اخبار بورس

تاریخ مجمع سصفها – سود مجمع سصفها 1402

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از رویدادهای مهم در حیطه سرمایه‌گذاری در بورس است که در آن موارد مختلفی از جمله تقسیم سود نقدی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بررسی تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی و تصمیمات مرتبط با تقسیم سود نقدی، اطلاعات اساسی هستند که برای سرمایه‌گذاران اهمیت دارند تا بتوانند تصمیمات بهتری در مورد حضور یا عدم حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی اتخاذ کنند. در این مقاله به بررسی تاریخ مجمع سصفها، سود مجمع سصفها 1402 و دیگر اطلاعات مرتبط با این مجمع پرداخته شده است. مطالعه این مقاله به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن اطلاعات کامل و دقیق، درباره حضور در مجمع و دریافت سود نقدی سصفها تصمیم‌گیری کنند.

برای مشاهده ارزش ذاتی و تحلیل بنیادی این سهم مطالعه مقاله تحلیل سصفها پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه، به‌عنوان یک فرآیند مهم در حوزه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها، به منظور بررسی و تصمیم‌گیری درباره مسائل مختلف، به ویژه امور مالی شرکت، برگزار می‌شود. از موارد مهم مطرح شده در این مجمع، ارائه گزارش‌های مدیران شرکت به سهامداران و تصویب میزان سود نقدی است.

شرکت‌ها دارای سیاست‌های متفاوتی در زمینه تقسیم سود هستند. برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که بیشترین میزان سود را بین سهامداران تقسیم کنند، در حالی‌که برخی دیگر بخشی از سود را برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه آتی خود ذخیره می‌کنند و مقدار کم‌تری را به عنوان سود نقدی به سهامداران پرداخت می‌کنند. با توجه به اهمیت این تصمیمات، مجمع عمومی عادی سالیانه یک بار در سال برگزار می‌شود. طبق قوانین سازمان بورس ایران، شرکت‌های سهامی ملزم به برگزاری این مجمع حداکثر تا 4 ماه پس از پایان سال مالی خود هستند. سال مالی بسیاری از شرکت‌ها در اسفند ماه است و مجامع عادی سالیانه بورسی آن‌ها در خرداد و تیر ماه برگزار می‌شوند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقالات مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ و نحوه حضور در مجمع سصفها 1402

شرکت سیمان اصفهان از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 09:30 روز شنبه مورخ 1402/04/31 در استان اصفهان، شهر ابريشم به آدرس خيابان توحيد، شرکت سيمان اصفهان حضور داشته باشند. از دعوت‌شدگان در این مجمع درخواست شد به‌منظور اخذ برگ ورود به جلسه از ساعت 9 الی 9:30 روز مجمع با در دست داشتن کارت ملی، وکالتنامه رسمی يا برگ نمايندگی معتبر به محل برگزاری مجمع مراجعه کنند.

حاضرین در مجمع سصفها

  • شرکت سرمايه‌گذاری نور همدانيان
  • ساير سهامداران
  • شرکت توسعه واحداث همدانيان اصفهان
  • موسسه خيريه علی و حسين همدانيان

دستور جلسه مجمع سصفها

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه باشد

لازم به ذکر است که شرکت آزمون پرداز به‌‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و شرکت ارقام‌نگر آريا به‌‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ دنيای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع سصفها

تقسیم سود نقدی از تصمیماتی است که در مجمع عمومی یک شرکت اتخاذ می‌شود و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر سودآوری سهام آن شرکت به همراه دارد. بنابراین علاوه بر تحلیل بنیادی بورس لازم است تا سود نقدی سهام نیز بررسی شوند.

شرکت‌ها عمدتا سیاست‌های مشابهی را در زمینه تقسیم سود نقدی پیروی می‌کنند، که می‌توان از طریق آن پیش‌بینی کرد چه میزان از سود خالص سالیانه بین سهامداران تقسیم خواهد شد.

سود نقدی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت باشند. در صورتی که سهامداری پیش از برگزاری مجمع سهام خود را فروخته باشند، سودی به آنان پرداخت نخواهد شد. همچنین، اگر در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامدار شرکت باشند و بعد از برگزاری مجمع سهام خود را بفروشند، سود نقدی را دریافت خواهند کرد. یک نکته مهم در مورد سود نقدی این است که اگر شرکت در پایان سال مالی سودی نکرده باشد، امکان پرداخت سود نقدی به سهامداران وجود ندارد.

برای تجزیه و تحلیل سود مجمع سصفها 1402، تحلیلگران و سهامداران نیازمند بررسی تاریخچه تقسیم سود سصفها در چند سال گذشته هستند. این تحلیل می‌تواند نشان دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم تقسیم سود نقدی پرداخته یا سیاست‌های تقسیم سود آن تغییر کرده است. اطلاعات منتشرشده در کدال بورس انیگما و سایت TSE نشان می‌دهند که سود تقسیمی سصفهابه شرح زیر هستند:

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/293٬7121٬670٪44٫9
1400/12/292٬5101٬880٪74٫9
1399/12/301٬442790٪54٫7

بازده نقدی سهم سصفها

بازده نقدی سهم یک معیار اساسی است که برای ارزیابی حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها به‌کار می‌رود. بازده نقدی سهم به‌عنوان یک نسبت، نمایانگر میزان سود نقدی نسبت به قیمت سهم پیش از بسته شدن است و این معیار بهره‌وری سرمایه‌گذاری در سهام را ارزیابی می‌کند. افزایش بازده نقدی سهم منجر به تمایل بیشتر سهامداران به حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه آن شرکت است.

در ادامه، بازده نقدی سصفها در 3 سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. این تجزیه و تحلیل به تحلیلگران و سهامداران اطلاعاتی ارائه می‌دهد که بتوانند درک بهتری از عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود نقدی و تاثیرات آن بر بازده سهام داشته باشند.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی هر سهم (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29132٬8601٬670٪1٫25
1400/12/2965٬4001٬880٪2٫8
1399/12/3063٬910790٪1٫2

زمان‌بندی پرداخت سود نقدی سصفها

برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ شرکت سیمان اصفهان، بر اساس موارد زیر است:

  • سهامداران حقیقی

سود مجمع سصفها برای سهامداران حقیقی که مراحل ثبت‌نام خود را در سامانه سجام تکمیل کرده‌اند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۵ تا ۱۴۰۲٫۰۸٫۳۰ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام پرداخت شد.

  • سهامداران حقوقی

سود سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۸ تا ۱۴۰۲٫۰۸٫۳۰ به حساب معرفی‌شده در سامانه سجام پرداخت شد.

اطلاعات واحد امور سهام سصفها جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس: اصفهان، کیلومتر اول اتوبان ذوب آهن شهر ابریشم بلوار الغدیر، خیابان توحید شرکت سیمان اصفهان

شماره تماس امور سهام: ۳۷۸۸۵۱۰۰-۰۳۱ داخلی ۱۲۶

آدرس ایمیل: info@isfahancement.com

دورنگار: 37885454-031

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا