بورس

آموزش استفاده از سایت انیگما مرجع تحلیل بنیادی بورس

انیگما بزرگ‌ترین مرجع ارائه‌دهنده محصولات مبتنی بر تحلیل بنیادی در بورس ایران است. انیگما به‌عنوان شرکتی دانش‌بنیان توانسته است به بزرگ‌ترین شرکت پردازش اطلاعات مالی فعال در بازار سرمایه  ایران تبدیل شود. محصولات این شرکت توسط تیم 30 نفره متشکل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران و زیرنظر مدیرانی با بیش از 10 سال سابقه در بورس تهران پشتیبانی می‌شوند. محصولات ارائه شده توسط این شرکت شامل تحلیل بنیادی، NAV، سهامداران، سبد پیشنهادی و کدال پلاس هستند. در ویدئوهای زیر کاربرد و نحوه استفاده هر یک از این محصولات آموزش داده شده است.

همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با تحلیل بنیادی و مزایای آن مقاله تحلیل بنیادی چیست را مطالعه کنید.

خلاصه بازار سایت انیگما

در بخش خلاصه بازار انیگما شما به اطلاعات کلی بازار سرمایه از قبیل شاخص کل، شاخص هم وزن و شاخص‌های جدیدی همچون شاخص انیگما، شاخص سهامداران خرد و شاخص بدون چند بار شماری که برای اولین بار توسط انیگما طراحی و ارائه شده‌اند، دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید اطلاعات لحظه‌ای بازار سرمایه مانند میزان ورود و خروج پول حقیقی به بازار و هریک از نمادها و جزییاتی از سرانه‌های خرید و فروش نمادهای در حال معامله در آن روز را مشاهده کنید.

محصول سهامداران انیگما

در بخش سهامداران سایت انیگما می‌توانید به کامل‌ترین و خاص‌ترین اطلاعات ساختار سهامداری شرکت‌ها، بازار سرمایه و بازیگران نمادها دسترسی داشته باشید. همچنین در این محصول، بخش قابل توجهی از سهامداران زیر درصد شرکت‌ها نیز قابل مشاهده است. در محصول سهامداران اطلاعات بیش از 10 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی و همچنین سابقه معاملاتی هر یک از آن‌ها جمع‌آوری و ارائه شده است.

محصول NAV انیگما

محاسبه به‌روز NAV و مشاهده بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری از دیگر خدمات ارائه شده توسط تیم تحلیلی انیگما است. انیگما تنها شرکتی است که در بررسی ان ای وی شرکت‌های سرمایه‌گذاری علاوه بر محاسبه مازاد ارزش پرتفوی بورسی، مازاد ارزش پرتفوی غیربورسی را نیز در محاسبات خود لحاظ کرده و به ارزش‌گذاری آن‌ها پرداخته است.

برای نمونه می‌توانید در مقاله P/NAV شرکت های سرمایه گذاری لیست 10 شرکت ارزنده سرمایه‌گذاری با پایین‌ترین نسبت پی به ناو که توسط تیم تحلیلی انیگما ارائه شده است را مشاهده کنید.

محصول تحلیل بنیادی سایت انیگما

در بخش تحلیل بنیادی سایت انیگما، EPS و P/E آینده‌نگر تمامی سهم‌های تولیدی بازار سرمایه محاسبه شده است. در این بخش جزئیات تحلیل تمامی شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه قابل دسترس است. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت ویرایش، تمامی مفروضات امکان شخصی‌سازی هر یک از آن‌ها را نیز در کنار تحلیل‌های انیگما در اختیار داشته باشند. در دیده‌بان بنیادی بخش تحلیل بنیادی افراد می‌توانند به لیست ارزنده‌ترین شرکت‌های تولیدی با کمترین پی بر ای فوروارد دسترسی داشته باشند.

از دیگر امکانات تحلیل بنیادی انیگما دسترسی به بانک اطلاعاتی کاملی از کامودیتی‌ها به همراه تمامی مراجع قیمتی داخلی و بین‌المللی مانند پلتس، متال بولتن و… است. در قسمت کامودیتی امکان مشاهده سوابق تاریخی قیمت تمامی کامودیتی‌ها و همچنین بررسی تحلیل حساسیت آن‌ها وجود دارد.

در مقاله آموزش تحلیل بنیادی مراحل انجام تحلیل بنیادی شرکت‌ها توضیح داده شده است.

کدال پلاس و سبد پیشنهادی انیگما

کدال پلاس انیگما یکی از محصولات پر استفاده در بین تحلیلگران بنیادی است که به‌صورت رایگان در اختیار تمامی فعالین بازار سرمایه و کاربران سایت انیگما قرار گرفته است. در این بخش امکان مشاهده و دانلود گزارش‌ها و صورت‌های مالی و همچنین تمامی اطلاعیه‌های کدال شرکت‌ها وجود دارد. همچنین بررسی اطلاعاتی مانند صورت‌ سود و زیان، عملکرد ماهانه و نسبت‌های مالی به‌صورت جدولی و نموداری نیز وجود دارد. امکان مشاهده ریالی و دلاری آیتم‌هایی مانند نرخ، مبلغ و فروش، انواع نسبت‌های مالی و… از دیگر امکانات این قسمت از سایت است. در بخش فیلترنویسی بنیادی کدال پلاس امکان مشاهده نسبت‌ها و ضرایب مالی و قابلیت مقایسه براساس این پارامترها وجود دارد.

ارائه سیگنال خرید و فروش سهام در قالب سبد پیشنهادی و ارائه مشاوره رایگان برای تشکیل سبد سرمایه‌گذاری با ریسک کم و بازده بالا از دیگر خدمات شرکت انیگما است. سبد پیشنهادی انیگما شامل 5 سهم ارزنده بازار سرمایه است که هر هفته به همراه تحلیل بنیادی هر یک در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.

مقاله پیشنهادی : چگونه بهترین سیگنال بورس را شناسایی کنیم ؟

 

شما می‌توانید از طریق گفت‌وگوی آنلاین (سمت راست پایین صفحه) با کارشناسان انیگما در ارتباط باشید و سوالات خود را در خصوص استفاده از سایت انیگما با ما در میان بگذارید.

4.2/5 - (23 رای)
۱۷ دیدگاه
  1. سلام و عرض ادب و سپاس فراوان از زحمات ، لطفا ضبط وبینار ۱۶ اسفند را چگونه تهیه کنم؟ بینظیر هستید

  2. سلام من الان برام سایت باز نمیشه و پیام میده بیش از حد مجاز است این محدودیت کی برام بر طرف میشه و محدودیت های استفاده چقدر است

    1. سلام، میزان استفاده شما از سایت بیشتر از حد مجاز بوده و به صورت اتوماتیک دسترسی شما محدود شده است. بعد از 24 ساعت امکان دسترسی شما ممکن خواهد بود.

    1. شما می‌توانید از طریق لینک سبد پیشنهادی نمونه‌ی سبد پیشنهادی انیگما را دانلود کنید، همچنین می‌توانید نمودار بازدهی آن در مقایسه با شاخص کل را نیز در این بخش مشاهده کنید.

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا