اخبار بورس

سود مجمع فولاد 1402 چقدر است؟ تاریخ مجمع فولاد

شرکت در مجمع و دریافت سود نقدی از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آید. یکی از موارد مهم در مجمع عمومی تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود است. سیاست شرکت‌ها در پرداخت سود نقدی متفاوت است، به عبارت دیگر، برخی شرکت‌ها ممکن است مقدار بیشتری از سود خود را تقسیم کنند. سرمایه‌گذاران باید با توجه به استراتژی معاملاتی خود و تحلیل مواردی از جمله زمان پرداخت سود و بازده نقدی سهام، در خصوص حضور در مجمع تصمیم‌گیری کنند. در این مطلب به جزئیات مجمع شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولید فولاد کشور پرداخته شده است. اطلاعاتی مانند تاریخ مجمع فولاد و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سود مجمع فولاد 1402 از جمله موارد بررسی شده در این مطلب هستند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا تصمیمات مناسبی در مورد حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی اتخاذ کنند.

  • شما می‌توانید ارزش‌گذاری سهام فولاد و تحلیل بنیادی این سهم را در لینک تحلیل فولاد مشاهده کنید.

مجمع عمومی عادی سالیانه

در پاسخ به سوال مجمع چیست، می‌توان گفت که مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مهمترین رویدادها بازار سرمایه است. در این مجمع، تصویب صورت‌های مالی شرکت و تعیین میزان سود نقدی سهامداران، انجام می‌شود. این تصمیمات می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت داشته باشند.

نماد معاملاتی شرکت‌ها معمولا در مدت محدودی پیش از برگزاری مجمع و تا مدتی پس از آن، قابل معامله نیستند. این محدودیت به منظور جلوگیری از تاثیرات ناخواسته در بازار سرمایه ایجاد شده است. سرمایه‌گذاران باید با دقت به تاریخ برگزاری مجمع هر شرکت توجه کنند تا بتوانند تصمیم‌گیری منطقی در مورد حضور در مجمع و تاثیرات آن بر معاملات خود داشته باشند.

نکات مجمع فولاد شامل نحوه حضور و دستور جلسه مجمع فولاد، نکات دریافت کارت ورود به جلسه، سود مجمع فولاد، وضعیت مالی و عملکرد گذشته شرکت عوامل مهمی هستند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را بگیرند و ریسک و بازده سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنند.

تاریخ مجمع فولاد 1402

مجمع فولاد با حضور صاحبان و نمایندگان اکثریت سهام، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادر، برای سال مالی منتهی به تاریخ 1401/12/29 راس ساعت 10 صبح روز پنجشنبه مورخ 1402/04/29 در استان اصفهان، سپاهان شهر، بلوار غدیر، بلوار قایم جنوبی، جنب دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، سالن اجتماعات ساختمان نگین شهر جهان برگزار شد. همچنین امکان مشاهده همزمان مجمع فولاد از طریق سایت شرکت به آدرس www.msc.ir برای سهامداران، فراهم شد.

نحوه حضور و دستور جلسه مجمع فولاد

برای شرکت در مجمع سالیانه فولاد مبارکه برای عملکرد سال مالی منتهی به تاریخ 1401/12/29، سهامداران حقیقی این شرکت یا وکیل قانونی با وکالتنامه رسمی ساعت 9 صبح روز پنجشنبه، 29 تیرماه ۱۴۰۲، در محل ورودی حراست و ورودی سالن اجتماعات ساختمان نگین شهر جهان حضور یافتند و کارت ورود به جلسه مجمع را دریافت کردند.

مهم است بدانیم که حضور در مجمع فولاد مبارکه 1402 برای تمامی سهامداران این شرکت امکان‌پذیر است و هیچ محدودیتی برای شرکت کردن در این مجمع وجود ندارد. چرا که حضور سهامداران این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر حضور در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت سوالات خود را با هیئت‌مدیره مطرح کنند. در دستور جلسه این مجمع آمده است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی شرکت برای این سال مالی
  • بررسی و تصویب صورت‌های مالی برای سال مالی منتهی به تاریخ 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی شرکت برای سال مالی منتهی به تاریخ 1402/12/29
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار برای درج انواع آگهی‌های مربوط به این شرکت برای سال مالی منتهی به تاریخ 1402/12/29
  • انتخاب اعضای هیئت‌ مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌ مدیره
  • تعیین پاداش اعضای هیئت مدیره
  • اتخاذ تصمیم در خصوص تقسیم سود

و سایر موارد مربوطه که قابل طرح در مجمع فولاد 1402

نکات دریافت کارت ورود به مجمع

طبق دستورالعمل مدیریت نظارت بر سازمان بورس و اوراق، سهامداران شرکت فولاد مبارکه یا نمایندگان آنان برای شرکت در مجمع فولاد ۱۴۰۲ و دریافت کارت ورود به جلسه باید مدارکی را ارائه می‌دادند. برای افراد حقیقی، این شرایط شامل ارائه اصل کارت ملی و وکالتنامه رسمی می‌شد. همچنین، نماینده یا نمایندگان سهامداران برای حضور در مجمع فولاد می‌بایست با نشان دادن وکالتنامه رسمی از طرف شخص حقیقی صاحب سهم با همراه داشتن معرفی‌نامه خود را تا حداکثر دو روز پیش از برگزاری مجمع مدارک را ارسال کرده و راس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه مورخ 1402/04/29 با نشان دادن اصل معرفی‌نامه با امضای صاحبان اصلی در این مجمع شرکت می‌کردند.

این مقررات به‌منظور اطمینان از تشخیص هویت سهامداران و نمایندگان آن‌ها در مجمع و برای حفظ امنیت و دقت در تصمیم‌گیری‌های مربوط به شرکت اعمال می‌شوند. از این رو، افراد متقاضی برای شرکت در هر مجمع باید مدارک مورد نیاز را به دقت تهیه و ارائه کنند تا به تنظیم و اجرای صحیح مجمع کمک کنند و حق حضور در آن را بهره‌مند شوند.

سود مجمع فولاد 1402

مجمع فولاد ۱۴۰۲ در تاریخ مشخص شده با حضور دارنگان سهام شرکت، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت برگزار شد. در این مجمع، مسائل مهمی از جمله تصویب صورت‌های مالی شرکت و تقسیم سود سال مالی منتهی به اسفند 1402 بررسی و تصویب شد.

جهت درک بهتر تصمیمات مجمع فولاد و تأثیر آن‌ها بر سهامداران، باید توجه داشت که اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای سیاست‌های مشابه در موضوع تقسیم سود نقدی در طی سال‌های مختلف هستند. تصمیمات مربوط به تقسیم سود نقدی می‌توانند تأثیر زیادی بر تصمیمات سرمایه‌گذاران داشته باشند، زیرا سود نقدی از جوانب مهم سرمایه گذاری در بورس است. به‌منظور تجزیه و تحلیل سود فولاد 1402 ، نیاز به بررسی روند تقسیم سود فولاد مبارکه اصفهان در چند سال گذشته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/3084950058%
1400/12/302,8681,70059%
1399/12/301,30649938%

تحلیل بنیادی سهام یکی از عوامل مهم در بررسی یک سهم برای خرید و فروش است، اما بازده نقدی سهم نیز می‌تواند در این تصمیم‌گیری تاثیرگذار باشد.

بازده نقدی سهم فولاد

بازده نقدی سهم، یکی از نکات مهم در خصوص حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها محسوب می‌شود. این معیار به تعیین درصد سود نقدی که به ازای هر سهم پرداخت می‌شود و ارتباط آن با قیمت سهم پیش از بسته شدن معاملات در سایت بورس اوراق بهادار مرتبط است. در واقع، بازده نقدی سهم به اندازه‌گیری میزان سود نقدی نسبت به قیمت سهم پیش از بسته شدن معاملات می‌پردازد. این نسبت نمایانگر درآمد نقدی نسبت به قیمت سهم است و به عبارت دیگر، از میزان بهره‌وری سرمایه‌گذاری در سهام خبر می‌دهد.

همچنین، ارتباط بازده نقدی سهم با حضور در مجمع شرکت مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر بازده نقدی سهم بیشتر باشد، سهامداران ممکن است بیشتر به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توجه کنند. این امر نشان‌دهنده جذابیت سهام و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به شرکت است.

سال مالیآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)    بازده نقدی (D/P)
1401/12/305,460 ریال500 ریال9%
1400/12/3011,170 ریال1,700 ریال15%
1399/12/3010,950 ریال499 ریال4%

زمانبندی پرداخت سود نقدی فولاد

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال و کدال پلاس انیگما، سود سهامداران شرکت فولاد باتوجه به نوع سهامدار در تاریخ‌های معینی واریز می‌شود که در ادامه به سوال سود مجمع فولاد 1402 کی واریز می شود پاسخ داده شده است.

سود سهام فولاد برای سهامداران حقیقی، سبدگردان‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کد سجام در تاریخ 1402/06/21 از طریق سامانه سجام پرداخت شد. سود سهام فولاد برای سهامداران حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیر سجامی نیز از تاریخ 1402/09/20 تا 1402/12/29 از طریق شعب بانک تجارت قابل دریافت است. همچنین سود سهامداران حقوقی از طریق سامانه سجام در تاریخ 1402/11/30 واریز می‌شود.

سهامدارانی که موفق به دریافت سود سهام خود نشدند، می‌توانند برای اعلام شماره حساب و تکمیل اطلاعات سهامداری خود به اداره امور سهام شرکت مراجعه کرده یا با شماره تلفن 03152733838 ارتباط برقرار کنند. آدرس اداره امور سهام فولاد: اصفهان، خیابان آزادی، ابتدای خیابان سعادت‌آباد، دفتر شرکت فولاد مبارکه، واحد امور سهام و مجامع است.

مدارک لازم برای دریافت سود سهام فولاد

سود سهام فولاد برای سهامداران حقیقی غیرسجامی از طریق کلیه شعب بانک تجارت با ارائه مدارک زیر امکان‌پذیر است:

  • اصل کارت ملی سهامدار
  • کد معاملاتی مرسوم به کد بورسی

مدارک لازم برای دریافت سود سهام فولاد برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرسجامی از طریق شعب بانک تجارت:

  • کد معاملاتی مرسوم به کد بورسی
  • نامه معرفی شماره حساب شرکت در یکی از بانک‌های متصل به سیستم شتاب به امضای مدیران صاحب امضا مجاز
  • تایید کتبی شماره حساب بانکی از شعبه بانکی که در آن حساب دارند
  • اصل و کپی کارت ملی نماینده سهامدار
  • تصویر آخرین روزنامه رسمی شامل آخرین تغییرات مدیران صاحب امضا (مهمور به مهر شرکت)
3/5 - (5 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا