اخبار بورس

تاریخ مجمع بهپاک؛ زمان پرداخت سود نقدی بهپاک

مجمع عمومی عادی سالیانه با گردهمایی سهامداران و مدیران یک شرکت یا یک سازمان، به منظور بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص عملکردها و اهداف شرکت‌ها برگزار می‌شود. این مجمع از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا در آن مسائل مهم و استراتژیک شرکت مورد بررسی و بحث قرار گرفته می‌شود. برای حضور در مجمع سالیانه هیچ محدودیتی وجود ندارد و کلیه سهامداران با حضور در آن حق اعلام نظر و رای نیز دارند. هدف از این مطلب بررسی مجمع بهپاک، میزان سود تقسیمی در آن و نحوه پرداخت این سود به سهامداران است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از رویدادهای مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و بازار سرمایه محسوب می‌شوند. هدف اصلی مجمع عمومی عادی تصویب صورت‌های مالی، تعیین میزان سود نقدی و همچنین تصمیم‌گیری برای برنامه‌های آتی شرکت است. این مجمع معمولا به صورت دوره‌ای سالی یکبار برگزار می‌شود. شرکت‌ها موظف هستند زمان و مکان برگزاری مجمع را حداقل 10 روز پیش از برگزاری در سامانه کدال، سایت TSE و روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کنند.

همچنین لازم به ذکر است بعد از برگزاری مجمع، تمامی تصمیمات اتخاذشده تحت گزارشی با عنوان خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه در سامانه codal منتشر می‌شود تا مسیر حرکت شرکت برای سرمایه‌گذاران و سهامداران روشن شود. در ادامه جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع بهپاک

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعتی بهپاک مورخ 1402/12/17 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 09:00 روز دوشنبه مورخ 1402/12/28 به آدرس تهران، خیابان مطهری، بعد از چهارراه قائم مقام فراهانی، پلاک 334، شرکت بین‌المللی بازرسی کالای تجاری (IGI) برگزار شد.

سهامدارانی که تمایل به شرکت در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه به صورت حضوری داشتند، برگه ورود به جلسه آن‌ها اعم از سهامداران حقیقی و حقوقی در محل مجمع از ساعت 8:30 صبح همان روز صادر شد. آن دسته از سهامداران که امکان حضور در مجمع را نداشتند، می‌توانستند به صورت آنلاین از طریق تارنمای www.behpak.com در مجمع حاضر شوند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه بهپاک

  • شرکت توسعه صنایع بهشهر
  • شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران
  • شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش توسعه بهشهر ایران
  • شرکت قند نیشابور
  • شرکت به پخش
  • شرکت مارگارین
  • شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر ایران

دستور جلسه مجمع بهپاک

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی بهپاک در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • انتخای اعضای هیئت مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

با توجه به تصمیمات اتخاذشده در این مجمع سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی، حسابرس شرکت و همچنین بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی بهپاک

همانطور که گفته شد یکی از اقدامات مهم در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه تعیین میزان سود تقسیمی به ازای هر سهم است. میزان سود نقدی مشخص می‌کند چه مقدار از سود خالص حاصل شده از سال مالی، میان سهامداران تقسیم شده است. همچنین این سود شامل سهامدارانی است که تا روز برگزاری مجمع سهامدار این شرکت بودند. لازم به ذکر است در صورتی که سهامداران حتی یک روز پیش از بسته‌شدن نماد، سهام خود را فروخته باشند، قادر به دریافت سود مجمع بهپاک نخواهند بود. در این بخش به بررسی درصد تقسیم سود بهپاک برای سه سال مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص (EPS) به ازای هر سهمسود نقدی (DPS) به ازای هر سهمدرصد تقسیم سود
1402/09/30749 ریال200 ریال٪26
1401/09/30599 ریال250 ریال٪41
1400/09/30660 ریال300 ریال٪45

بازده سود نقدی سهام بهپاک

بازده نقدی سهم یک معیار مهم در بازار سرمایه است که ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام را نشان می‌دهد. تغییرات بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع عمومی سالیانه تاثیرگذار باشد، به طوری که هر چه بازده نقدی افزایش یابد، سهامداران تمایل بیشتری برای حضور در مجمع و همچنین سرمایه‌گذاری در آن نماد خواهند داشت. برای درک بهتر از عملکرد مالی شرکت صنعتی بهپاک، به بررسی بازده نقدی این نماد در سه سال مالی اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی (DPS) به ازای هر سهمبازده نقدی (D/P)
1402/09/303٬448 ریال200 ریال٪5
1401/09/306٬820 ریال250 ریال٪3
1400/09/306٬140 ریال300 ریال٪4

زمانبندی پرداخت سود مجمع بهپاک

سود نقدی بهپاک منتهی به سال مالی 1402 برای کلیه سهامداران حقیقی، حقوقی، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری دارای کد سجام در تاریخ 1403/04/28 از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام واریز شد.

بهپاک از سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، درخواست کرد در اسرع وقت نسبت به تکمیل مراحل خود اقدام کنند.

اطلاعات شرکت صنعتی بهپاک

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، پایین‌تر از خیابان مطهری، خیابان بیست و دوم، پلاک 6

تلفن: 88322414-021

کد پستی: 1586945111

1/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا