اخبار بورس

تاریخ مجمع بنیرو؛ سود مجمع بنیرو 1402

جلسات مجمع عمومی عادی به منظور تحلیل و بررسی عملکرد و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت، به صورت سالیانه با حضور سهامداران و مدیران یک شرکت یا سازمان برگزار می‌شود. جلسات این مجمع، علاوه بر ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی مرتبط، به تصویب میزان سود نقدی نیز می‌پردازد. برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه در هر شرکت مطابق با شرایط خاص مربوط به آن شرکت انجام می‌شود. در این مقاله، اطلاعات مربوط به جزئیات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نیرو ترانس که در بازار سرمایه با نماد «بنیرو» معامله می‌شود، ارائه شده است. بنیرو به‌ عنوان تنها تولیدکننده ترانس‌های فشار قوی در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود. سود مجمع بنیرو، نحوه برگزاری و زمان واریز سود بنیرو از موارد بررسی‌شده در این مقاله هستند که هر یک برای سرمایه‌گذاران قابل اهمیت است. سهامداران می‌توانند با مطالعه تحلیل بنیادی بنیرو، به بررسی صورت‌های مالی این شرکت نیز دسترسی داشته باشند.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه که یکی از وقایع قابل اهمیت در زمینه سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه است، با اهداف مشخصی برگزار می‌شود. هدف اصلی جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه بحث و تصویب درباره مسائل مهم مالی و ارائه گزارش‌های مربوط به سال مالی گذشته و بررسی آنان است. شرکت‌ها و سازمان‌ها در بازار سرمایه موظف‌اند این جلسات را یک بار در سال برگزار کنند. برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه جهت بررسی جوانب مختلف عملکرد و وضعیت مالی شرکت در حضور سهامداران انجام می‌شود. مدیران این شرکت یا سازمان سعی دارند تا با برگزاری این جلسات مهم، در راه ارتقای شفافیت مالی شرکت یا سازمان گام بردارند. سهامداران شرکت نیز با حضور در مجامع می‌توانند، مستقیما در امور شرکت و موارد مربوط به سال مالی آینده شرکت، مشارکت داشته باشند. مدیرعامل در این مجمع، در گزارشی به نام فعالیت هیئت‌مدیره به بررسی عملکرد گذشته شرکت و توصیف اطلاعات مهمی مانند پیشروی طرح‌ها می‌پردازد.

نمادهای معاملاتی شرکت‌ها پیش از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و کمی پس از آن، به مدت چند روز قابل معامله نیستند. این محدودیت به دلیل جلوگیری از تاثیرات ناخواسته در بازار سرمایه تعیین شده است. شرکت‌ها می‌بایست تاریخ و مکان برگزاری مجمع عمومی عادی را حداقل ۱۰ روز پیش از برگزاری آن، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سامانه کدال به نشانی codal.ir به منظور اطلاع‌رسانی به سهامداران، اعلام کنند.

مجمع بنیرو 1402

شرکت نیرو ترانس در اطلاعیه‌ای که در آن تاریخ مجمع بنیرو منتشر شد، از کلیه سهامداران یا نمایندگان قانونی صاحبان سهام این نماد، دعوت کرد با همراه داشتن اصل کارت ملی برای اشخاص حقیقی، وکالت‌نامه رسمی (برای وکلای سهامداران) و معرفی‌نامه معتبر (برای اشخاص حقوقی) در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که ساعت 11:00 صبح روز پنج‏شنبه مورخ 1402/04/15 در محل کارخانه شرکت واقع در شیراز، بلوار مدرس، خیابان شهید دوران، چهارراه شریف آباد، بلوار اتحاد، کیلومتر 3 جاده ترکان (مرکز قانونی) برگزار شد، حضور به‌هم رسانند. باتوجه به پخش زنده جلسه مجمع عمومی سالیانه، سهامداران می‌توانستند نسبت به دریافت کد ورود به جلسه در پیوند درج‌شده در سایت شرکت، در مجمع حضور داشته باشند.

دستور جلسه مجمع نیرو

طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه بنیرو به تاریخ 1402/04/15، دستور جلسه این نماد به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه باشد.

حافظ گام در این مجمع، به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و شاهدان به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه‌ خبر جنوب نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی بنیرو

  • شرکت سرمایه‌گذاری صنایع برق و آب صبا
  • شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ
  • صندوق بازنشستگی وظیفه و از کارافتادگی کارکنان بانک‌ها
  • شرکت سرمایه‌گذاری عدالت استان‌ها
  • شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران
  • سایر سهامداران

سود مجمع بنیرو

سود نقدی از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است که باید به آن به طور ویژه توجه کرد، چرا که این معیار به صورت مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیرگذار است. سیاست شرکت‌ها در رابطه با تقسیم سود نقدی، از موارد مهمی است که بهتر است پیش از تصمیم‌گیری در خصوص حضور در مجمع، مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد. جهت درک سیاست شرکت در زمینه تقسیم سود نقدی، لازم است تاریخچه سود تقسیمی آن شرکت یا سازمان را در چند سال اخیر بررسی کرد. جدول زیر روند تقسیم سود بنیرو در چند سال گذشته را نشان می‌دهد. طبق این جدول درصد تقسیم سود بنیرو در 3 سال اخیر حدود 30 تا 35 درصد بوده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/29341120٪35
1400/12/2925991٪35
1399/12/301٬525500٪32

بازده نقدی سهام بنیرو

بازده سود نقدی سهم از معیارهای مهم در بررسی و حضور در مجمع شرکت‌ها است که نشان‌دهنده نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن است. بازده نقدی سهم تا حدودی، کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را مشخص می‌کند. تغییرات بازده سود نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است. افزایش بازده سود نقدی معمولا باعث جذب بیشتری از سوی سهامداران و جلب توجه آنان به حضور در مجمع می‌شود. در ادامه، به بررسی بازده سود نقدی بنیرو در سه سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/294٬650 ریال120 ریال٪2
1400/12/292٬367 ریال91 ریال٪3
1399/12/3014٬430 ریال500 ریال٪3

زمان‌بندی پرداخت سود نقدی بنیرو

بنیرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تاریخ پرداخت سود سهامداران این شرکت که در زمان برگزاری مجمع بنیرو مورخ 1402/04/15 سهامدار شرکت نیرو ترانس بودند، به شرح جدول زیر است.

نوع سهامدارانتاریخ پرداختنحوه پرداخت
سهامداران حقیقی دارای کد سجام1402/05/23واریز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده به سامانه سجام
سهامداران حقیقی فاقد کد سجاماز 1402/07/01معرفی شماره حساب بانکی به آدرس ایمیل و پرتال سهام شرکت
سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کد سجام1402/05/23واریز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده به سامانه سجام
سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فاقد کد سجاماز 1402/07/01معرفی شماره حساب بانکی به آدرس ایمیل و پرتال سهام شرکت
سهامداران حقوقی کمتر از 10 میلیون سهم دارای کد سجام1402/05/23واریز از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده به سامانه سجام
سهامداران حقوقی بیشتر از ۱۰ میلیون سهمدر مهلت مقرر قانونیبا درخواست کتبی اعلام شماره حساب (شبا) و  تصویر آخرین آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات شرکت

آدرس و اطلاعات بنیرو جهت پیگیری و ارسال مدارک

سهامداران، جهت پیگیری و ارسال مدارک، به شرکت نیروترانس که فعالیت اصلی آن تولید و فروش انواع ترانس‌های اندازه‌گیری جریان و ولتاژ در کلیه سطوح ولتاژ، انواع بوشینگ های خازنی، انواع ترانس جریان بوشینگی و… است، می‌توانند از راه‌های زیر اقدام کنند.

آدرس: شیراز، بلوار شهید مدرس، چهارراه شریف آباد، بلواراتحاد

کدپستی: 7159913846

تلفن: 07137439210

فکس: 07137438691

1/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا