گفت تا میزانی، کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند. تغییرات بازده نقدی سهم بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است، به گونه‌ای که افزایش بازده نقدی باعث جذب بیشتری از سوی سهامداران و جلب توجه آنان به حضور در مجمع عمومی سالیانه می‌شود. در ادامه، به بررسی بازده نقدی شجم در سه سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/6/318,110 ریال450 ریال5.5%
1401/6/318,460 ریال800 ریال9.4%
1400/6/3112,648 ریال900 ریال7.1%

زمانبندی و نحوه پرداخت سود مجمع شجم

شجم طی اطلاعیه‌ای زمانبندی پرداخت سود سهام مصوب سهامداران حقیقی مشتمل بر سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سهامداران حقوقی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ را به شرح زیر اعلام کرد:

نوع سهامدارزمان پرداختنحوه پرداخت
حقیقی از 1 تا 50 میلیون سهم۱۴۰۲٫۱۱٫۲۴از طریق سامانه سجام
حقیقی مازاد 50 میلیون سهم۱۴۰۳٫۰۴٫۲۰با درخواست کتبی و اعلام شماره حساب
حقوقی از 1 تا 50 میلیون سهم۱۴۰۳٫۰۴٫۳۱از طریق سامانه سجام
حقوقی مازاد 50 میلیون سهم۱۴۰۳٫۰۵٫۱۰با درخواست کتبی و اعلام شماره حساب

سود سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند از تاریخ ۱۴۰۳٫۰۴٫۲۰ با مراجعه به شعب بانک پارسیان در سراسر کشور و با ارائه اصل کارت ملی و اعلام کد سهامداری قابل دریافت است.

آدرس و اطلاعات جهت پیگیری سود مجمع شجم و ارسال مدارک

سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید، جهت پیگیری و ارسال مدارک خود می‌توانند از راه‌های ارتباطی زیر استفاده کنند:

  • تلفن: 0218866205
  • آدرس: ماهشهر، بندر امام خمینی، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سایت شماره 2
  • وب سایت: www.tjpc.ir
  • ایمیل: info@tjpc.ir
امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا