اخبار بورس

زمان پرداخت سود سهام حکشتی – تاریخ مجمع حکشتی 1402

جلسات مجمع عمومی عادی سالانه در هر سازمان یا شرکت، به شیوه‌ای خاص و با رعایت شرایط مشخص و از پیش تعیین‌شده برگزار می‌شوند. مدیران و سهامداران در این مجمع به بررسی عملکرد سال مالی مورد گزارش و مواردی مانند تعیین سود نقدی می‌پردازند. حق حضور و اظهار نظر در این جلسات برای همه سهامداران امکان‌پذیر است. در این مطلب به بررسی جزئیات مجمع حکشتی 1402 پرداخته شده است علاوه بر مواردی مانند تاریخ و زمان پرداخت سود سهام حکشتی در سال 1402، بازده نقدی این سهم در چند سال گذشته نیز محاسبه شده است.

علاوه بر مطالعه مطلب پیش‌روز، بررسی تحلیل حکشتی برای خرید سهام این شرکت پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه از رویدادهای اساسی در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها تلقی می‌شود. هدف اصلی برگزاری این مجمع تصویب مسائل اساسی مالی و ارائه گزارش‌های مهم است. مجمع عمومی عادی سالیانه همان‌گونه که از اسمش پیدا است، در هر سال یک بار برگزار می‌شود؛ چرا که شرکت‌ها موظف به برگزاری این مجمع و بررسی جنبه‌های مختلف عملکرد و وضعیت مالی شرکت هستند. در این جلسات «گزارش هیئت‌مدیره» به بررسی عملکرد شرکت و توضیح طرح‌های آینده آن می‌پردازد و اطلاعاتی مهمی را در دسترس سهامداران و سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

موارد مورد بررسی در مجمع عمومی عادی سالیانه شامل بررسی گزارش حسابرس، تصویب صورت‌های مالی، تعیین سود تقسیمی و موارد مشابه هستند. تمام تصمیمات اتخاذشده در این مجمع در سامانه کدال اطلاع‌رسانی می‌شود. سرمایه‌گذاران برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مجمع عمومی عادی سالیانه و دیگر موارد مربوط به این جلسات، می‌توانند مقاله مجمع چیست را مطالعه کنند.

تاریخ مجمع حکشتی 1402

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی از کلیه سهامداران و نمایندگان اشخاص حقوقی خود دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/07/12 در استان تهران، خیابان پاسداران، تقاطع خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، خیابان نارنجستان هشتم، پلاک 1 برگزار شد، حضور بهم رسانند. علاوه بر سهامداران امکان حضور وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهم نیز در این مجمع امکان‌پذیر بود.

برگ ورود به جلسه در روز برگزاری مجمع و قبل از شروع جلسه با ارائه کارت شناسایی معتبر برای اشخاص حقیقی یا معرفی‌نامه برای نمایندگان اشخاص حقوقی قابل دریافت بود. در راستای تسهیل مشارکت حداکثری سهامداران، امکان مشاهده مستقیم جلسه مجمع به‌صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر بود.

دستور جلسه مجمع حکشتی

دستور جلسه این مجمع، شامل نحوه برگزاری جلسه، موارد مورد بحث و سایر جزئیات مرتبط با روند جلسه است که به شرح زیر بود.

  1. استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  2. تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/03/31
  3. انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  4. انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  5. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  6. تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  7. تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  8. ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

حاضرین در جلسه مجمع شرکت

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها برای تمامی سهامداران بدون هیچگونه محدودیتی امکان‌پذیر است تا سهامداران بتوانند در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت، مشارکت کرده و سوالات و ابهامات خود را با هیئت‌مدیره مطرح کنند. در ادامه حاضرین در جلسه مجمع حکشتی 1402 آمده است:

  • سرمایه‌گذاری صبا تامین          
  • سرمایه‌گذاری آتیه صبا           
  • سهامداران عدالت   
  • شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران
  • شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی        
  • صندوق بازنشستگی کشوری    
  • سایر سهامداران      

طبق تصمیمات اتخاذ شده در این مجمع، سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد. همچنین بر اساس تصمیمات مجمع، اعضای هیئت‌مدیره جدید به مدت 2 سال انتخاب شدند.

سود مجمع حکشتی

میزان سود تقسیمی شرکت‌ها  یک عامل اساسی در سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود و به‌صورت مستقیم بر سوددهی سهامداران تاثیرگذار است. تخصیص سود نقدی تعیین می‌کند که چگونه و به چه میزان از سود خالص سال مالی باید میان سهامداران توزیع شود و این سود فقط بین افرادی تقسیم می‌شود که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار دارند.

برای تجزیه و تحلیل سود مجمع حکشتی 1402، تحلیلگران نیازمند مطالعه تاریخچه تقسیم سود این شرکت در سال‌های متوالی هستند. این مطالعه به بررسی سیاست‌های تقسیم سود شرکت می‌پردازد. جدول زیر، تحلیل روند تقسیم سود حکشتی بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس را نشان می‌دهد. طبق این جدول شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در سه سال اخیر بین 70 تا 100 درصد از سود خالص خود را میان سهامداران تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/3/312,7772,33084%
1401/3/314,0492,90071.6%
1400/3/3172473100%

بازده نقدی سهم حکشتی

بازده نقدی سهم نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. این معیار کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند. بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است، به طوری که هرچه بازده نقدی یک سهم بیشتر باشد، حضور در مجمع آن سهم برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر است.

در ادامه، به بررسی بازده نقدی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سه سال اخیر پرداخته شده است. این بررسی نشان‌دهنده این است که بازده نقدی سهم حکشتی در مدت این سال افزایش یافته است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/3/3113,6602,33017%
1401/3/3122,0802,90013%
1400/3/3115,150734%

زمان پرداخت سود سهام حکشتی 1402

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور رعایت مفاد ماده ۱۲ دستورالعمل اجرائی افشای اطلاعات شرکت‌های پذیرفته‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه زمان‌بندی پرداخت سود مجمع حکشتی 1402 به شرح جدول زیر است:

نوع سهامدارتاریخ پرداختنحوه پرداخت سود سهام
سهامداران حقیقی دارای کد سجام1402/09/11واریز به شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام
سهامداران حقیقی فاقد کد سجاماز تاریخ 1402/11/30دریافت از طریق مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک تجارت در سراسر کشور و با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی
صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های سجامی1402/09/11واریز به شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام
صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های غیرسجامیاز تاریخ 1402/11/30از طریق واریز به حساب بانکی و با تکمیل و ارسال جدول پیوست در سربرگ شرکت با امضای مجاز و مهر شرکت و به همراه آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز
سهامداران حقوقی عمده بیش از ۱۰ درصد1403/03/12از طریق واریز به حساب بانکی با توجه به شماره حساب اعلام شده توسط سهامدار
سایر سهامداران حقوقی دارای کد سجام1402//11/30واریز به شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام
سایر سهامداران حقوقی فاقد کد سجاماز تاریخ 1403/01/31از طریق واریز به حساب بانکی و با تکمیل و ارسال جدول پیوست در سربرگ شرکت با امضای مجاز و مهر شرکت و به همراه آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز

لازم به ذکر است جدول پیوست در سربرگ شرکت به شرح زیر است:

آدرس و اطلاعات حکشتی جهت پیگیری و ارسال مدارک

سهامداران و سرمایه‌گذاران حکشتی جهت پیگیری و ارسال مدارک خود می‌توانند از راه‌های زیر با شرکت در ارتباط باشند.

  • فکس: 021238451
  • تلفن: 02123842636
  • وب سایت: www.irisl.net
  • ایمیل: md@irisl.net
امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا