ارزنده‌ترین‌هاتحلیل‌ بنیادی

ارزنده‌ترین شرکت‌های سیمانی بر اساس تحلیل بنیادی

صنعت سیمان یکی از صنایع پیشرو در کشور است که نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی و صنعتی دارد. با توجه به احداث کارخانه‌های متعدد در صنعت سیمان در دهه‌های 80 و 90، کشور از واردات این کالا بی‌نیاز و فرصت‌های صادراتی نیز برای آن به وجود آمده است. در این گزارش لیستی از ارزنده‌ترین شرکت‌های بورسی تولیدکننده سیمان با پایین‌ترین نسبت P/E تحلیلی در بهمن 1400، معرفی شده است.

صنعت سیمان در دنیا

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، تولید سیمان در جهان از سال 2015 روند ثابتی داشته است و در سال 2020 با وجود شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر تقاضای کامودیتی‌ها در جهان، تنها حدود 4/2 درصد کاهش یافته است. این موضوع بیانگر اهمیت صنعت سیمان در اقتصاد کشورها است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تولید سیمان تا سال 2030 با شیب ملایمی رشد خواهد کرد. در سال 2020 بیشترین حجم تولید سیمان جهان با 2/2 میلیارد تن (حدود نیمی از تولیدات جهانی) متعلق به چین است. پس از چین، هند با 340 میلیون تن در رتبه دوم و ایران با 68 میلیون تن تولید در سال 2020، در جایگاه ششم برترین تولیدکنندگان سیمان جهان قرار دارد. می‌توانید در مقاله تحلیل بنیادی صنعت سیمان در ایران در خصوص این صنعت و شرکت‌های ارزنده سیمانی در دی ماه 1400 بیشتر بخوانید.

ارزنده‌ترین شرکت‌های سیمانی با پایین‌ترین نسبت P/E فوروارد

در ادامه جدول ارزنده‌ترین سهم‌های صنعت سیمان به همراه EPS و نسبت P/E تحلیلی هر یک برای سال آینده نمایش داده شده است. لازم به ذکر است که برای محاسبه پی به ای تحلیلی این شرکت‌ها انرژی برق 167 تومان بر کیلووات ساعت و گاز سوخت 5000 تومان بر متر مکعب در نظر گرفته شده است. همچنین در این تحلیل میانگین قیمت دلار در سال 1401، 25000 تومان و تورم در این سال 30 درصد لحاظ شده است.

ارزنده‌ترین شرکت‌های سیمانی

شرکت سیمان شرق با ظرفیت سالانه 2 میلیون تن سیمان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های تولید سیمان در کشور است. EPS تحلیلی این شرکت 1,897 ریال پیش‌بینی شده است که باتوجه به قیمت روز در تاریخ 14 بهمن، نسبت پی به ای تحلیلی آن 6/3 محاسبه شده است.

شرکت‌های سیمان صوفیان، سیمان خوزستان، سیمان فارس‌نو و سیمان هگمتان با داشتن نسبت P/E تحلیلی کمتر از 5 جزو سهام ارزنده در صنعت سیمان هستند.

در محصول دیده‌بان تحلیلی انیگما P/E فوروارد تمامی شرکت‌های تولیدی به صورت کلی و به تفکیک صنعت قابل مشاهده است. بنابراین می‌توان ارزنده‌ترین شرکت‌های سیمانی را به‌صورت لحظه‌ای در انیگما مشاهده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ارتباط با تحلیلگران انیگما، اطلاعات خود را در بخش نظرات وارد کنید.

امتیاز خود را ثبت کنید
۷ دیدگاه
    1. با سلام خدمت شما
      سودهایی که در اینجا بدست آمده باتوجه به مفروضات و تحلیل‌های تیم تحلیلی انیگما برای سال ۱۴۰۱ است و ارزنده‌ترین شرکت‌های سیمانی با توجه به تحلیل انیگما در اینجا قرار گرفته است.
      شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره 26870145 با کارشناسان انیگما در ارتباط باشید.

      1. لینک زیر تحلیل همین سایت در مورد سیمان سپاهان در 16 شهریور هست که تحلیل خوبی بود (اگرچه سود سرمایه گذاری ها رو پایین فرض کرده بود) . در همین تحلیل به سود 179 تومنی سهم برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 1401 اشاره شده بود و با توجه به قیمت 692 سهم ، این نسبت 3.86 می باشد.
        https://enigma.ir/articles/fundamental-analysis/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%87%d8%a7/

        1. همانطور که می‌دانید تیم تحلیل انیگما به طور پیوسته تحلیل تمامی شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری را آپدیت و ارائه می‌کند. تغییر سود هر سهم نماد سپاها از شهریور تاکنون ناشی از آپدیت نرخ‌های فروش، افزایش هزینه حامل‌های انرژی و لغو معافیت مالیاتی صادرات کلینکر می‌باشد که در تحلیل‌های فعلی لحاظ شده است.

  1. باسلام وخسته نباشی به زحمات اررنده تان سیمان خزر رادارم وخیلی روی ضرر هستم به نظرتان جابه جاکنم یاصبرکنم درارزنده بودن ان منظورم است مرسی

    1. سلام، خیلی ممنون
      خرید و فروش هر یک از دارایی‌ها باید با توجه به میزان ریسک‌پذیری و سوابق هر شخص صورت گیرد. ما در انیگما تمام شرکت‌های سیمانی را تحلیل کرده‌ایم و لیستی از ارزنده‌ترین نمادها را بطور پیوسته ارائه می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق شماره ۲۶۸۷۰۱۴۵ با کارشناسان انیگما در این خصوص صحبت داشته باشید تا بتوانیم بهتر شما را راهنمایی کنیم.

  2. سیمانی ها گزارش 6 یا 12 ماهه خودشون رو دادن .
    وضعیت سیمان سپاهان فراتر از پیش بینی ها بود.
    شاید بهتر باشه در تحلیل ها ذهن بازتری داشته باشیم!

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا