اخبار بورس

زمان مجمع فخوز 1402 – زمان پرداخت سود سهام فخوز

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها یک فرایند مهم در بازار سرمایه است. در این مجمع، تصمیمات مهم زیادی از جمله تقسیم سود نقدی اتخاذ می‌شود که بر بازدهی سرمایه‌گذاری در سهام تاثیرگذار است. شرکت‌ها هر سال موظف به برگزاری این مجمع هستند و باید آن را تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی خود برگزار کنند. همچنین، اعلام تاریخ و مکان مجمع حداقل ۱۰ روز پیش از برگزاری ضروری است تا سهامداران و اعضای شرکت بتوانند در صورت تمایل در آن حضور پیدا کنند. فخوز، شرکت فولاد خوزستان، بزرگترین تولیدکننده شمش فولاد در ایران و دومین قطب تولید فولاد خام در کشور است و سهامداران زیادی دارد. بنابراین اطلاعاتی نظیر زمان مجمع فخوز 1402 و زمان پرداخت سود سهام فخوز از اطلاعات مهمی هستند که در این گزارش بررسی شده‌اند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور بررسی وضعیت کلی شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم تشکیل می‌شود. در مجمع عمومی عادی سالیانه، مدیرعامل به‌عنوان نماینده هیئت‌مدیره، گزارشی تحت عنوان «گزارش هیئت‌مدیره» ارائه می‌دهد که به‌طور عمده به بررسی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته می‌پردازد.

همچنین در جریان این مجمع، مسائل دیگری از قبیل ارائه گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و سایر موارد مشابه، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. تصمیمات اتخاذ‌شده در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها در سایت کدال و کدال بورس منتشر می‌شوند. این اقدام با هدف افزایش شفافیت و ارتقا دسترسی عموم به اطلاعات مرتبط با فعالیت‌ها و تصمیمات انجام می‌شود.

می‌توانید با مطالعه مقاله مجمع چیست با نحوه تصمیم‌گیری حضور در مجامع شرکت‌ها بیشتر آشنا شوید.

زمان مجمع فخوز 1402

شرکت فولاد خوزستان از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد که در ساعت 08:30 روز چهارشنبه مورخ 1402/04/28 در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه به آدرس استان خوزستان، شهر اهواز، زيتون کارمندی، بلوار توحيد، مجتمع فرهنگی تفريحی فجر اهواز، سالن اجتماعات حضور به هم رسانند. همچنین در راستای رعايت ابلاغيه شماره 128441/122 مورخ 1402/03/10 سازمان بورس و اوراق بهادار، امکان مشاهده برخط مجمع از طريق وبسايت رسمی شرکت فولاد خوزستان به نشانی WWW.KSC.IR و درج سوال از هيئت رئيسه مجمع برای سهامداران فراهم شد.

نحوه دریافت برگ حضور در مجمع

امکان ورود به محل برگزاری مجمع از ساعت 7:30 صبح همان روز با ارائه کارت شناسایی معتبر برای سهامداران فراهم شد. نمايندگان سهامداران حقوقی نیز می‌توانستند معرفی‌نامه شرکت در جلسه را حداکثر تا دو روز قبل از زمان برگزاری از طريق دورنگار شماره 06132908331 ارسال و مجوز ورود به مجمع را دريافت کنند.

دستور جلسه مجمع فخوز

دستور جلسه، به‌عنوان یک سند مهم در فرایند مجمع عمومی، اهداف و موضوعات اساسی مورد بررسی در جلسه را تدوین و مشخص می‌کند. در ادامه دستور جلسه مجمع فخوز 1402 آمده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه فخوز است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

لازم به ذکر است که در این مجمع، وانيا نيک تدبير به‌‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و  رهيافت و همکاران  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌های دنيای اقتصاد، گسترش صنعت معدن و تجارت و اقتصاد ملی به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود مجمع فخوز 1402

محاسبه و تحلیل سود مجمع فخوز در سال ۱۴۰۲ به‌عنوان یکی از جنبه‌های موثر در سرمایه‌گذاری این شرکت است. سود نقدی درصدی از سود هر سهم فخوز در اثر عملکرد یک سال مالی است که بین سهامداران تقسیم می‌شود. میزان سود تقسیمی، در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران درباره حضور در مجمع عمومی تاثیرگذار است. بنابراین، در کنار تحلیل بنیادی بورس، بررسی سود مجمع، یکی از مراحل مهم برای اتخاذ تصمیمات بهینه در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها است.

مهم‌ترین نکته در رابطه با سود مجمع، تحلیل تغییرات و تفاوت‌های آن در چند سال گذشته است که می‌تواند وابسته به سیاست‌های شرکت باشد و عوامل گوناگونی بر آن تاثیر بگذارند. بنابراین در ادامه روند تقسیم سود شرکت فولاد خوزستان در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/2935125071%
1400/12/291,04533532%
1399/12/302,23380035%

بازده نقدی سهم فخوز

بازده نقدی سهم یک مفهوم اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری است که به تحلیل سود نقدی شرکت و نسبت آن به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن معاملات می‌پردازد. بازده نقدی سهم به سرمایه‌گذاران اطلاعات مهمی درباره سود مالی از سرمایه‌گذاری خود در سهام شرکت ارائه می‌دهد. اگر بازده نقدی سهم بیشتر باشد، سهامداران تمایل بیشتری به حضور در مجمع عمومی شرکت خواهند داشت.

برای تحلیل بازده نقدی سهم در مجمع فخوز 1402، سهامداران نیازمند مطالعه دقیق و تحلیل تغییرات این نسبت در چند سال گذشته هستند و باید ارتباط آن را با عوامل مختلفی نظیر عملکرد شرکت، تغییرات در سیاست‌های مدیریتی، وضعیت اقتصادی و صنعتی، و رقبای بازار بررسی کنند. این تحلیل می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا تصمیمات مناسبی در مورد سرمایه‌گذاری در فخوز اتخاذ کنند و ریسک و بازده سرمایه‌گذاری خود را به بهترین نحو مدیریت کنند. اطلاعات بازده نقدی سود سهام در تحلیل فخوز برای سال‌های گذشته در جدول زیر بررسی شده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29 3,2902507.59%
1400/12/295,2603356.36%
1399/12/3016,5908004.82%

زمان پرداخت سود سهام فخوز 1402

پیرو اطلاعیه منتشره به شماره پیگیری ۱۰۶۳۹۲۶ مورخ ۱۴۰۲٫۰۵٫۰۴ و به استناد مفاد مندرج در ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، برنامه زمابندی پرداخت سود سهام فخوز با توجه به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ به شرح زیر اعلام شد.

  • سهامداران حقیقی و حقوقی دارای تعداد سهام مساوی و کمتر از ۴۵۰ میلیون عدد سهم:

سود مجمع فخوز 1402 برای سهامداران حقیقی و حقوقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۵٫۲۴ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب بانکی معرفی شده در سامانه سجام واریز شد.

  • سهامداران حقوقی دارای تعداد سهام بیش از ۴۵۰ میلیون عدد سهم:

سود سهامداران حقوقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۸٫۲۲ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب بانکی معرفی شده در سامانه سجام واریز می‌شود. توصیه می‌شود سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، نسبت به ثبت‌نام و درج شماره حساب در این سامانه، اقدام کنند.

آدرس و اطلاعات فخوز جهت پیگیری و ارسال مدارک

نشانی: تهران، ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان پردیس غربی، پلاک 55، ساختمان شرکت فولاد خوزستان، طبقه 5

تلفن گویا: 02141089000

تلفن: 02188061400

فاکس: 02188215208

کدپستی: 1991843656

پست الکترونیک: Info@ksc.ir

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا