اخبار بورس

مجمع چکاپا؛ زمان پرداخت سود سهام چکاپا

مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور گردهمایی سهامداران و مدیران شرکت، اهمیت بسزایی در اطلاع‌رسانی و اتخاذ تصمیمات کلان برای آینده شرکت‌ها دارد. برگزاری این مجمع در هر شرکت، باتوجه به سیاست‌های آن شرکت انجام می‌شود. در مجمع عمومی سالیانه پیرامون مسائل مهم و تصمیمات استراتژیک شرکت بحث و گفتگو می‌شود. از موضوعات مورد بررسی در این مجمع می‌توان به تصویب میزان سود نقدی شرکت‌ها اشاره کرد. هدف از این مقاله بررسی مجمع چکاپا، میزان سود تقسیمی این شرکت و زمان پرداخت سود آن است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم در بازار سرمایه محسوب می‌شوند. این مجمع سالی یکبار برگزار می‌شود و شرکت‌ها می‌بایست تاریخ و مکان برگزاری مجمع را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار، سامانه codal.ir یا سایت TSE اطلاع رسانی کنند. تمامی افرادی که تا زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت هستند، می‌توانند از طریق برگه سهام خود در آن جلسه حضور داشته باشند.

در مجمع عمومی عادی سالیانه مدیر عامل گزارش عملکرد شرکت و همچنین مواردی مانند مطالبات و دیون، طرح‌های آتی و… را ارائه می‌کند. با تصویب صورت‌های مالی از جمله صورت سود و زیان، میزان سود نقدی مشخص می‌شود. سپس به اتخاذ تصمیماتی مانند انتخاب مدیران، تعیین حسابرس و روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهی‌ها و اطلاعیه‌های شرکت تا مجمع عمومی سال آینده پرداخته می‌شود.

  • با مطالعه مقاله مجمع چیست اطلاعات کاملی از مجمع عمومی عادی سالیانه و جزئیات رویدادهای آن دریافت خواهید کرد.

مجمع چکاپا در سال 1402

شرکت گروه صنایع کاغذ پارس از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 13:00 روز چهارشنبه مورخ 1402/12/23 در استان تهران، شهر تهران در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، نبش کوچه جهار برگزار شد، حضور بهم رسانند.

سهامداران می‌توانستند به منظور اعلام حضور و طرح سوالات خود از تاریخ 1402/12/22 به تارنمای http://dima.csdiran.ir مراجعه کنند. با توجه به این که رای‌گیری صرفا به روش الکترونیکی برگزار می‌شد، شرکت خواستار ثبت‌نام و احراز هویت سهامداران در سامانه سجام بود تا سهامداران در برگزاری مجمع الکترونیک، شرکت را یاری کنند.

شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان، آقای محمد جواد مقدم و سایر سهامداران در مجمع عمومی سالیانه چکاپا حضور داشتند.

دستور جلسه مجمع چکاپا

دستور جلسه به ارائه موضوعات قابل طرح در جلسه مجمع اشاره دارد و از طریق این سند، می‌توان از ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع مطلع شد. در ادامه دستور جلسه مجمع این شرکت شرح داده شده است:

  • استماع گزارش هیئت مدیره
  • تصویب صورت‌های مالی سال (مالی) منتهی به 1402/08/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هيئت مدیره
  • سایر موارد

با توجه به تصمیمات اتخاذشده در این مجمع شرکت حافظ گام به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و شرکت هدف نوین به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین در این جلسه روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

برای آشنایی با شرکت گروه صنایع کاغذ پارس و نحوه ارزش‌گذاری سهام این شرکت، مقاله تحلیل بنیادی چکاپا پیشنهاد می‌شود.

سود مجمع چکاپا منتهی به سال مالی 1402/08/30

میزان سود نقدی، زمان پرداخت سود، دیدگاه سرمایه‌گذاری و عملکرد شرکت از عوامل موثر در تصمیم‌گیری برای حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه هستند. شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در پایان دوره 12 ماهه منتهی به 30 آبان ماه 1402 مبلغ 90 ریال سود خالص به ازای هر سهم ساخته است. این شرکت در مجمع سالیانه خود مبلغ 10 ریال به‌عنوان سود نقدی میان سهامداران تقسیم کرده است. در ادامه به بررسی روند تقسیم سود این شرکت در سال‌های مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی به سود خالص EPS (ریال)سود نقدی DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1402/08/309010٪11
1401/08/30297140٪47
1400/08/30269125٪46

با توجه به تصویر فوق می‌توان نتیجه گرفت درصد تقسیم سود این شرکت در سال مالی 1402 نسبت به سال‌های مالی گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

بازده نقدی سهم چکاپا

بازده نقدی یک معیار اساسی برای شناسایی ارزندگی سرمایه‌گذاری در یک سهام است. این بازده نقدی از تقسیم سود نقدی (DPS) بر قیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE) حاصل می‌شود. در ادامه بازده نقدی سهام چکاپا در سه سال مالی گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل این جدول اطلاعاتی پیرامون عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود در مجمع چکاپا و تاثیرات آن بر بازده سهام ارائه می‌دهد.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی هر سهم (ریال)بازده نقدی (D/P)
1402/08/302٬56810٪0٫3
1401/08/303٬468140٪4
1400/08/302٬981125٪4

نحوه پرداخت سود سهام مجمع شرکت گروه صنایع کاغذ پارس

سود سهام مجمع چکاپا برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی که مراحل ثبت‌نام خود را در سامانه سجام تکمیل کرده‌اند، در تیرماه 1403 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام واریز خواهد شد. لذا سهامداران می‌بایست نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نام خود در سامانه سجام اقدام کنند.

1/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا