اخبار بورس

سود مجمع اپال 1402 – نحوه دریافت سود مجمع اپال

حضور در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه یک سازمان یا شرکت و دریافت سود نقدی از موارد قابل اهمیتی است که در بازار سرمایه مورد توجه بسیاری از سهامداران قرار می‌گیرد. میزان سود نقدی شرکت‌ها در هر سال مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه و با حضور هیئت‌مدیره و سهامداران تعیین می‌شود. اطلاعات مرتبط با تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع، جهت اطلاع‌رسانی به سهامداران در سایت کدال قرار می‌گیرند. مجمع عمومی عادی سالیانه در هر شرکت شرایط خاص خود را دارد، بنابراین در این مطلب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس مورد بررسی قرار گرفته است. این شرکت در بازار سرمایه با نماد «اپال» معامله می‌شود. می‌توان از طریق لینک تحلیل اپال با این سهم بیشتر آشنا شد؛ همچنین با مطالعه گزارش پیش رو و بررسی بازده نقدی اپال، می‌توان در خصوص حضور در مجمع این شرکت و دریافت سود مجمع اپال تصمیم‌گیری کرد.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه از جلسات مهمی است که جهت ارائه گزارش عملکرد سالیانه مدیران و طرح موارد مالی مهم شرکت مانند میزان سود تقسیمی و غیره تشکیل می‌شود. این مجمع، یک بار در سال با هدف تحلیل عملکرد شرکت یا سازمان در سال مالی مورد بررسی برگزار می‌شود. سهامداران می‌توانند در این مجمع سوالات خود در خصوص عملکرد شرکت و دیگر موارد مرتبط را مطرح کنند. سرمایه‌گذاران و سهامداران با حضور در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه یک شرکت، به طور مستقیم در تصمیم‌گیری‌های مهم آن ایفای نقش می‌کنند. بنابراین مجمع عمومی عادی سالیانه به حسابرسی و مشارکت اعضا و ارتقای شفافیت مالی کمک شایانی می‌کند.

شرکت‌ها موظف هستند تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی سالیانه را حداقل 10 روز پیش از برگزاری آن، به سهامداران اطلاع‌رسانی کنند. این اطلاع‌رسانی از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سامانه کدال صورت می‌گیرد. همچنین این اطلاعات از طریق سایت TSE نیز قابل مشاهده است. در ادامه اطلاعات مرتبط با مجمع اپال 1402 و سود مجمع اپال در سال‌های مختلف آمده است. سهامداران می‌توانند با مطالعه این اطلاعات و مقاله مجمع چیست در خصوص حضور در مجمع این شرکت در سال‌های آتی تصمیم‌گیری کنند.

تاریخ مجمع اپال 1402

شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 11:00 روز دوشنبه مورخ 1402/02/18 در استان تهران به آدرس سعادت‌آباد، بالاتر از میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان نهم، پلاک 14، مرکز همایش‌های بین‌المللی نیایش برگزار شد، حضور بهم رسانند. سهامداران این شرکت می‌توانستند با در دست‌داشتن اصل کارت ملی و مدارک نمایندگی با حضور در محل برگزاری مجمع (یک ساعت زودتر) نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه اقدام کنند. لازم به ذکر است که هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور سهامداران اپال در مجمع عمومی عادی سالیانه وجود نداشت تا تمام سهامداران این شرکت بتوانند نقش موثری در مسائل مختلف آن ایفا کنند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی اپال

  1. پارس فولاد سبزوار
  2. اپال فولاد شرق پارسیان
  3. صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان
  4. توسعه ساختمانی پارسیان
  5. سرمایه‌گذاری ثروت آفرین تمدن
  6. گروه مالی پارسیان
  7. صندوق سرمایه‌گذاری اندوخته توسعه صادارت آرمانی
  8. صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها
  9. شرکت آرمان توسعه مبین مهر سپهر
  10. سرمایه‌گذاری گنجینه زرین شهر
  11. سرمایه‌گذاری پارسیان
  12. سایر سهامداران حقیقی و حقوقی

دستور جلسه مجمع اپال

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه اپال در سال 1402 به شرح موارد زیر است.

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/10/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

سود مجمع اپال

سود نقدی سهام از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است و به طور مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیر می‌گذارد. برای تحلیل سیاست شرکت‌ها در خصوص تقسیم سود نقدی، لازم است تاریخچه سود تقسیمی آن‌ها در چند سال اخیر بررسی شود. جدول زیر روند تقسیم سود اپال بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس را نشان می‌دهد. طبق این جدول درصد تقسیم سود شرکت در 3 سال اخیر ثابت نبوده و هر سال افزایش یافته است؛ به‌طوری که شرکت 98 درصد از سود خالص محقق شده خود در سال مالی 1401 را میان سهامداران تقسیم کرد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/10/30550540٪98
1400/10/302٬4281٬680٪69
1399/10/30702630٪89

بازده نقدی اپال

سهامداران شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس می‌توانند علاوه بر توجه به تحلیل بنیادی سهام، بازده نقدی سهم را نیز مورد بررسی قرار دهند. بازده نقدی، درصد سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را محاسبه می‌کند. تحلیل این نسبت نشان‌دهنده میزان کارایی سرمایه‌گذاری و حضور در مجمع یک شرکت است. در حقیقت میزان بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار باشد و افزایش آن منجر به ترغیب سهامداران به حضور در مجمع می‌شود.

در بررسی سود مجمع اپال و آخرین قیمت سهام این شرکت پیش از مجمع در سه سال اخیر می‌توان متوجه شد که سهام اپال عموعا کمتر از 8 درصد بازده نقدی داشته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/10/3020٬980540٪2.5
1400/10/3022٬9601٬680٪7.3
1399/10/3017٬390630٪3.6
اعداد بر حسب ریال

زمانبندی و نحوه دریافت سود مجمع اپال

در پاسخ به سوال سود مجمع اپال کی واریز می‌شود، می‌توان گفت که شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس طبق اطلاعیه زمانبندی پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به 30 دی ماه 1401 را به شرح زیر اعلام کرد.

  • سود سهامداران حقیقی، حقوقی و صندوق‌های سبدگردان، به غیر از سهامدار عمده، از تاریخ 1402/03/06 الی 1402/03/10 از طریق سامانه سجام به حساب آنان واریز شد.
  • تمامی سهامدارانی که فاقد کد سجام نیز جهت دریافت سود مجمع اپال در تاریخ فوق می‌بایست تا قبل از تاریخ 1402/02/18 نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و همچنین احراز هویت در سامانه مزبور اقدام می‌کردند.

لازم به توضیح است، هرگونه تغییرات احتمالی ناشی از تصمیمات مجمع عمومی از طریق سامانه کدال و سایت شرکت به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

آدرس و اطلاعات اپال جهت پیگیری و ارسال مدارک

تلفن: 26743061-021 ، 26743059-021

نمابر: 22134145

پست الکترونیک: info@opalkanipars.com

وب سایت رسمی شرکت: www.opalkanipars.com

آدرس دفتر مرکزی: سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه بیستم غربی پلاک ۴۳، طبقه ۴

کد پستی: ۱۹۹۷۹۸۶۳۶۶

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا