اخبار بورس

سود مجمع شپدیس چقدر است؟ تاریخ مجمع شپدیس 1402

سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و حضور در مجمع عمومی شرکت‌ها یکی از راه‌های کسب سود است. این مجمع، فرصتی است که سهامداران و مدیران شرکت با یکدیگر دیدار کنند و وظایف مهمی از جمله تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود بین سهامداران را انجام می‌دهند. توزیع سود نقدی، می‌تواند تاثیر مهمی بر بازدهی سرمایه‌گذاری داشته باشد. تصمیم‌گیری در خصوص مقدار و زمان پرداخت سود نقدی برای شرکت‌های مختلف متفاوت است. اطلاعاتی مانند تاریخ مجمع عمومی و تصمیمات اتخاذ شده در آن می‌توانند به سرمایه‌گذاران کمک کنند تا تصمیمات درستی برای حضور در مجامع و دریافت سود و ادامه سرمایه‌گذاری در شرکت اتخاذ کنند. در ادامه تاریخ مجمع شپدیس 1402 و سود مجمع شپدیس به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدی آمونیاک و اوره خاورمیانه مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مهمترین رویدادها است که در آن مواردی مانند تصویب صورت‌های مالی شرکت و تعیین میزان سودی نقدی، پاداش اعضای هیئت مدیره و دیگر مسائل مهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع می‌توانند تاثیر مهمی بر عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت داشته باشند.

نماد معاملاتی شرکت‌ها در بازار سرمایه، قبل و بعد از برگزاری مجمع عمومی قابل معامله نیستند که دلیل آن جلوگیری از تاثیرات ناخواسته در بازار سرمایه است. سرمایه‌گذاران باید با دقت به تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت توجه کنند تا بتوانند تصمیم منطقی در مورد حضور در مجمع و تاثیرات آن بر معاملات خود اتخاذ کنند.

تحلیل شپدیس علاوه بر ارزش‌گذاری سهام آن، شامل مواردی مانند سود تقسیمی آن نیز می‌شود. بنابراین در ادامه مواردی مانند نحوه حضور در مجمع شپدیس، دستور جلسه مجمع، نکات مربوط به کارت ورود به جلسه، تصمیمات در مورد سود مجمع و سایر عوامل مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است. این تحلیل به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات منطقی در مورد سرمایه‌گذاری در این سهام بگیرند، ریسک‌های مرتبط را مدیریت کنند و به بهترین نحو ممکن در بازار سرمایه عمل کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله تحلیل بنیادی بورس را در وبسایت انیگما مطالعه کنید.

تاریخ مجمع شپدیس

مجمع شپدیس با حضور صاحبان و نمایندگان اکثریت سهام، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ در ساعت ۱۰ روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ در استان تهران، به آدرس پژوهشگاه نیرو واقع در شهرک قدس، انتهای بلوار شهید دادمان برگزار شد.

دستور جلسه مجمع سالیانه شپدیس

مجمع عمومی عادی سالیانه شپدیس، برای بررسی مسائل مرتبط با سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ برگزار شد. حضور در مجمع شپدیس برای تمامی سهامداران این شرکت امکان‌پذیر بود. در ادامه موارد دستور جلسه این مجمع آمده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی شرکت برای این سال مالی
  • بررسی و تصویب صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج انواع آگهی‌های مربوط به این شرکت
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌‌مدیره
  • سایر موارد مربوطه قابل طرح در مجمع شپدیس

نکات حضور در مجمع

طبق دستورالعمل مدیریت نظارت بر سازمان بورس و اوراق بهادار، سهامداران شرکت شپدیس یا نمایندگان آنان برای شرکت در مجمع شپدیس و دریافت کارت ورود به جلسه باید مدارکی مانند کارت شناسایی معتبر و برگه نقل و انتقال سهام جهت اخذ کارت ورود به جلسه را در روز مجمع ارائه می‌دادند. این مقررات به‌منظور اطمینان از تشخیص هویت افراد در مجمع و برای حفظ امنیت اعمال شد.

سود مجمع شپدیس 1402

در مجمع منتهی به سال مالی 1401 شپدیس مسائل مهمی از جمله تصویب صورت‌های مالی شرکت و تقسیم سود سال مالی منتهی به شهریور بررسی شد. جهت درک بهتر سیاست‌های شرکت در پرداخت سود نقدی و بررسی مجمع شپدیس 1402، درصد تقسیم سود نقدی شپدیس طی سال‌های مختلف بررسی شده است. بررسی تصمیمات مربوط به تقسیم سود نقدی از جوانب مهم سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها است. بنابراین تجزیه و تحلیل سود شپدیس، امکان ارزیابی بازدهی این را برای سهامداران امکان‌پذیر می‌کند.

سال مالی منتهی به تاریخسود خالص به ازای هر سهم (EPS)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/06/3142,638 ریال23,500 ریال55%
1400/06/3121,359 ریال13,500 ریال63%
1399/06/319,581 ریال6,800 ریال70%

بازده نقدی سهم شپدیس

بازده نقدی سهم نشان‌دهنده درصد توزیع سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن در بازار سهام است. برای محاسبه درصد بازده نقدی سهم، می‌بایست سود نقدی شرکت به ازای هر سهم (DPS) را به مقدار قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) در سایت TSE تقسیم کرد و سپس آن را در ۱۰۰ ضرب کرد.

بازده نقدی سهم نشان‌دهنده تعهد شرکت به پرداخت سود نقدی به سهامداران است و در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها اهمیت دارد. اگر بازده نقدی سهم بالا باشد، سهامداران بیشتری نسبت به حضور در مجمع تمایل خواهند داشت. بنابراین در ادامه به بررسی بازده نقدی مجمع شپدیس 1402 و سنوات گذشته آن پرداخته شده است.

سال مالی مرتبطآخرین قیمت سهم پیش از بسته شدنسود نقدی هر سهمبازده نقدی
1401/06/31198,450 ریال23,500 ریال11.8%
1400/06/31198,560 ریال13,500 ریال6.7%
1399/06/31108,850 ریال6,800 ریال6.2%

زمانبندی پرداخت سود نقدی شپدیس

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال بورس، سود سهامداران شرکت پردیس در تاریخ‌های معینی واریز می‌شود و مقدار این سود بسته به نوع سهامدار و شرایط دیگری است که در ادامه آمده است.

سود سهام مصوب سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ پرداخت شد. سهامداران حقیقی فاقد کد سجام می‌توانستند از تاریخ 1401/12/08 با مراجعه به شعب بانک تجارت در سراسر کشور با ارائه کارت ملی و اعلام کد سهامداری نسبت به دریافت سود سهام سال مذکور و سنوات گذشته خود (در صورت عدم دریافت) اقدام کنند.

سود سهام مصوب صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ پرداخت شد. سود سهامداران حقوقی نیز باتوجه به تعداد سهام مطابق جدول زیر از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام واریز شد.

تعداد سهامتاریخ پرداخت
از 1 تا 5,000,000 سهم1401/11/04
از 5,000,001 به بالا1402/02/25

صندوق‌ها سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و شرکت‌های حقوقی که از طریق سیستم سجام موفق به دریافت سود سهام خود نشدند، حداکثر طی مدت مقرر در قانون تجارت و از طریق ارسال نامه در سربرگ شرکت با امضای صاحبان مجاز به آدرس تهران خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه عرفی شیرازی، پلاک ۷، امور سهام شرکت پتروشیمی پردیس امکان دریافت مطالبات خود را داشتند.

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا