اخبار بورس

تاریخ مجمع کفپارس؛ زمان واریز سود نقدی کفپارس

شرکت‌ها به‌صورت سالیانه جلسه‌ای تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌کنند. این مجمع با حضور مدیران و سهامداران هر شرکت به‌منظور بررسی عملکرد شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده آن انجام می‌شود. حضور برای عموم سهامدارانی که سهام شرکت را دارند، مجاز است و سهامداران می‌توانند سوالات خود از قبیل میزان سود نقدی و نحوه دریافت سود را بیان کنند. در این مقاله به مجمع کفپارس به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه تولید فرآورده‌های نسوز، تولید و تامین‌کننده طیف وسیعی از آجرها و ملات‌های نسوز پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد مهم در بازار سرمایه تلقی می‌شود. هدف از تشکیل این مجمع تجزیه و تحلیل عملکرد مالی سال گذشته، تصویب میزان سود نقدی و تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌های آینده شرکت است. شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه بعد از پایان سال مالی شرکت، نسبت به برگزاری آن اقدام کنند. برگزاری این مجمع باعث شفافیت مالی و مشارکت اعضای شرکت می‌شود. شرکت‌ها می‌بایست تاریخ و مکان برگزاری مجمع را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار، سامانه codal.ir یا سایت TSE اطلاع رسانی کنند.

سهامداران برای حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه می‌بایست برگه حضور به مجمع را دریافت کنند. گاهی سهامداران قبل از برگزاری مجمع سهام خود را می‌فروشند و وارد مجمع نمی‌شوند. اما لازم به ذکر است همه سهامدارانی که تا روز برگزاری مجمع سهامدار این شرکت هستند، می‌توانند در مجمع حضور داشته باشند.

مجمع کفپارس

شرکت فرآورده‌های نسوز پارس از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز سه‌شنبه مورخ 1403/01/28 در استان یزد، شهر یزد به آدرس شهرک صنعتی، بلوار کاج، 24 متری ششم، بهارستان 27، شرکت فرآورده‌های نسوز پارس برگزار شد، حضور بهم رسانند.

سهامداران یا نمایندگان این شرکت می‌بایست برای حضور در جلسه حداقل 30 دقیقه قبل از شروع جلسه مجمع در محل شرکت، جهت احراز هویت ورود به جلسه حاضر می‌شدند. همچنین سهامداران می‌توانستند مجمع کفپارس را از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سایت آپارات به نشانی http://www.aparat.com/nasoozparsco مشاهده کنند.

لازم به ذکر است شاپور غیاسوند، طیبه حدادطرزجانی، سید احمد حیدر پوریزدی، خانواده دهقانپور فراشاه و سایر سهامداران در مجمع این شرکت حضور داشته‌اند ولی با توجه به حد نصاب نرسیدن حاضرین، مجمع تشکیل نشده است.

دستور جلسه مجمع شرکت فرآورده‌های نسوز پارس

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی باشد

مبلغ سود سهام کفپارس

سود نقدی سهام (Dividend Per Share) مقدار سودی است که به ازای هر سهم توسط هیئت مدیره تصویب می‌شود. میزان سود نقدی یکی از عوامل تاثیرگذار بر جذب سهامداران برای سرمایه‌گذاری است. عموما شرکت‌ها استراتژی مشخصی برای تقسیم سود دارند. با بررسی سابقه یک شرکت در سال‌های مالی گذشته می‌توان تا حدودی میزان سود نقدی را پیش‌بینی کرد. میزان سود تقسیمی در مجمع کفپارس برای سه سال مالی گذشته مطابق جدول زیر است.

سال مالی منتهی بهسود خالص EPS (ریال)سود نقدی DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1401/09/3035636٪10
1400/09/3041041٪10
1399/09/305600

باتوجه به آنچه در این جدول مشاهده می‌شود، شرکت فرآورده‌های نسوز پارس در دو سال مالی 1401 و 1400 حدود 10 درصد از سود خود را میان سهامداران تقسیم کرده‌اند.

بازده نقدی سهم شبهرن

بازده سود نقدی نشان‌دهنده نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن است. محاسبه بازده نقدی یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مالی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بورس محسوب می‌شود. سهامداران و تحلیلگران با تحلیل و بررسی بازده نقدی، می‌توانند برای حضور یا عدم حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم‌گیری بهتری انجام دهند. در جدول زیر بازده نقدی سهم شبهرن نمایش داده شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی DPS (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/09/307٬530 ریال36٪0٫4
1400/09/304٬156 ریال41٪0٫9
1399/09/304٬620 ریال00

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع کفپارس

برنامه زمان‌بندی پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به 1402/09/30 برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی که اطلاعات حساب بانکی آن‌ها در سامانه سجام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ثبت شده است، در شهریورماه 1403 پرداخت خواهد شد.

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا