بورسمقالات تحلیل‌ بنیادی

APP تحلیل بنیادی بورس ایران – وب اپلیکیشن تحلیل بنیادی انیگما

سرمایه‌گذاران فعال در بورس از استراتژی‌های مختلفی برای اتخاذ تصمیم بهتر و بهینه‌سازی بازده خود استفاده می‌کنند. از سوی دیگر باتوجه به چشم‌انداز در حال توسعه فناوری در این روزها، ابزارهای مالی می‌توانند به داشتن عملکرد بهتر سرمایه‌گذاران کمک کنند. تحلیل بنیادی یکی از بهترین روش‌های تحلیل است؛ اما سرمایه‌گذاران برای استفاده از این روش با چالش‌هایی مانند تجمیع داده‌ها و بکارگیری آن‌ها در محاسبات و صرف زمان زیاد برای انجام این پروسه مواجه هستند. در همین راستا پلتفرم‌ها و ابزارهای مالی پیشرفته‌ای وجود دارند که تحلیلگران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. بسیاری از تحلیلگران بنیادی، از محصولات مرجع تحلیل بنیادی انیگما استفاده می‌کنند؛ در این مطلب برای افزایش سرعت و دسترسی آسان به اطلاعات موجود در این سایت، اپ تحلیل بنیادی انیگما معرفی شده است. تحلیلگران با استفاده اپلیکیشن PWA انیگما می‌توانند به راحتی با استفاده از تلفن همراه خود به عمیق‌ترین اطلاعات بازار سهام دسترسی داشته باشند.

ورود به وب اپلیکیشن انیگما

اپ تحلیل بنیادی انیگما

شرکت پردازش اطلاعات مالی آرتا با برند انیگما بزرگ‌ترین مرجع ارائه‌دهنده محصولات مبتنی بر تحلیل بنیادی در بورس ایران است. تاکنون بیش از 280 نهاد مالی و 2000 شخص حقیقی از خدمات و پلتفرم‌های آنلاین انیگما برای سرمایه گذاری در بورس استفاده کرده‌اند. عمده مخاطبان از نسخه دسکتاپ سایت تحلیل بنیادی انیگما استفاده می‌کنند؛ اما باتوجه به اینکه گاهی ممکن است معامله‌گران در حین معامله به لپتاپ دسترسی نداشته باشند؛ در راستای ساده‌سازی دسترسی به اطلاعات تحلیل بنیادی، نسخه وب اپلیکیشن این سامانه در اختیار کاربران قرار گرفته است.



استفاده از اپ تحلیل بنیادی انیگما به کاربران اجازه می‌دهد تا سرعت تحلیل خود را افزایش دهند و بر اساس به‌روزترین اطلاعات موجود تصمیمات آگاهانه و به‌هنگام بگیرند. در ادامه بخش‌های مختلف وب اپلیکیشن تحلیل بنیادی معرفی شده است.

خلاصه بازار

خلاصه بازار APP تحلیل بنیادی

بخش اول اپ تحلیل بنیادی انیگما «خلاصه بازار» است. در این بخش می‌توان به اطلاعات کلی بازار سرمایه از قبیل شاخص کل، شاخص هم‌وزن و شاخص‌های اختصاصی انیگما مانند شاخص سهامداران خرد، شاخص بدون چندبارشماری و شاخص انیگما دسترسی داشت.

نمودار و سابقه ارزش و حجم معاملات و همچنین ارزش بازار به‌صورت دلاری و ریالی از دیگر مواردی هستند که در این بخش وجود دارند. همچنین می‌توان اطلاعات لحظه‌ای بازار سرمایه مانند میزان ورود و خروج پول حقیقی به بازار و هریک از نمادها، صنایع و جزئیات سرانه‌های خرید و فروش نمادهای در حال معامله را مشاهده کرد. در ادامه لیست برخی از مهم‌ترین اطلاعات موجود در این بخش آمده است:

  • ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم
  • ارزش روز دلاری بازار
  • مجموع ارزش خرید و فروش حقیقی و حقوقی
  • ورود و خروج پول حقیقی به بازار
  • نسبت P/E و P/S تحلیلی و ttm بازار

دیده‌بان

دیده‌بان اپ تحلیل بنیادی انیگما شامل 2 بخش مختلف برای بررسی اطلاعات تابلو معاملات نمادها و ساخت دیده‌بان‌های شخصی است. این بخش کاربران را از اطلاعات مورد نیاز جهت تابلوخوانی بی‌نیاز می‌کند و کاربران می‌توانند به راحتی علاوه بر اطلاعات بنیادی بازار، با استفاده از تابلوخوانی در خصوص معاملات خود تصمیم‌گیری کنند.

بخش NAV اپ تحلیل بنیادی

در ادامه قابلیت‌های این بخش توضیح داده شده است:

  • بخش دیده‌بان بازار شامل لیست تمامی نمادهای در حال معامله در بورس به‌همراه آخرین قیمت، قیمت پایانی، حجم و ارزش معاملات هر یک است. با کلیک بر روی هر یک از نمادها می‌توان به تابلو معاملاتی آن سهم، پیام ناظر و گزارش‌های کدال آن سهم دسترسی داشت.

  • بخش «دیده‌بان من» نیز، این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا بتوانند لیستی از نمادهای مدنظر خود را به‌عنوان دیده‌بان شخصی تهیه کنند.

  • در این بخش کاربران می‌توانند با اعمال فیلترهای مختلف نمادهای حاضر در دیده‌بان خود را رصد و پایش کنند.

منوی اصلی اپ تحلیل بنیادی انیگما (EI)

بخش منوی اصلی وب اپلیکیشن تحلیل بنیادی انیگما شامل خلاصه تمامی بخش‌های مختلف خدمات تحلیل بنیادی ارائه شده در سایت انیگما است. این بخش شامل سه محصول تحلیل بنیادی، تحلیل NAV و سهامداران است که در ادامه به توضیح مختصری از هر یک پرداخته شده است.

تحلیل بنیادی

محصول تحلیل بنیادی اپلیکیشن دارای دو قسمت تحلیل بنیادی و دیده‌بان بنیادی است که توسط تیم تحلیل انیگما به‌صورت مستمر به‌روزرسانی و پشتیبانی می‌شوند.

بخش تحلیل بنیادی اپلیکیشن تحلیل بنیادی

بخش تحلیل بنیادی شامل خلاصه تحلیل بنیادی تمامی شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه است. در این بخش می‌توان EPS تحلیلی تمامی سهم‌ها را به‌همراه مفروضات مهم در نظر گرفته شده، مشاهده کرد.

کاربران می‌توانند در این بخش با استفاده از قابلیت ویرایش، مفروضاتی که بیش از 10 درصد در نتیجه تحلیل تاثیرگذار هستند را تغییر داده و تحلیل شخصی‌سازی شده خود را در دوره‌های مالی مختلف مشاهده کنند.

در این بخش امکان دانلود فایل پی دی اف تحلیل بنیادی هر سهم نیز وجود دارد. در این فایل جزئیاتی مانند تاریخچه و پیش‌بینی فروش، مواد اولیه، سربار، صورت سود و زیان و… هر سهم قابل مشاهده هستند.

در بخش دیده‌بان نیز می‌توان به لیست EPS و P/E آینده‌نگر تمامی سهم‌های تولیدی بازار سرمایه دسترسی داشت.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این تحلیل مقاله تحلیل بنیادی چیست را مطالعه کنید.

تحلیل NAV

امکان مشاهده تحلیل بنیادی شرکت‌های سرمایه‌گذاری از دیگر خدمات ارائه شده در اپ تحلیل بنیادی است. این بخش دارای سه زیرمجموعه تحلیل NAV، دیده‌بان NAV و دیده‌بان EPS شرکت‌های سرمایه‌گذاری است.

در بخش تحلیل NAV خلاصه پرتفوی و جزئیات ارزش روز پرتفوی بورسی و ارزش‌گذاری پرتفوی غیربورسی هر سهم قابل مشاهده هستند. در این بخش نیز امکان تغییر مفروضات و مشاهده تحلیل شخصی‌سازی شده وجود دارد. همچنین کاربران می‌توانند جزئیات تحلیل را به‌صورت فایل PDF دانلود کنند.

بخش دیده‌بان ان ای وی این امکان را می‌دهد که به‌صورت لحظه‌ای به NAV و نسبت P/NAV تمامی شرکت‌های سرمایه‌گذاری دسترسی داشت. دیده‌بان EPS نیز شامل EPS و P/E تحلیلی هر یک از این شرکت‌ها است.

لازم به توضیح است که انیگما تنها شرکتی است که در محاسبه NAV و ای پی اس شرکت‌های سرمایه‌گذاری علاوه بر محاسبه مازاد ارزش پرتفوی بورسی، مازاد ارزش پرتفوی غیربورسی و سود نقدی حاصل از آن‌ها را نیز در محاسبات خود لحاظ می‌کند. این امر منجر به دقت بالای تحلیل‌های ارائه شده، می‌شود.

سهامداران

سامانه سهامداران APP تحلیل بنیادی انیگما، به کاربران امکان دسترسی به کامل‌ترین و خاص‌ترین اطلاعات ساختار سهامداری شرکت‌ها، بازار سرمایه و بازیگران را می‌دهد.

در این بخش امکان مشاهده سهامداران بالای یک درصد و زیر یک درصد شرکت‌ها به همراه اسامی اشخاص حقیقی (بر اساس داده‌های افشا شده در کدال) قابل رویت است. لازم به ذکر است اطلاعات سهامداران زیر یک درصد مختص اشخاص حقوقی‌ای است که گزارش تغییرات پرتفوی خود را در سامانه کدال منتشر می‌کنند.

همچنین در این بخش سهامداران تلفیقی که در آن ذینفعان نهایی هر یک از سهامداران نمادهای شرکت‌های بورسی شناسایی شده است نیز قابل دسترس است.

از دیگر مزایای مهم بخش سهامداران این است که می‌توان استراتژی‌های معاملاتی و خرید و فروش‌ بازیگران بورس را شناسایی کرد.

سبد پیشنهادی

بخش دیگری از اپ تحلیل بنیادی بورس شامل سبد پیشنهادی است. این محصول مناسب افرادی است که تخصص یا زمان لازم برای استفاده از محصولات تحلیل بنیادی را ندارند.

سبد پیشنهادی بورس

در سبد پیشنهادی انیگما هر هفته 5 سهم از ارزنده‌ترین سهام بنیادی بازار معرفی می‌شود. مبنای انتخاب سهم‌های معرفی شده توسط متخصصین بازار سرمایه و بر اساس تحلیل بنیادی هستند. جزئیات تحلیل بنیادی هر یک از سهم‌های معرفی‌شده در پرتفوی بورسی نیز همراه با سبد ارائه می‌شوند.

افراد می‌توانند پنجشنبه هر هفته پس از انتشار سبد، 5 سهم ارزنده معرفی شده و تحلیل‌های موجود را مشاهده و بررسی کنند، سپس در اولین روز معاملاتی هفته نسبت به فروش سهام خارج شده از سبد و خرید سهام معرفی شده اقدام کنند.

مقایسه دسترسی‌های سایت تحلیل بنیادی و وب اپلیکیشن انیگما

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، خدمات ارائه شده در وب اپلیکیشن تحلیل بنیادی، شامل بخشی از دسترسی‌های مرجع تحلیل بنیادی بورس انیگما هستند. لیست زیر جزئیات دسترسی‌های موجود در این پلتفرم‌ها را نشان می‌دهد تا سرمایه‌گذاران بتوانند محصول مورد نیاز خود را شناسایی و از آن به‌صورت بهینه استفاده کنند. شما می‌تواند از طریق لینک زیر

دسترسی‌های وب اپلیکیشن تحلیل بنیادی

لازم به ذکر است افرادی که دسترسی کامل وبسایت انیگما را تهیه کنند، می‌توانند به وب اپلیکیشن انیگما نیز دسترسی داشته باشند.

ویدئو پیشنهادی: آموزش استفاده از مرجع تحلیل بنیادی بورس

نحوه استفاده از اپ تحلیل بنیادی انیگما

افراد می‌توانند اپلیکیشن PWA انیگما را دانلود کرده و از خدمات تحلیل بنیادی ارائه شده در آن به مدت محدود به‌صورت رایگان استفاده کنند. در انتها مراحل نصب اپلیکیشن انیگما در ios و Android آموزش داده شده است:

  • ios

ابتدا باید از طریق مرورگر خود وارد آدرس PWA.Enigma.ir شد. سپس طبق تصویر زیر در نوار پایین دکمه share را انتخاب کرد.

مرحله اول نصب اپلیکیش تحلیل بنیادی در ios

سپس باید در منوی باز شده گزینه Add to Home Screen را انتخاب کرد.

مرحله دوم نصب اپلیکیش تحلیل بنیادی در ios
  • Android

برای نصب اپلیکیشن در اندروید، ابتدا باید در نوار بالای مرورگر خود دکمه سه نقطه را انتخاب کرد.

مرحله اول نصب اپ تحلیل بنیادی در اندروید

سپس در منوی باز شده باید گزینه Install App را انتخاب کرد.

مرحله دوم نصب اپ تحلیل بنیادی در اندروید

پس از نصب اپلیکیشن، شماره موبایل خود را وارد کرده و پس از دریافت کد تائید وارد اپلیکیشن شوید.

4.3/5 - (12 رای)
۴ دیدگاه
    1. دسترسی به بخش خلاصه بازار و دیده‌بان بازار وب اپلیکیشن برای تمامی افراد رایگان است، همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس 26870145 با کارشناسان فروش صحبت کنید.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا