اخبار بورس

تاریخ مجمع شسپا – سود مجمع شسپا ۱۴۰۲

جلسات مجمع سالیانه، با گردآوری سهامداران یک سازمان و مدیران شرکت، به منظور اطلاع‌رسانی به سهامداران و اتخاذ تصمیمات کلان برای آینده شرکت و تعیین مسیر آن برگزار می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، مسائل مهم و تصمیمات استراتژیک مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور سهامداران وجود ندارد و تمامی آنان، حق اعلام نظر در این جلسات را دارند. در هر شرکت، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به گونه‌ای خاص و تحت شرایط تعیین شده انجام می‌شود. از موضوعات مهمی که  در این مجمع بررسی می‌شود می‌توان به مواردی چون بررسی عملکرد شرکت در سال مالی پایان یافته و تصویب میزان سود نقدی مخصوص سهامداران اشاره کرد. بدین منظور، مقاله مورد نظر به بررسی جزئیات مجمع شسپا پرداخته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از رویدادهای حائز اهمیت در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها و بازار سرمایه محسوب می‌شود. هدف اصلی جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه بحث و تصویب درباره موضوعات مهم و ارائه گزارش‌هاست. این بررسی‌ها و بحث‌های انجام شده در مجمع عمومی عادی سالیانه به اتخاذ تصمیمات جدی برای سال مالی آینده منجر می‌شود. این جلسه، معمولا به‌طور دوره‌ای یک بار در سال برگزار می‌شود، چرا که شرکت‌ها موظف‌اند سالی یک‌بار این جلسات را برگزار کنند به و بررسی جنبه‌های مختلف عملکرد و وضعیت مالی شرکت بپردازند. در این مجمع، گزارشی به نام «گزارش هیئت‌مدیره» توسط مدیرعامل ارائه می‌شود که به عملکرد گذشته شرکت و طرح‌های آینده می‌پردازد.

از موارد مهم بررسی شده در این مجمع می‌توان به بررسی گزارش حسابرس، تصویب صورت‌های مالی و تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب مدیران، بازرسان شرکت و… اشاره کرد. تمام تصمیمات اتخاذ‌شده در مجمع عمومی عادی سالیانه در سامانه کدال و سایت tse منتشر می‌شوند تا روند اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و سهامداران به خوبی انجام شود و آنان اطلاعات جامعی درباره مجمع و تصمیمات آن به‌دست آورند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره مطالعه مقاله مجمع چیست توصیه می‌شود.

تاریخ مجمع شسپا ۱۴۰۲

شسپا از کلیه سهامداران ، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:00 روز شنبه مورخ 1402/04/17 در استان تهران به آدرس سالن همايش هتل ارم تهران، ميدان ونک، بزرگراه شهيد حقانی، بعد از کتابخانه ملی، جنب روگذر شهيد همت غرب، هتل بزرگ ارم برگزار شد، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

لازم به ذکر است براساس تاکيد سازمان بورس اوراق بهادار تهران مبنی بر بهره‌گیری از امکانات و روش‌های الکترونیکی، سهامداران می‌توانستند جلسه مجمع را به صورت زنده از طریق لینکی که در سايت رسمی شرکت قرار گرفت، پیگیری و سوالات خود را از طريق سامانه پیامکی به شماره 100046899522مطرح کنند. سهامداران به صورت حضوری می‌توانستند در محل برگزاری مجمع، قبل از ورود به جلسه برگ حضور در مجمع را دريافت کنند.

حاضرین درجلسه مجمع عمومی

  • سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری             
  • پالايش نفت اصفهان                             
  • شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا

دستور جلسه مجمع شسپا

دستور جلسه به طرح موضوعات قابل بررسی در جلسه مجمع اشاره دارد و از طریق این سند، می‌توان از روند کلی و ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع مطلع شد. در ادامه دستور جلسه مجمع شسپا شرح داده شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

سایر موارد مانند طرح و تصويب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحيه قانون تجارت، تعيين حق‌الزحمه بازرس قانونی، حسابرس مستقل و ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است.

در این مجمع سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع شسپا

سود نقدی در حوزه سرمایه‌گذاری و بازار بورس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که می‌تواند به‌صورت مستقیم بر سودآوری سهام تاثیرگذار باشد. تصمیمات مربوط به سود نقدی تعیین می‌کنند چه مقدار حاصل شده از سود خالص سال مالی بررسی شده، بین سهامداران تقسیم خواهد شد.

سهامداران باید توجه داشته باشند که، سود نقدی فقط بین افرادی تقسیم می‌شود که در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامدار شرکت مربوطه باشند. بنابراین مهم است توجه شود که زمانی که سهامداری قبل از برگزاری مجمع سهام خود را فروخته باشد، سودی به آن پرداخت نخواهد شد. همچنین، اگر سهامداری در زمان برگزاری این مجمع سهامدار باشد و بعد از برگزاری مجمع سهام خود را بفروشد، باز هم به راحتی می‌توانند سود نقدی خود را از طریق روش‌های اعلام شده، دریافت کنند.

برای تجزیه و تحلیل سود مجمع شسپا ۱۴۰۲، تحلیلگران نیازمند بررسی تاریخچه تقسیم سود نقدی در چند سال گذشته هستند، چرا که این بررسی نشان می‌دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم تقسیم سود نقدی خود پرداخته است یا آن را تغییر داده است. در جدول زیر به بررسی روند تقسیم سود شسپا بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، پرداخته شده است:

سال مالی منتهی به  سود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/29۷۴۲60080.8%
1400/12/29۶۱۲60098%
1399/12/30۱,۸۴۳۱,۱۰۰59.6%

بازده نقدی سهم شسپا

بازده نقدی سهم یک معیار اساسی در بازار سرمایه و بورس است که درواقع، نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن را نمایش می‌دهد. این نسبت، ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند.  تغییرات بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار باشد به طوری که افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود و در نتیجه، شرکت‌ها تعداد بیشتری از سرمایه‌گذاران را به حضور در مجمع و متعاقبا سرمایه‌گذاری جذب می‌کنند.

تحلیل سود نقدی به سهامداران درک شفاف‌تری از عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود نقدی و تاثیرات آن بر بازده سهام می‌دهد و آنان با استفاده از این تحلیل، تصمیم به حضور یا عدم حضور در مجمع را اتخاذ می‌کنند. در ادامه، بازده نقدی سهم شسپا در سه سال گذشته بررسی شده است.

سال مالی منتهی به  آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/296,050 ریال600 ریال9.9%
1400/12/293,593 ریال600 ریال16.6%
1399/12/3017,400 ریال1,100 ریال6.3%

زمانبندی پرداخت سود نقدی شسپا

زمانبندی پرداخت سود نقدی مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی ۱۴۰۱ به شرح جدول زیر اطلاع‌رسانی شد و شسپا از تمامی سهامداران تقاضا کرد نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه سجام اقدام کنند.

سهامدارانزمان شروع پرداختنحوه پرداخت
کلیه سهامداران حقیقی  تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۱۱  از طریق سامانه سجام  
سود متعلق به سبد گردانها  تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۱۱  از طریق سامانه سجام  
کلیه سهامداران حقوقی  تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۱۳  از طریق سامانه سجام  

– واریز سود برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی که تا تاریخ پرداخت سود سهام این شرکت در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده باشند امکان‌پذیر بود.

شسپا طی اصلاحیه‌ای در کدال به استحضار سهامداران خود رساند پرداخت سود نقدی مصوب مجمع عمومی سالیانه سال مالی ۱۴۰۱ سهامداران حقیقی که موفق به دریافت سود سهام خود از طریق سامانه سجام در تاریخ ۱۱ شهریور سال جاری نشدند به شرح جدول زیر، به آنان پرداخت شد.

سهامداران  زمان شروع پرداخت  نحوه پرداخت  
سهامدارانی که موفق به دریافت سود سهام خود نشدند  از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۲  از طریق شعب بانک تجارت  

پرداخت سود سهامداران حقیقی‌ای که مراحل احراز هویت آن‌ها در سامانه سجام تکمیل نشده باشد یا از طریق بانک موفق به دریافت سود سهام خود نشدند از طریق مکاتبه با امور سهام شرکت امکان پذیر خواهد بود.

پرداخت سود سهامداران حقوقی که در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۱۳ از طریق سامانه سجام موفق به دریافت سود سهام خود نشدند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۹٫۱۵ با معرفی شماره حساب طی نامه‌ای ممهور به مهر شرکت و با امضای صاحب امضای مجاز به همراه تصویر روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت مقدور خواهد بود.

آدرس و اطلاعات شسپا جهت پیگیری و ارسال مدارک

تلفن: 0218347

فکس: 88875537

آدرس: اصفهان، کیلومتر 6 جاده تهران، پالایشگاه شرکت نفت سپاهان

وب سایت: WWW.SEPAHANOIL.COM

ایمیل: info@sepahanoil.com

1/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا