اخبار بورسسود سهام

تاریخ مجمع شاوان 1402 چه زمانی است؟ سود شاوان 1402

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها از جنبه‌های بسیار مهم سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه محسوب می‌شود. شرکت‌ها موظف به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه هستند و باید آن را تا 4 ماه پس از انتهای سال مالی خود برگزار کنند. تاریخ و مکان برگزاری مجمع باید حداقل 10 روز قبل از برگزاری از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اعلام شود تا سهامداران و اعضای شرکت از آن مطلع شوند. در این مجمع، تصمیم‌گیری‌های مهمی از جمله تقسیم سود نقدی بین سهامداران انجام می‌شود. تقسیم سود نقدی شرکت‌ها می‌تواند تاثیر زیادی بر بازدهی سرمایه‌گذاران داشته باشد. تاریخ مجمع شاوان 1402 و درصد سود نقدی که به ازای سود هر سهم شاوان تقسیم شده است، از موارد بررسی‌شده در این مطلب هستند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا تصمیمات مناسبی در مورد حضور در مجمع این شرکت اتخاذ کنند.

  • برای مشاهده ارزش‌گذاری سهام شاوان و تحلیل بنیادی این سهم مطالعه مقاله تحلیل شاوان پیشنهاد می‌شوند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مهم‌ترین رویدادهای یک شرکت است. این مجمع، یک بار در سال برگزار می‌شود و هدف اصلی آن بررسی وضعیت شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم است. تصمیماتی مانند تصویب صورت‌های مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در مجمع عمومی عادی سالیانه، مدیرعامل به‌عنوان نماینده هیئت‌مدیره گزارشی با عنوان «گزارش هیئت‌مدیره» ارائه می‌دهد که عمدتا درباره عملکرد شرکت در سال مالی گذشته است. همچنین تصمیمات دیگری شامل تعیین میزان سود تقسیمی، انتخاب حسابرس و بازرسان شرکت و تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای انتشار آگهی‌ها و اطلاعیه‌ها تا مجمع عمومی سال آینده نیز در این مجمع مورد بحث و تصویب قرار می‌گیرند.

تمامی تصمیمات اتخاذ‌شده در مجمع عمومی عادی سالیانه در سایت کدال منتشر می‌شود تا افراد بتوانند به‌راحتی اطلاعات مربوط به مجمع و تصمیمات آن را دنبال کنند. این اطلاعات برای سرمایه‌گذاران و سهامداران بسیار مهم است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع شاوان 1402

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پالایش نفت لاوان بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال بورس در تاریخ 1402/04/15، ساعت 14:00 روز سه‌شنبه مورخ 1402/04/27 درمحل تقاطع بزرگراه شهيد چمران و ولی‌عصر، هتل بين‌المللی پارسيان استقلال برگزار شد. هیچ محدودیتی برای حضور در مجمع شاوان وجود ندارد و تمامی سهامداران امکان حضور در این مجمع را داشتند.

دستور جلسه مجمع شاوان

دستور جلسه مسائلی که در این مجمع بررسی می‌شوند را اعلام می‌کند. در دستور جلسه مجمع شاوان آمده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

و سایر موارد مربوطه که قابل طرح در مجمع شاوان است.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

برگ حضور در مجمع شاوان 1402 در محل هتل بين‌المللی پارسيان استقلال صادر شد. ضمنا کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی و دیگر افراد می‌توانستند همزمان از طريق پيوند roka-co.com/Lorc، مجمع عمومی شرکت را به‌صورت غيرحضوری و پخش زنده مشاهده کنند.

سود شاوان 1402

محاسبه و تحلیل سود شاوان 1402 به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در سرمایه‌گذاری و سهامداری این شرکت بسیار اهمیت دارد. سود مجمع یعنی میزان سود نقدی که در اثر عملکرد شرکت در یک سال مالی میان سهامداران تقسیم می‌شود. این مسئله به‌عنوان یکی از معیارهای مهم در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران در مورد حضور در این مجمع تاثیرگذار است.

مهم‌ترین نکته در رابطه با سود مجمع، تغییرات و تفاوت‌های آن در چند سال گذشته است. این تفاوت‌ها ممکن است به عوامل متعددی به شرح زیر بستگی داشته باشد.

  • عوامل اقتصادی: تحولات اقتصادی کلان می‌تواند بر میزان سودسازی و سودتقسیمی شرکت تاثیرگذار باشد. به‌عنوان مثال، رشد اقتصادی ممکن است منجر به افزایش سود شرکت شود.
  • عملکرد شرکت: نحوه عملکرد شرکت در سال مالی بر تقسیم سود مجمع تاثیرگذار است. افزایش درآمد، کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد مالی می‌توانند به تقسیم سود کمک کنند.
  • تغییرات در سیاست‌های مدیریتی: تغییرات در سیاست‌های مدیریتی شرکت ممکن است منجر به تغییر در درصد تقسیم سود شوند.

بررسی روند تقسیم سود مجمع شاوان به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بتوانند تصمیمات مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این شرکت بگیرند و ریسک و بازده سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنند. در ادامه اطلاعات درصد تقسیم سود این شرکت در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مایل منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/295٬5533٬646٪65
1400/12/293٬5673٬000٪84
1399/12/3017٬97012٬580٪70

بازده نقدی سهام شاوان

بازده نقدی سهم یک مفهوم مهم در سرمایه‌گذاری و تحلیل بنیادی بورس و سهام است. این نسبت معمولا به‌صورت درصدی بیان می‌شود و میزان سود نقدی به ازای هر سهم به قیمت سهم پیش از بسته شدن در سایت TSE را نشان می‌دهد. این مفهوم نشان‌دهنده جذابیت حضور در مجمع شرکت‌ها است و هرچه بازده نقدی سهم بیشتر باشد، سهامداران تمایل بیشتری برای حضور در مجمع عمومی شرکت خواهند داشت.
برای تحلیل بازده نقدی سهم در مجمع شاوان 1402، سهامداران به مطالعه تغییرات این نسبت در چند سال گذشته و ارتباط آن با عوامل مختلفی مانند عملکرد شرکت، تغییرات در سیاست‌های مدیریتی، وضعیت اقتصادی و صنعتی و رقبای بازار نیاز دارند. این تحلیل می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تصمیمات مناسبی در مورد سرمایه‌گذاری در شاوان و بررسی بازده سرمایه‌گذاری خود اتخاذ کنند. اطلاعات بازده نقدی سود سهام شاوان برای سال‌های گذشته در جدول زیر بررسی شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2918٬420 ریال3٬646 ریال٪19
1400/12/2926٬200 ریال3٬000 ریال٪11
1399/12/30104٬543 ریال12٬580 ریال٪12

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع شاوان

سود تقسیمی مصوب مجمع با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به سهامداران طبق زمان‌بندی زیر پرداخت شد.

  • سود سهام مصوب سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و سهامداران حقوقی سجامی دارای کمتر از ۵۰ میلیون سهم از طریق شماره حساب اعلام‌شده در سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تاریخ 1402/06/05 واریز شد.
  • سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند یا به هر علتی سود سهام از طریق شماره حساب سجامی آنان پرداخت نشد، می‌توانستند از تاریخ 1402/07/15 تا پایان موعد مقرر با مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور و ارائه کارت ملی نسبت به دریافت سود خود اقدام کنند.
  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و سهامداران حقوقی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌‌اند یا به هر علتی سود سهام از طریق شماره حساب سجامی به آن‌ها واریز نشده است، از طریق واریز به حساب بانکی آنان از تاریخ 1402/07/15 پس از اعلام شماره حساب و شماره شبا پرداخت شد.
  • سهامداران حقوقی عمده شرکت نیز ظرف مهلت قانونی از تاریخ 1402/06/05 پس از اعلام شماره حساب و شماره شبا، سود خود را دریافت کردند.
  • سود سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و اشخاص حقوقی فاقد کد سجام یا سهامداران بالاتر از 50 میلیون سهم با ارسال نامه رسمی و تکمیل فرم در سربرگ و ممهور به مهر شرکت به‌همراه آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز در مهلت قانونی به حساب آنان واریز خواهد شد.

آدرس شرکت جهت ارسال مدارک

بندرعباس، گلشهر شمالی، بلوار دانشگاه، بلوار مصطفی خمینی، ساختمان آریا، طبقه همکف دفتر شرکت پالایش نفت لاوان

کدپستی: ۷۹۱۵۳۱۹۷۴۴
پست الکترونیکی: saham@Lorc.ir 

3.3/5 - (3 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا