اخبار بورس

خرید کامیونت جک در بورس کالا

طبق اطلاعیه جدید منتشر شده بورس کالا تاریخ 25 بهمن ‌ماه 1402، تالار خودرو دوشنبه هفته آینده 30 بهمن ماه 1402 میزبان عرضه کامیونت‌های 6 تن، 8٫5 تن و 9 تن JAC متعلق به مجتمع صنعتی آریان پارس موتور خواهد بود. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع صنعتی خودرو در شهر خمین شناخته می‌شود که دارای یک سالن چندمنظوره جهت مونتاژ انواع خودروهای تجاری و یک سالن مونتاژ خودروهای سواری است. در ادامه این مطلب سعی شده است تا گزارش کاملی از زمان عرضه و نحوه ثبت‌نام کامیونت جک در بورس کالا ارائه شود.

عرضه کامیونت جک در بورس کالا

همانطور که گفته شد شرکت مجتمع آریان پارس موتور قصد دارد سه محصول تولیدی کامیونت خود را در بورس کالا عرضه کند. در جدول زیر، اطلاعات دقیق‌تری از مدل‌های عرضه‌شده این محصولات در هفته‌های آتی ارائه شده است.

نام خودروظرفیتتاریخ عرضهتاریخ تحویل
کامیونت JAC کابین خواب‌دار 9 تن بدون کاربری30 دستگاه1402/11/301403/02/30
کامیونت JAC کابین خواب‌دار 8٫5 تن بدون کاربری30 دستگاه1402/11/301403/02/30
کامیونت JAC کابین خواب‌دار 6 تن بدون کاربری30 دستگاه1402/11/301403/02/30

قیمت کامیونت JAC در بورس کالا

زمانی که کالایی در بورس کالا عرضه می‌شود، ابتدا قیمت پایه برای آن تعیین شده و سپس بخشی از این قیمت به‌عنوان پیش‌پرداخت در زمان ثبت‌نام از کاربران دریافت می‌شود. پس از آن در رقابت روز معامله، قیمت نهایی خودرو مشخص خواهد شد. علاوه بر این مبلغی نیز بابت هزینه‌های جانبی از جمله مالیات، کارمزد و… از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود. جدول زیر قیمت پایه هر محصول این شرکت را نشان می‌دهد.

مدل خودروقیمت پایه کتمیونت جک در بورس کالادرصد پیش‌پرداخت
کامیونت JAC کابین خواب‌دار 9 تن بدون کاربرییک میلیارد و 754 میلیون تومان10
کامیونت JAC کابین خواب‌دار 8٫5 تن بدون کاربرییک میلیارد و 716 میلیون تومان10
کامیونت JAC کابین خواب‌دار 6 تن بدون کاربرییک میلیارد و 680 میلیون تومان10

نحوه ثبت‌نام کامیونت جک در بورس کالا

ثبت‌نام و خرید کامیونت JAC در بورس کالا با خرید مستقیم از کارخانه متفاوت است. در این روش افراد باید در ابتدا کد بورس کالا دریافت کنند. سپس از طریق این کد در روز عرضه نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. مراحل خرید خودرو در بورس به شرح زیر است:

  1. ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام به آدرس profilesejam.csdiran.ir
  2. دریافت کد آنلاین بورس کالا
  3. ثبت‌نام در یکی از کارگزاری‌های متصل به بورس کالا
  4. افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانک‌های مورد پذیرش بورس کالا
  5. واریز مبلغ مشخص‌شده جهت پیش‌پرداخت یک روز قبل از موعد عرضه
  6. مراجعه به سامانه خرید آنلاین بورس کالا راس ساعت عرضه خودرو
  7. پرداخت مابقی قیمت خودرو و سایر هزینه‌های تعیین شده

می‌توانید جزئیات دقیق‌تر نحوه ثبت‌نام را در مقاله خرید خودرو در بورس کالا مطالعه کنید.

توضیحات تکمیلی ثبت‌نام کامیونت جک

مدل خودرو 1403، رنگ سفید، صدور سند و شماره‌گذاری خودرو فقط به اسم خریدار خواهد بود. خریداران جهت تحویل خودرو می‌بایست یکی از نمایندگی‌های مجاز آرین پارس موتور را انتخاب کرده و به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی اقدام کنند. واریز وجه هزینه‌های اعلامی همزمان با تسویه اصل مبلغ از طریق وبگاه sale.arian-diesel.com انجام می‌شود. همچنین کلیه هزینه‌ها باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وبگاه و درگاه الکترونیک واریز شود.

اهمیت عرضه خودرو در بورس کالا

در نهایت امر می‌توان به این نکته اشاره کرد که قیمت‌گذاری خودرو در ایران همواره با چالش‌های فراوانی همراه بوده است. سال گذشته بستری فراهم شد تا پس، پای خودرو به بورس کالا باز شود و این محصول در یک فضای رقابتی مستقیما از سوی تولیدکننده به مصرف‌کنندگان واقعی عرضه شود. علیرغم اینکه این روش با استقبال زیادی همراه شد، اما متاسفانه انتقادات فراوانی مبنی بر افزایش کاذب قیمت خودرو در بورس کالا از سوی مسئولین و سیاست‌گذاران همچون شورای رقابت و سازمان بازرسی به گوش خورد. همچنین شورای رقابت اعلام کرد عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شده است، اما شورای عالی بورس اعلام کرد که خودرو‌های ساخت داخل همچنان تا پایان سال 1402 در بورس کالا عرضه خواهند شد.

روز گذشته (24 بهمن ماه 1402) 100 خورو KMX T8 مشکی در بورس کالا عرضه شد که از این تعداد تنها 6 نفر متقاضی بودند و به همان قیمت پایه معامله شد. این امر بیانگر آن است که عرضه خودرو در بورس کالا در شرایط کنونی بهترین روش برای کنترل قیمت‌های خودرو است.

5/5 - (1 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا