اخبار بورسسود سهام

تاریخ و سود مجمع جم پیلن در سال ۱۴۰۲

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه در هر سازمان یا شرکت، به روش خاصی با رعایت شرایط مشخص و از پیش تعیین‌شده برگزار می‌شوند. مدیران و سهامداران در این جلسات، به بررسی عملکرد سال مالی، ارائه گزارش‌های مربوطه و به تصویب موضوعاتی نظیر میزان سود نقدی پرداخته و حق حضور و اظهار نظر برای تمامی سهامداران فراهم است. جم پیلن که به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و صادرکننده پلیپروپیلن در کشور شناخته می‌شود، محصولات خود را به بیش از 15 کشور در سطح آسیا و جهان صادر می‌کند. در این مطلب نیز، به بررسی جزئیات مجمع جم پیلن ۱۴۰۲ پرداخته شده و تمامی اطلاعات حائز اهمیت برای سهامداران مانند تاریخ و زمان پرداخت سود جم پیلن ۱۴۰۲، بازده نقدی این سهم در چند سال گذشته و… نیز بررسی و درج شده است.

برای آشنایی بیشتر با این سهم و ارزش‌گذاری آن مطالعه تحلیل بنیادی جم پیلن پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه، یکی از وقایع اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه است که با اهداف مشخصی برگزار می‌شود. هدف اساسی این جلسات بحث و تصویب درباره مسائل مالی اصلی و ارائه گزارش‌های مرتبط با سال مالی گذشته و بررسی آن‌ها و تصویب میزان سود نقدی است. شرکت‌ها و سازمان‌ها در بازار سرمایه ملزم به برگزاری این جلسات یک بار در سال هستند. برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور بررسی جوانب گوناگون عملکرد و وضعیت مالی شرکت با حضور سهامداران انجام می‌شود. حضور سهامداران در مجمع، این امکان را فراهم می‌آورد تا به‌طور مستقیم در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت امور مرتبط با سال مالی آینده شرکت، ایفای نقش کنند. مدیرعامل در این جلسات، با ارائه گزارش فعالیت هیئت‌مدیره به بررسی عملکرد گذشته شرکت و توضیح اطلاعات مهمی مانند پیشروی طرح‌ها می‌پردازد.

شرکت‌ها ملزم به اعلام تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی عادی پیش از برگزاری آن از طریق روزنامه‌های تعیین‌شده و سامانه کدال به نشانی codal.ir برای اطلاع‌رسانی بهتر به سهامداران هستند. تمام تصمیمات اتخاذشده در جلسات این مجمع نیز در سامانه کدال منتشر می‌شود تا سرمایه‌گذاران و سهامداران از تمامی تصمیمات مطلع شوند.

تاریخ مجمع جم پیلن ۱۴۰۲

شرکت پتروشیمی جم پیلن از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/02/27 به آدرس تهران، ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی، پژوهشگاه صنعت نفت (سالن آزادگان) برگزار شد، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران حقیقی می‌توانستند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالتنامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و سهامداران حقوقی نیز می‌توانستند از طریق نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، در جلسه مجمع حضور داشته باشند. همچنین سهامداران جهت دریافت برگه ورود به مجمع می‌توانستند از یک ساعت قبل از برگزاری مجمع به محل پذیرش سهامداران مراجعه کنند. ارائه اصل کارت ملی برای تمامی مراجعین جهت ورود به جلسه الزامی بود. سهامدارانی که امکان حضور فیزیکی در مجمع نداشتند، امکان مشاهده پخش زنده مجمع برای آنان فراهم بود.

دستور جلسه مجمع جم پیلن

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه جم پیلن برای تمامی سهامداران بدون هیچگونه محدودیتی امکان‌پذیر بود. از سهامداران مهمی که در مجمع جم پیلن 1402 شرکت کردند، می‌توان شرکت‌هایی مانند صبا انرژی جهان گستر و شرکت پتروشمیران را نام برد. در ادامه نیز دستور جلسه مجمع مذکور شرح داده شده است.

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • سایر موارد مانند اتخاذ تصمیم درخصوص تقسیم سود سال مالی منتهی به 1401/12/29 و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

رازدار در این مجمع، به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و فریوران راهبرد به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ ایران نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع جم پیلن

سود نقدی یکی از معیارهای حائز اهمیت در بازار بورس است که مورد توجه تحلیلگران و سهامداران قرار می‌گیرد. این عامل مهم به صورت مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیر می‌گذارد. سیاست‌های شرکت‌های مختلف در خصوص توزیع سود نقدی، متفاوت است. بنابراین بهتر است که پیش از اتخاذ خرید یک سهم برای سرمایه‌گذاری، روند سود نقدی آن شرکت‌ نیز بررسی شود. تاریخچه مقدار سود نقدی جم پیلن طی چند سال گذشته، برای درک بهتر سیاست شرکت در زمینه توزیع سود، بررسی شده است. طبق جدول زیر این شرکت عمده سود خالص حاصل شده را میان سهامداران تقسیم می‌کند.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/29۲۱,۰۹۴۲۱,۰۰۰99.5%
1400/12/29۲۴,۱۹۲۲۴,۷۵۰102.3%
1399/12/30۱۰,۶۳۰۱۰,۰۰۰94.07%

بازده نقدی نماد جم پیلن

بازده نقدی سهم یکی از معیارهای اساسی در سرمایه‌گذاری است که نشان‌دهنده‌ی نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. تغییرات در بازده نقدی سهم بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است. افزایش بازده نقدی معمولا منجر به جذب بیشتر سهامداران و جلب توجه آن‌ها به حضور در مجمع می‌شود. در جدول زیر، به بررسی بازده نقدی جم پیلن در سه سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29211,160 ریال۲۱,۰۰۰ ریال9.9%
1400/12/29166,660 ریال۲۴,۷۵۰ ریال14.8%
1399/12/3086,400 ریال۱۰,۰۰۰ ریال11.5%

تاریخ پرداخت سود نقدی جم پیلن

جم پیلن از سهامدارانی غیرسجامی خواست تا به منظور دریافت سود سهام خود نسبت به تکمیل مشخصات خود در سامانه سجام اقدام کنند. همچنین زمانبندی پرداخت سود سهامداران شرکت پلی پروپیلن جم (سهامی عام) که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ سهامدار این شرکت بودند، به شرح زیر اعلام شد:

زمانبندی پرداخت سود جم پیلن

جم پیلن سپس در تاریخ 1402/06/30 طی اطلاعیه‌ای به کلیه سهامداران شرکت اعلام کرد، آن دسته از سهامدارانی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام مربوط به سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ نشده‌اند، جهت دریافت سود سهام به روش زیر اقدام کنند:

سهامداران حقیقی: ارسال فرم تکمیل‌شده زیر به همراه اسکن مدارک شناسایی به آدرس ایمیل stock@jppc.ir یا فکس به شماره ۸۸۵۶۳۱۰۰-۰۲۱

فرم سهامداران حقیقی جم پیلن

سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها: ارسال فرم تکمیل‌شده زیر با امضای صاحبان امضای مجاز و مهر شرکت به همراه آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز و تاییدیه کتبی بانک شماره حساب و شماره شبا، به آدرس شهرک غرب، بلوار فرحزادی، بلوار ایوانک، خیابان استاد محمدرضا شجریان شمالی، پلاک ۵

فرم سهامداران حقوقی جم پیلن

آدرس و اطلاعات جم پیلن جهت پیگیری و ارسال مدارک

  • آدرس اداره امور سهام شرکت پتروشیمی جم پیلن: تهران شهرک قدس (غرب)، بلوار فرحزادی، بلوار ایوانک، خیابان محمدرضا شجریان شمالی، فلامک شمالی سابق، جنب بانک تجارت، پلاک ۵
  • کد پستی: ۱۴۶۷۷۱۵۱۷۱
  • تلفن: ۸۴۲۸۷۲۳۵-۰۲۱
  • فکس: ۸۸۵۶۳۱۰۰-۰۲۱
  • تاییدیه فکس: ۸۴۲۸۷۴۰۵-۰۲۱
  • ایمیل: Stock@jppc.ir
امتیاز خود را ثبت کنید

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا