اخبار بورسسود سهام

تاریخ مجمع ارفع 1402 – زمانبندی پرداخت سود سهام ارفع

مجمع عمومی عادی سالیانه، با هدف گردآوری سهامداران و مدیران یک شرکت یا سازمان، در جهت اطلاع‌رسانی به سهامداران و اتخاذ تصمیمات مهم مالی برای آینده شرکت و تعیین مسیر آن برگزار می‌شود. حضور سهامداران در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان‌پذیر است و تمامی سرمایه‌گذاران و سهامداران، حق اعلام نظر در این جلسات را دارند. از موضوعات مهمی که در این مجمع بررسی می‌شود، می‌توان به تصمیم‌گیری در خصوص تعیین میزان سود نقدی سهامداران اشاره کرد. در هر شرکت، برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه با شرایطی خاص و طبق موارد تعیین‌شده‌ای انجام می‌شود. بدین منظور، در این مطلب به بررسی جزئیات مجمع ارفع 1402 پرداخته است. تحلیل بازده نقدی این سهم و سیاست درصد تقسیم سود ارفع، از دیگر موارد مهم بررسی شده در این مطلب هستند.

در مقاله تحلیل ارفع می‌توان ارزش‌گذاری و EPS تحلیلی این سهم را مشاهده کرد.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه از رویدادهای حائز اهمیت در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها و بازار سرمایه به حساب می‌آید. هدف اصلی از برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه را می‌توان ارائه گزارش‌های مالی شرکت و بحث و تصویب درباره موضوعات مهم دانست. این مجمع به‌طور دوره‌ای یک بار در سال برگزار می‌شود و زمان آن می‌تواند تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی مورد گزارش باشد. در مجمع عمومی عادی سالیانه علاوه بر ارائه «گزارش هیئت‌مدیره» توسط مدیرعامل و تصویب صورت‌های مالی، سود نقدی قابل تقسیم میان سهامداران نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. تصمیمات اتخاذ‌شده در مجمع عمومی سالیانه در سامانه کدال و سایت tse منتشر می‌شوند تا اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و سهامداران به خوبی انجام شود. سهامداران جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانند مقاله مجمع چیست را مطالعه کنند.

تاریخ مجمع ارفع 1402

شرکت آهن و فولاد ارفع از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی خود دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز چهار شنبه مورخ 1402/03/03 در استان تهران به آدرس مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی، سالن تلاش به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از جام جم، نرسیده به چهار راه پارک وی برگزار شد، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران این شرکت یا نمایندگان قانونی آن‌ها، می‌بایست جهت اخذ برگ حضور در جلسه مجمع از ساعت 8 صبح لغایت 16 روز دوشنبه 1402/03/01 با در دست داشتن کارت ملی برای اشخاص حقیقی و معرفی‌نامه معتبر با امضای صاحبان امضای مجاز برای اشخاص حقوقی، به دفتر امور سهام و مجامع شرکت واقع در تهران، خیابان ولیعصر، امانیه، خیابان شهید سرلشگر غلام عباس سلطانی، پلاک 69، طبقه دوم، واحد امور مجامع و سهام مراجعه کنند. همچنین سهامداران این شرکت می‌توانستند در روز برگزاری مجمع قبل از ساعت شروع جلسه به محل برگزاری مجمع مراجعه کرده و برگ حضور در جلسه را اخذ کنند.

حاضرین در جلسه مجمع عمومی ارفع

  1. شرکت بین‌المللی معدنی و صنعتی سی پی جی پارس
  2. شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (سهامی عام)
  3. شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبا نور (سهامی عام)
  4. شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران (سهامی عام)
  5. شرکت کارخانجات نورد لوله یاران (سهامی خاص)
  6. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام)
  7. شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام)
  8. سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع ارفع

دستور جلسه به منظور طرح موضوعات قابل بررسی در جلسه مجمع استفاده می‌شود و از طریق این سند، می‌توان از روند کلی و ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مطلع شد. در ادامه دستور جلسه مجمع ارفع 1402 شرح داده شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

و سایر مواردی که تصمیم‌گیری راجع به آن در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه باشد.

ارفع و سهامداران آن در این مجمع هوشیار ممیز را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و آزمون پرداز را به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌های دنیای اقتصاد و جهان صنعت نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود مجمع ارفع

سود نقدی در زمینه سرمایه‌گذاری و بازار بورس از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که می‌تواند به‌صورت مستقیم بر سودآوری سهام اثر بگذارد. تصمیمات مربوط به سود نقدی تعیین‌کننده این است که چه مقدار از سود خالص حاصل شده سال مالی مورد بررسی، بین سهامداران توزیع می‌شود. سهامداران باید توجه داشته باشند که، سود نقدی تنها در بین افرادی توزیع می‌شود که در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامدار شرکت باشند.

برای تحلیل سیاست شرکت در تقسیم سود نقدی، تحلیلگران بازار بورس و سرمایه‌گذاران نیازمند بررسی تاریخچه تقسیم سود نقدی در چند سال گذشته هستند. در جدول زیر به بررسی روند تقسیم سود ارفع بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، پرداخته شده است. طبق این جدول شرکت آهن و فولاد ارفع عموما بیش از 70 درصد از سود خالص خود را به‌عنوان سود نقدی میان سهامداران تقسیم می‌کند.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/29۳,۱۱۷۲,۶۴۰84%
1400/12/29۱,۶۷۹۱,۲۰۰71%
1399/12/30۲,۱۶۳۲,۲۰۰101%

بازده نقدی سهم ارفع

بازده نقدی سهم از معیارهای اساسی در بازار سرمایه و بورس به شمار می‌آید که نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته شدن را نمایش می‌دهد. این نسبت علاوه بر تحلیل بنیادی سهام می‌تواند ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام را تا حدودی مشخص ‌کند. درصد بازده نقدی سهم بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است و بالا بودن آن باعث جذب سهامداران برای حضور در مجمع می‌شود. جدول زیر بازده نقدی سهم ارفع در سه سال گذشته را نشان می‌دهد. طبق این جدول بازده نقدی سود مجمع ارفع طی این 3 سال افزایش یافته است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2928,450 ریال۲,۶۴۰ ریال9.2%
1400/12/2915,260 ریال۱,۲۰۰ ریال7.8%
1399/12/3014,693 ریال۲,۲۰۰ ریال1.4%

زمان پرداخت و نحوه دریافت سود مجمع ارفع

ارفع طی اطلاعیه‌ای به سهامداران خود اعلام کرد برنامه زمانبندی پرداخت سود نقدی سهامداران این شرکت مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 1401/12/29، به شرح زیر است:

دارندگان سهامتاریخ پرداخت به سهامداران
اشخاص حقیقی، صندوق‌ها و سبدگردان‌ها1402/06/27
اشخاص حقوقی1402/07/03

شرکت در پایان این زمانبندی ذکر کرد، با توجه به ابلاغیه شماره ۱۰۱۵۷۳٫۱۲۲ مورخ 1401/01/15 مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، سود تقسیمی مصوب مجمع عمومی با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir)، به سهامداران حقیقی و حقوقی پرداخت خواهد شد. سهامدارانی که احراز هویت سجامی نشده‌اند، جهت دریافت سود می‌بایست تا تاریخ اعلامی نسبت به تکمیل فرایند احراز هویت خود اقدام کنند.

آدرس و اطلاعات شرکت جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس واحد امور مجامع و سهام: تهران، خیابان ولیعصر، امانیه، خیابان شهید سرلشگر غلام عباس سلطانی، پلاک 69، طبقه دوم

كد پستی: ۱۹۶۷۷۴۳۷۸۰

تلفن: ۷۲۰۶۳۰۰۰-۰۲۱

فکس دبیرخانه: ۷۲۰۶۳۰۰۱-۰۲۱

5/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا