اخبار بورسسود سهام

تاریخ مجمع ذوب در سال 1402؛ سود سهام ذوب

مجمع عمومی عادی سالیانه یک شرکت یا سازمان، از جلسات قابل اهمیتی است که توجه بسیاری از فعالان بازار سرمایه را به خود جلب می‌کند. سهامداران، با تحلیل جزئیاتی از قبیل درصد تقسیم سود و بازده نقدی سهام، می‌توانند تصمیم‌گیری موثری در خصوص حضور خود در مجمع یک شرکت انجام دهند. شرکت ذوب آهن اصفهان با نماد «ذوب»، اولین و بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است. موضوع اصلی فعالیت شرکت ذوب آهن اصفهان، انجام عملیات ذوب و ریخته‌گری و نورد فلزات آهنی و فولادهای آلیاژی، جهت تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد و تولید ورق، احداث و نگهداری کارخانه‌ها و تاسیسات و تجهیزات مربوطه و صنایع وابسته است. در این مقاله به جزئیات مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب در سال 1402، نحوه دریافت سود مجمع ذوب و بررسی تاریخچه درصد تقسیم سود و بازده نقدی این سهم در چند سال گذشته پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، یک رویداد مهم است که هر ساله توسط شرکت‌ها با هدف بررسی وضعیت مالی، عملکرد شرکت، و تصمیم‌گیری درباره مسائل قابل اهمیت این شرکت برگزار می‌شود. این مجمع، یک فرصت مهم برای سهامداران به منظور ارتباط مستقیم با مدیران و دیگر سرمایه‌گذاران و همچنین فرصتی در جهت اطلاع‌رسانی درباره شرکت برای مدیران است. در این جلسه، مواردی چون صورت‌های مالی، گزارش حسابرس، تعیین میزان سود تقسیمی و سایر تصمیمات مهم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. مجمع عمومی عادی سالیانه نقش بزرگی در شفافیت و اطلاع‌رسانی به سهامداران دارد و گاهی با توجه به میزان سود نقدی تقسیمی تاثیر قابل توجهی بر دیدگاه سهامدران به دنیای بورس می‌گذارد.

در این مجمع «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» توسط مدیرعامل ارائه می‌شود و هدف این گزارش بررسی عملکرد گذشته شرکت و توضیح اطلاعات اساسی مانند پیشروی طرح‌ها و برنامه‌های آتی شرکت است. این گزارش برای سهامداران فرصتی فراهم می‌کند تا به‌طور جامع با عملکرد و استراتژی‌های شرکت آشنا شوند. نحوه دریافت و میزان سود نقدی و زمان پرداخت آن نیز یکی از نکات مهم مجمع عمومی سالیانه است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. لازم به ذکر است، پیش از برگزاری مجمع، تمامی اطلاعات مربوطه در سامانه کدال اعلام می‌شود تا سهامداران به‌طور دقیق از آن‌ها مطلع شوند.

تاریخ و نحوه برگزاری مجمع ذوب

شرکت ذوب آهن اصفهان از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 08:30 روز پنجشنبه مورخ 1402/04/22 در استان اصفهان به آدرس کيلومتر 45 جاده اصفهان، شهرکرد، شرکت ذوب آهن اصفهان، تالار آهن برگزار شد، حضور به هم رسانند. سهامدارانی که امکان حضور در مجمع را نداشتند، امکان مشاهده بر خط مجمع از طریق آدرس aparat.com/atashkar/live و طرح سوالات از طریق سامانه پیامکی به شماره 300073197 با ارسال کد ملی و کد بورسی را داشتند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران حقیقی این شرکت می‌توانستند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالت‌نامه رسمی یا قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، در جلسه مجمع حضور داشته باشند. کلیه سهامداران جهت دریافت برگ ورود به مجمع می‌توانستند یک ساعت پیش از برگزاری مجمع به محل پذیرش سهامداران در محل برگزاری مجمع مراجعه کنند. ارائه اصل کارت ملی برای تمامی مراجعین جهت ورود به این جلسه مجمع عمومی سالیانه الزامی بود.

دستور جلسه مجمع ذوب

دستور جلسه مجمع ذوب، طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت، به شرح زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره

سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه باشد.

هوشیار ممیز در این مجمع به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و تدوین و همکاران نیز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه‌ اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع ذوب

سود تقسیمی یکی از موارد مهم در خصوص جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه است. در این جلسه، تصمیم گرفته می‌شود که چه مقدار از سود خالص هر سهم بین سهامداران تقسیم شود و چه مقدار به‌عنوان سود انباشته نگه داشته شود. سیاست‌های مختلف در تقسیم سود نقدی، شامل تقسیم کل یا بخشی از سود ساخته شده یا استفاده از سود انباشته و ذخایر مالی گذشته می‌شود که نشانگر استراتژی‌های مالی و مدیریتی شرکت است. این سیاست‌های تقسیم سود نقدی میان سهامداران برای هر شرکت یا سازمان متفاوت است.

تحلیل دقیق تاریخچه تقسیم سود نقدی، در کنار مطالعه تحلیل بنیادی سهام، می‌تواند به شناخت مسیر شرکت و تاثیرات آن بر سودآوری سهام کمک کند. این تحلیل باعث بهبود تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران و افزایش شفافیت در عملکرد شرکت‌ها می‌شود. در ادامه سود مجمع ذوب در سه سال گذشته درج شده است. طبق این اطلاعات شرکت در سال مالی 1402 زیان‌ده بوده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/29766-00
1400/12/293266018٫4
1399/12/302575621٫7

بازده نقدی سهم ذوب

بازده نقدی سهم یک معیار اساسی در تجزیه و تحلیل عملکرد مالی شرکت‌ها در بازار سرمایه است. این معیار نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) را به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) نشان می‌دهد. بازده نقدی تا حدودی از اجزا تعیین‌کننده کارایی سرمایه‌گذاری در سهام است. تغییرات در بازده نقدی ممکن است بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر، افزایش بازده نقدی می‌تواند سهامداران را به حضور در مجمع و به تبع آن سرمایه‌گذاری ترغیب کند.

سهامداران و تحلیلگران بازار بورس با تحلیل و بررسی بازده نقدی، می‌توانند تصمیم‌گیری بهتری درباره حضور یا عدم حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه داشته باشند. در این متن، بازده نقدی ذوب برای دوره سه سال گذشته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران اطلاعات کاملی ارائه می‌دهد تا بتوانند به طور دقیق‌تر در مورد مشارکت در مجمع و سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرند.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/293٬60200
1400/12/292٬439602٫4
1399/12/3056

آدرس و اطلاعات ذوب جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس : اصفهان – انتهای اتوبان ذوب آهن – شرکت ذوب آهن اصفهان

کدپستی:8477153111

وب‌ سایت: www.esfahansteel.ir

ایمیل: info@esfahansteel.ir

1/5 - (1 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا