اخبار بورسسود سهام

مجمع کروی 1402 – تاریخ پرداخت سود سهام شرکت توسعه معادن روی ایران

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید. در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها، تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص تقسیم سود انجام‌ می‌‌شود. از دیگر موارد بررسی شده در این مجمع که سالی یک بار تشکیل می‌شود، می‌توان به تصویب صورت‌های مالی و بررسی عملکرد شرکت اشاره کرد. پرداخت سود نقدی در شرکت‌های مختلف باتوجه به نوع سیاست آنان متفاوت است. سرمایه‌گذاران باید مواردی از جمله زمان پرداخت سود و بازده نقدی سهام، را تحلیل کرده و در خصوص حضور در مجمع سالانه تصمیم‌گیری کنند. در این مطلب به جزئیات مجمع کروی 1402 به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ تولیدکننده سرب و روی در کشور پرداخته شده است. اطلاعاتی مانند تاریخ مجمع کروی و تصمیمات اتخاذشده در خصوص سود کروی 1402 از جمله موارد بررسی‌شده در این مطلب هستند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات مناسبی در مورد حضور در این مجمع اتخاذ کنند.

  • برای مشاهده ارزش‌گذاری سهام کروی و تحلیل بنیادی این سهم مطالعه مقاله تحلیل کروی پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

علاوه بر تحلیل بنیادی بورس، بررسی سود مجمع سهام، در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری موثر است. مجمع عمومی عادی سالیانه گردهمایی مدیران و سهامداران یک شرکت است که هر سال، برگزار می‌شود. هدف از این مجمع بررسی وضعیت شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم مانند تصویب صورت مالی، گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و… است. این مجمع برای تمامی سهامداران به‌صورت حضوری یا از طریق برگه‌های سهام شرکت باز است. شرکت‌ها موظف به برگزاری این مجمع هستند و باید آن را تا 4 ماه پس از انتهای سال مالی خود برگزار کنند. اعلام تاریخ و مکان برگزاری مجمع باید حداقل 10 روز قبل از آن از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار انجام شود.

در این مجمع، مدیرعامل، گزارشی را با عنوان «گزارش هیئت‌مدیره» که عمدتا درباره عملکرد شرکت است، ارائه می‌کند و مسائل مهمی از جمله مطالبات شرکت و طرح‌های آتی را مطرح می‌کند. تصمیمات مهمی مانند تعیین میزان سود تقسیمی نیز در این مجمع اتخاذ می‌شود. علاوه بر این، تعیین مدیران و بازرسان شرکت و روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی‌ها و اطلاعیه‌ها تا مجمع عمومی سال آینده نیز در این مجمع انجام می‌شود.

تمامی تصمیمات اتخاذ شده در مجمع عمومی عادی سالیانه در سامانه کدال بورس و سایت TSE منتشر می‌شود و افراد می‌توانند با جستجوی نماد مربوط به شرکت مورد نظر خود، خلاصه تصمیمات این مجمع را مشاهده و دانلود کنند.

مجمع کروی 1402

مجمع کروی با حضور صاحبان و نمایندگان اکثریت سهام، برای سال مالی منتهی به 1401/12/29 ساعت 15:00 روز شنبه تاریخ 1402/04/31 برگزار شد. لازم به ذکر است که محل تشکیل مجمع کروی در زنجان، اعتمادیه، خیابان معلم، انتهای خیابان ششم شرقی، پ1، شرکت توسعه معادن روی ایران بود.

دستور جلسه مجمع کروی

برای شرکت‌کردن در مجمع عمومی کروی هیچ محدودیتی وجود نداشت و حضور در این مجمع برای تمامی سهامداران امکان‌پذیر بود. سهامداران کروی با حاضر شدن در این مجمع عمومی می‌توانند علاوه بر مشارکت در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت، در صورت نیاز، سوالات خود را نیز با هیئت‌مدیره مطرح کنند. در دستور جلسه این مجمع آمده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به 1401/12/29
  • بررسی و تصویب صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به تاریخ 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت و تعیین حق‌الزحمه ایشان برای سال مالی منتهی به تاریخ 1402/12/29
  • بررسی و تنفیذ معاملات موضوع ماده 129 تجارت
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج انواع آگهی‌های مربوط به این شرکت
  • اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف و پاداش اعضای هیئت‌مدیره

و سایر موارد مربوطه که قابل طرح در مجمع کروی 1402 است.

برای آشنایی بیشتر با ویدادهای مجمع و نحوه تصمیم‌گیری برای حضور در مجامع شرکت‌ها، مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

سود کروی 1402

بررسی سود سهام کروی 1402 یکی از موارد مهم در سرمایه‌گذاری و سهامداری این شرکت است. این مفهوم به تقسیم سود نقدی بین سهامداران یک شرکت اشاره دارد. اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری سعی دارند که در طی سال‌های مختلف، سیاست‌های مشابهی را در خصوص تقسیم سود نقدی به اعضای مجمع خود اتخاذ کنند.

میزان تقسیم سود نقدی در میان سهامداران می‌تواند تاثیر مستقیمی بر تصمیمات و سرمایه‌گذاری سهامداران داشته باشد. در واقع، این موضوع از جمله عوامل مهم در تعیین حضور یا عدم حضور آن‌ها در مجمع عمومی کروی است.

برای تحلیل کروی 1402 نیاز به بررسی عملکرد شرکت است. این بررسی می‌تواند شامل مواردی مانند عملکرد شرکت، تغییرات در سیاست‌های مدیریتی و… باشد. اطلاعات درصد تقسیم سود کروی در چند سال اخیر می‌تواند به افراد و سرمایه‌گذاران کمک کند تا بهترین تصمیم‌‌گیری را در رابطه با سرمایه‌گذاری‌ خود در این شرکت‌ داشته باشند. اطلاعات سود مجمع کروی 1402 و سال‌های مالی گذشته به‌شرح زیر هستند:

سال مالی منتهی بهEPS (ریال)DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/291٬5571٬500٪96٫3
1400/12/293٬5173٬000٪85٫2
1399/12/302٬5111٬000٪39٫8

بازده نقدی سهم کروی

بازده نقدی سهم یک مفهوم مهم در سرمایه‌گذاری و سهامداری است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با بررسی این مورد اطلاعاتی مهم در رابطه با سرمایه‌گذاری در یک سهم به دست آورند. بازده سود سهام نقدی، در واقع یک نسبت مالی است که نشان می‌دهد شرکت به‌صورت سالانه و به نسبت قیمت سهام خود، چه مقدار سود سهام پرداخت می‌کند.

باتوجه به اینکه بازده نقدی نمایانگر سود پیش‌روی سهامداران از سرمایه‌گذاری‌ آن‌ها در سهام شرکت است، هر چه این بازده بیشتر باشد، سهامداران تمایل بیشتری برای حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دارند. در جدول زیر، بازده نقدی سود مجمع کروی 1402 و سال‌های گذشته مورد ارزیابی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/298,130 ریال1٬500 ریال18%
1400/12/2921,640 ریال3٬000 ریال13%
1399/12/3023,460 ریال1٬000 ریال4%

پرداخت سود سهام شرکت توسعه معادن روی ایران

در اجرای ماده 12 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار در راستای اجرای قانون بودجه سال 1402 کل کشور، برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) پس از تصویب در مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال مالی منتهی به 1401/12/29 به‌شرح زیر است.

زمان پرداخت سود کروی 1402 برای سهامداران حقیقی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها در تاریخ 1402/09/06 پرداخت و برای سهامداران حقوقی در تاریخ 1402/09/28 پرداخت خواهد شد. روش پرداخت سود نقدی برای هر دو نوع سهامدار از طریق سامانه سجام و توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادر و تسویه وجوه است.

سهامدارانی که موفق به دریافت سود مجمع کروی 1402 نشده‌اند، می‌توانند برای اعلام شماره حساب و تکمیل اطلاعات سهامداری خود به اداره امور سهام شرکت به آدرس تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان قائم مقام فراهانی، کوچه هشتم، پلاک 13 یا به آدرس زنجان، اعتمادیه، خیابان معلم، انتهای خیابان ششم شرقی، پلاک 1 مراجعه کنند.

3.3/5 - (6 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا