اخبار بورس

مجمع پکویر 1402 – زمان پرداخت سود سهام پکویر

مجمع عمومی عادی سالیانه یک شرکت، گردهمایی مدیران و سهامداران آن شرکت است که با اهدافی مشخص برگزار می‌شود. در این مجمع مواردی از قبیل تصویب صورت‌های مالی، استماع گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… بررسی می‌شوند. مجمع عمومی عادی سالیانه یک بار در سال برگزار می‌شود و تمامی سهامداران می‌توانند در آن حضور داشته باشند. شرکت کویر تایر که در بازار سهام با نماد «پکویر» شناخته می‌شود، در دسته معتبرترین شرکت‌های تایرسازی کشور قرار دارد. فعالیت اصلی پکویر احداث انواع کارخانه‌ها در زمینه‌های تولید و پردازش هر نوع لاستیک و سایر فرآورده‌های لاستیک است. در این مقاله به طور جامع درباره به بررسی جزئیات مجمع پکویر 1402 مانند تاریخ برگزاری و درصد تقسیم سود آن پرداخته شده است.

لینک مرتبط برای مشاهده تحلیل بنیادی و ارزش‌گذاری سهام شرکت: تحلیل پکویر

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از رویدادهای اساسی در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها است. هدف اصلی این جلسات بررسی مسائل مالی و ارائه گزارش‌های مرتبط با عملکرد یک سازمان یا شرکت‌ است. این جلسات یک بار در سال برگزار می‌شوند تا شرکت یا سازمان به بررسی جوانب مختلف عملکرد مالی و وضعیت شرکت در حضور سهامداران بپردازد. در این جلسات، مدیرعامل گزارشی به نام «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» ارائه می‌دهد، که به بررسی عملکرد گذشته شرکت و توضیح اطلاعات اساسی مانند پیشروی طرح‌ها و جنبه‌های مهم دیگر پرداخته شود. شرط تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. در صورت عدم رسیدن به این حد نصاب، برگزاری مجمع به زمانی دیگر موکول می‌شود. شرکت‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی در مورد تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه، حداقل ۱۰ روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار هستند. آخرین آگهی‌ها و اطلاعات مجامع شرکت‌ها از طریق سامانه کدال، به منظور اطلاع‌رسانی و در جهت ایجاد شفافیت مالی و مدیریتی، در دسترس سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. در مقاله مجمع چیست می‌توان با نحوه تصمیم‌گیری در خصوص حضور در مجمع یک شرکت آشنا شد.

تاریخ مجمع پکویر ۱۴۰۲

پکویر از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی این شرکت دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مذکور که در ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1401/12/22 در استان تهران به آدرس خیابان شریعتی، بالاتر از چهارراه قدوسی، روبه‌روی پارک اندیشه، ورودی 11 مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، حضور بهم رسانند. سهامدارانی که مایل به حضور در جلسه مجمع بودند، باید با ارائه کارت ملی،شناسنامه، ورقه سهام و یا اعلامیه خرید سهام در بورس، در تاریخ 1401/12/22 قبل از شروع جلسه مجمع برگ ورود به جلسه را دریافت می‌کردند. دستور جلسه مجمع پکویر به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • سایر موارد

حاضرین در جلسه مجمع عمومی پکویر

  1. شرکت سرمایه‌گذاری سپه
  2. شرکت سرمایه‌گذاری مهر
  3. شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی سپه
  4. شرکت مدیریت توسعه گوهران امید
  5. شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید
  6. سایر سهامداران

طبق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، هشیار بهمند به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و وانیا نیک تدبیر به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع پکویر

سود نقدی سهام یکی از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است که به شکل مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیر می‌گذارد. بنابراین تحلیل توزیع سود نقدی شرکت باید در کنار تحلیل بنیادی سهام مد نظر قرار گیرد. تصمیمات اتخاذشده در رابطه با سود نقدی تعیین‌کننده میزان سود سال مالی مرتبط است که بین سهامداران تقسیم می‌شود.

برای تحلیل سیاست پرداخت سود نقدی پکویر، تحلیلگران بورس باید تاریخچه تقسیم سود شرکت در چند سال اخیر را بررسی کنند. جدول زیر روند تقسیم سود پکویر بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس را نشان می‌دهد. این بررسی نشان‌دهنده این است که شرکت کویر تایر یا نماد پکویر در سال‌های 1399 و 1400 حدود 50 درصد بوده است. این شرکت در سال 1401 حدود 146 درصد سود نقدی از محل سود خالص و سود انباشته میان سهامداران تقسیم کرد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/9/30370540145.9%
1400/9/301,33570052.4%
1399/9/3097150051.4%

بازده نقدی سهم پکویر

بازده نقدی سهم معیار مهمی است که نسبت سود نقدی مجمع پکویر به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. تحلیل بازده نقدی راهنمایی برای سرمایه‌گذاران و سهامداران است تا نسبت به حضور یا عدم حضورشان در مجمع تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. بازده نقدی سهم تا حدی عملکرد و بازده سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند. همچنین، بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است و به طور معمول، افزایش بازده نقدی منجر به جلب توجه بیشتر سهامداران و جذب آنان به حضور در مجمع می‌شود. در ادامه، به بررسی بازده نقدی پکویر در سه سال اخیر پرداخته شده است. طبق بررسی انجام‌شده که در جدول زیر قابل مشاهده و بررسی است، بازده نقدی در این سه سال، کمتر از 14 درصد بوده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/9/304,07154013.2
1400/9/305,01070013.9
1399/9/3014,5105003.44
اعداد بر حسب ریال

زمان پرداخت سود سهام پکویر

پکویر در اطلاعیه‌ای ذکر کرد، پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه در مورخ ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۲، برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۰۹٫۳۰ مبلغ ۵۴۰ ریال سود به ازای هر سهم تصویب شد و برنامه زمانبندی پرداخت سود سهامداران به شرح زیر بود.

سود نقدی متعلق به سهامداران حقیقی، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری که مراحل ثبت‌نام خود را در سامانه سجام تکمیل کردند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۱ لغایت ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۲ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی شده در سامانه sejam.ir واریز شد. پکویر از سهامداران که تا آن تاریخ در سامانه مذکور ثبت‌نام نکرده بودند تقاضا کرد نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

کلیه سهامداران حقوقی با ارائه تاییدیه شماره حساب بانکی معتبر با توجه به نقدینگی شرکت طی مهلت مقرر در قانون تجارت با هماهنگی قبلی پرداخت می‌شود.

آدرس و اطلاعات شرکت جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس: خراسان جنوبی، بیرجند، کیلومتر 11 جاده کرمان

صندوق پستی: 97135878

وب‌سایت: www.kavirtire.ir

تلفن: 02141353390

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا