اخبار بورس

مجمع سهرمز؛ سود نقدی سهام سهرمز

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه هر ساله به منظور بررسی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته، تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود نقدی تشکیل می‌شود. این جلسات با حضور سهامداران و مدیران هر شرکت و با رعایت قوانین و مقررات مخصوص به آن برگزار می‌شود. مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از رویدادهای مهم در بازار سرمایه است که سهامداران برای شرکت و حضور در آن محدودیتی ندارند. نماد سهرمز به‌ عنوان یکی از شرکت‌های فعال در صنعت سیمان شناخته می‌شود که در ادامه این مقاله به بررسی مجمع سهرمز 1402، میزان سود تقسیمی و نحوه دریافت آن پرداخته شده است.

  • برای آشنایی بیشتر با شرکت سیمان هرمزگان و ارزش‌گذاری آن، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی سهرمز پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

همانطور که گفته شد، مجمع عمومی عادی سالیانه با هدف بحث و تصویب مسائل مهم شرکت تشکیل می‌شود. یکی از اقدامات اساسی در این مجمع تقسیم سود نقدی بعد از تصویب صورت‌های مالی شرکت است. شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، سالانه موظف به برگزاری این مجمع هستند. در این مجمع مدیرعامل گزارشی تحت عنوان گزارش هیئت مدیره ارائه کرده و در آن به شرح مسائل مربوط به شرکت و همچنین تصمیمات مهم برای سال مالی آینده می‌پردازد.

سهامداران با توجه به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود برای حضور یا عدم حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم‌گیری می‌کنند. عموما افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت در بازار سرمایه هستند، تمایلی به شرکت در این مجامع ندارند. شرکت‌ها می‌بایست تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه را حداقل ۱۰ روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار اطلاع‌رسانی کنند. همچنین آخرین آگهی‌ و اطلاعات مجامع شرکت‌ها نیز از طریق سایت کدال یا سایت TSE قابل مشاهده هستند.

مجمع سهرمز 1402

شرکت سیمان هرمزگان از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/11/11 به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از صدا و سیما، خیابان استقلال، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، حضور بهم رسانند.

همچنین کلیه سهامداران یا نمایندگان و وکلای آن‌ها که تمایل به حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت را داشتند، می‌بایست در ساعت 9:30 صبح همان‌ روز با در دست داشتن کارت ملی و معرفی‌نامه یا اصل وکالت‌نامه معتبر نسبت به اخذ برگه حضور در جلسه که در محل برگزاری مجمع صادر می‌شد، اقدام می‌کردند.

دستور جلسه مجمع سهرمز

دستور جلسه سندی است که در آن موارد مهم و قابل ذکر در مجمع شرح داده می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع سیمان هرمزگان آورده شده است:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/08/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

سهرمز در مجمع عمومی عادی سالیانه بهراد مشار را به عنوان بازرس قانونی و حسابرس و همچنین رازدار را به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کرد.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی سهرمز

  • شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار
  • شرکت چاپ و نشر سپه
  • شرکت مدیریت توسعه گوهران امید
  • شرکت سرمایه‌گذاری سپه
  • شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید
  • سایر سهامداران

سود مجمع سهرمز 1402

عموما شرکت‌ها هر سال درصدی از سود خالص حاصل شده را میان سهامداران تقسیم می‌کنند. این درصد در هر سال متغیر است اما عموما شرکت‌ها سیاست ثابتی را دنبال می‌کنند. برای بررسی و تحلیل سیاست شرکت سیمان هرمزگان در تقسیم سود نقدی، به بررسی سود مجمع این شرکت در سال‌های گذشته پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که در صورتی سود نقدی به سهامداران تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت باشند. حتی اگر شخصی پیش از مجمع سهام یک شرکت را خریده باشد و بعد از تشکیل و باز شدن سهم، سهام خود را بفروشد، سود نقدی به آن تعلق می‌گیرد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/08/304٬2063٬790٪90
1401/08/302٬4912٬000٪80
1400/08/301٬6651٬200٪72
اعداد جدول فوق بر اساس ریال است.

بازده سود نقدی سهم سهرمز

برای سهامداران در کنار تحلیل بنیادی بورس، بررسی بازده نقدی شرکت‌ها نیز حائز اهمیت است. میزان بازده نقدی یک سهم نقش موثری در جذب افراد برای حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه دارد. هر چه بازده نقدی عددی قابل توجه باشد، تمایل سهامداران برای شرکت در مجمع آن شرکت بیشتر خواهد بود. در واقع بازده نقدی نشان‌دهنده کارایی سرمایه‌گذاری در سهام است که از تقسیم سود نقدی هر سهم بر قیمت آن پیش از بسته‌شدن حاصل می‌شود. یکی از اقدامات انجام شده در این مقاله، محاسبه بازده نقدی سهرمز برای سه سال مالی گذشته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی هر سهم (EPS)بازده نقدی (D/P)
1402/08/3029٬060 ریال3٬790 ریال٪13
1401/08/3025٬090 ریال2٬000 ریال٪7
1400/08/3016٬320 ریال1٬200 ریال٪7

زمان پرداخت سود نقدی سهرمز

برنامه زمان‌بندی سود مجمع سهرمز مطابق جدول زیر است. پرداخت سود سهامداران این شرکت صرفا از طریق سامانه سجام انجام می‌شود.

سهامدارانتاریخ پرداخت از
سهامداران حقیقی1402/12/20
سهامداران حقوقی1403/03/08

اطلاعات امور سهام شرکت سیمان هرمزگان

دفتر مرکزی: تهران، میرداماد، خیابان شهید سنجابی (خیابان بهروز)، شماره 37

آدرس کارخانه: هرمزگان، بندر خمیر

تلفن امور سهام: 02122259668

نمابر: 02122259802

ایمیل: info@hormozgancement.com

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا