اخبار بورس

مجمع شفارس؛ سود نقدی سهام شرکت صنایع شیمیایی فارس

شرکت‌های فعال در بازار سرمایه بعد از پایان سال مالی خود جلسه‌ای تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالیانه تشکیل می‌دهند. هدف از برگزاری این مجمع تصویب صورت‌های مالی گذشته و اتخاذ تصمیماتی درباره آینده شرکت است. یکی از اقدامات انجام‌شده در این مجمع تقسیم سود نقدی است که از موارد جذاب برای سهامداران به شمار می‌آید. هر چه مقدار سود نقدی بیشتر باشد، تمایل افراد برای شرکت در این مجامع بیشتر می‌شود. در ادامه به بررسی مجمع عمومی عادی سالیانه شفارس و میزان سود نقدی حاصل از این مجمع پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

به گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت در راستای بررسی وضعیت شرکت و اتخاذ تصمیماتی مانند تصویب صورت مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… مجمع عمومی عادی سالیانه گفته می‌شود. شرکت‌ها موظف هستند حداکثر 4 ماه بعد از پایان سال مالی خود نسبت به برگزاری مجمع اقدام کنند. شرکت‌ها در برگزاری این مجمع سیاست‌های متفاوتی دارند. عموما 2 روز قبل از برگزاری مجمع نماد معاملاتی شرکت متوقف شده و تا زمان برگزاری مجمع و بازگشایی آن قابل معامله نیست. لذا سهامداران باید نسبت به روز برگزاری مجمع از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده، توجه داشته باشند.

در مقاله مجمع چیست می‌توانید با جزئیات برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و نحوه دریافت سود سهام در بورس بیشتر آشنا شوید.

مجمع شفارس در سال 1402

شرکت صنایع شیمیایی فارس از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 13:00 روز سه‌شنبه مورخ 1402/04/27 در استان فارس، شهر زرقان، محل بلوار پاسداران، خیابان کارگر، انتهای خیابان، شرکت صنایع شیمیایی فارس برگزار شد، حضور بهم رسانند.

سهامداران می‌بایست برای حضور در جلسه مجمع عمومی، کارت ملی خود (در صورتی‌که به وکالت از طرف افراد ديگر حضور دارند اصل وکالت‌نامه رسمی که اصالت آن تاييد شود) را به همراه می‌داشتند. برای نمايندگان اشخاص حقوقی علاوه بر کارت ملی نماينده شخص حقوقی، ارائه اصل معرفی‌نامه شخص حقوقی با امضا مجاز و مهر نیز الزامی بود. همچنین سهامداران که امکان حضور در جلسه را نداشتند می‌توانستند از طريق آدرس الکترونيکی APARAT.COM/FARSCHEMICAL.COM نسبت به مشاهده آنلاين مجمع و طرح سوالات خود اقدام ‌می‌کردند.

حاضرین در مجمع شفارس

  • شرکت‌ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی امید فارس (شرکت سرمایه‌گذاری امید قدس)
  • شرکت خدمات فنی مهندسی شیمیایی فارس
  • شرکت زرگان پلیمر فارس
  • شرکت رزین گلستان
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع شرکت صنایع شیمیایی فارس

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع شیمیایی فارس در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد.

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامة کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • سایر موارد

لازم به ذکر است شرکت نوانديشان به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و شرکت حافظ گام به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

مقاله پیشنهادی: تحلیل بنیادی شفارس

سود مجمع شفارس

باتوجه به تاثیر سود نقدی در بازدهی سهامداران، لازم است در کنار تحلیل بنیادی سهام، مجمع شرکت‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته شود. سود نقدی به سهامداری تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سهامدار آن شرکت باشند.

برای تحلیل سود مجمع شفارس در سال‌های آینده، می‌توان تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر را مورد بررسی قرار داد؛ زیرا عموما شرکت‌ها در تعیین سود نقدی سیاست ثابتی دارند. در جدول زیر، روند توزیع سود سهام شفارس بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت codal.ir، مورد ارزیابی قرار گرفته است. طبق این جدول شرکت صنایع شیمیایی فارس در 3 سال گذشته بیش از 50 درصد از سود خالص حاصل شده را میان سهامداران تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص EPS (ریال)سود نقدی DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/293720%54
1400/12/291613%81
1399/12/301814%77

بازده نقدی سهام شفارس

 یکی از عوامل مهم در تصمیم‌گیری برای حضور در مجمع یک شرکت بررسی بازده نقدی آن سهم است. بازده نقدی به سود نقدی (DPS) سهم تقسیم بر قیمت (Price) سهم پیش از بسته شدن نماد گفته می‌شود. هرچه بازده نقدی سهم بیشتر باشد، حضور در مجمع آن می‌تواند سودآورتر باشد. بنابراین در ادامه روند بازده نقدی شفارس در سال‌های گذشته محاسبه شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت پیش از بسته شدن (ریال)سود نقدی (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/12/292٬06820٪0٫9
1400/12/2993913٪1
1399/12/302٬10514٪0٫6

زمانبندی پرداخت سود شفارس

برنامه زمانبندی پرداخت سود مجمع شفارس در سال 1402 به شرح زیر است:

  1. سود سهامداران حقیقی دارای کد سجام در تاریخ 1402/07/24 و سهامداران حقوقی دارای کد سجام در تاریخ 1402/08/24 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام پرداخت شد.
  2. سهامداران حقیقی فاقد کد سجام سود خود را از تاریخ 1402/08/24 با ارسال تصویر شناسنامه، کارت ملی و اعلام کد بورسی و شماره حساب از طریق واریز به حساب دریافت کردند.
  3. سود سهامداران حقوقی فاقد کد سجام نیز با ارسال درخواست کتبی به همراه تصویر آخرین روزنامه رسمی و اعلام شماره حساب بانکی به حساب اعلام‌شده واریز شد.
امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا