اخبار بورس

تاریخ مجمع وتوصا – سود مجمع وتوصا 1402

مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد است که هر سال به‌منظور تصمیم‌گیری و ارتباط سهامداران با هیئت‌مدیره یک شرکت برگزار می‌شود. در این مجمع، مواردی از جمله تصویب صورت‌های مالی و تعیین سود نقدی مورد بررسی قرار می‌گیرند که از عوامل مهم سرمایه گذاری در بورس محسوب می‌شوند. سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه حق رای دارند و این مجمع به‌عنوان یک فرصت برای مشارکت مستقیم سهامداران در مسائل مختلف شرکت و تصمیم‌گیری درباره آینده شناخته می‌شود. در این مقاله، جزئیات مهم مجمع وتوصا 1402، ازجمله سود مجمع وتوصا، نحوه برگزاری مجمع، بازده نقدی و… بررسی شده‌ است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه برای تصمیم‌گیری دموکراتیک ایفای نقش می‌کند و از اهمیت به سزایی برخوردار است. این مجمع نقش اساسی در حفظ شفافیت و ارتقا اعتبار شرکت دارد که در آن به بررسی موضوعات زیر پرداخته می‌شود:

  • تصویب صورت‌های مالی: در این مجمع، صورت‌های مالی شرکت به سهامداران ارائه شده و تصویب می‌‌شوند. این فرآیند نمایانگر شفافیت در عملکرد مالی شرکت تلقی می‌شود.
  • تصویب سود تقسیمی: در این مجمع، مسائلی از قبیل توزیع سود نقدی به تصویب سهامداران می‌رسد که تاثیر چشمگیری بر عملکرد و سودآوری شرکت دارد.
  • اطلاع‌رسانی به سهامداران: مجمع عمومی به‌عنوان یک فرصت ارتباط مستقیم بین مدیران شرکت و سهامداران عمل می‌کند. در اینجا، اطلاعات مالی به سهامداران ارائه می‌شود و فرصت ایجاد مشارکت و پرسش سوالات به وجود می‌آید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع وتوصا 1402

گروه سرمایه‌گذاری توسعه ایران، از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا ساعت 10:00 روز یکشنبه مورخ 1401/09/13 در جلسه مجمع عمومی این شرکت به آدرس تهران، خيابان وليعصر، بالاتر از جام جم، خيابان استقلال، مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش، سالن شهيد آوينی، حضور داشته باشند.

همچنين امکان مشاهده برخط برگزاری مجمع از طريق لينک www.aparat.com/iidic/live به صورت آنلاين امکان‌پذیر بود. سهامداران می‌توانستند سوالات خود را از زمان چاپ اين آگهی از طريق لينک contact-us//www.iidic.com وارد کنند. سوالات با تکرار بالا و مهم در مجمع مطرح و پاسخ داده شد. همچنین پاسخ همه سوالات به صورت متنی تهيه شد و در لينک فوق قرار گرفت.

نحوه برگزاری مجمع وتوصا

کليه سهامداران يا نمايندگان قانونی آنان می‌بایست جهت دريافت برگه ورود به مجمع وتوصا روز یکشنبه مورخ 1401/09/13 با در دست داشتن کارت شناسايی معتبر به همراه اصل اوراق سهام و وکالتنامه يا مدرک نمايندگی معتبر به نشانی فوق مراجعه می‌کردند.

حاضرین در جلسه مجمع وتوصا 1402

  • شرکت پرشيا جاويد پويا                          
  • شرکت آروين نهاد پايا             
  • شرکت سرمایه‌گذاری پايا تدبير پارسا       
  • صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان فيروزه آسيا              
  • صندوق سرمایه‌گذاری فيروزه موفقيت
  • تورکوايز تريدينگ ليميتد                         
  • شرکت گروه توسعه مالی فيروزه                               
  • صندوق بازارگردانی فيروزه پويا
  • ترکويزپارتنرز ليميتد 
  • شرکت کاوشگران بازار سرمايه 
  • شرکت تور کوايز گروپ ليميتد
  • شرکت هاي سرمایه‌گذاری استاني سهام عدالت       
  • شرکت سرمايه‌گذاری پارس پليکان فيروزه

دستور جلسه

دستور جلسه به مدیران، سهامداران و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با تمامی موضوعات قابل طرح در مجمع آشنا شوند. در ادامه دستور جلسه مجمع وتوصا شرح داده شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/06/31
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه وتوصا است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

به اطلاع کليه سهامداران می‌رساند، شرکت وانیا نیک تدبير به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و شرکت بيات رايان به‌عنوان بازرس علی‌البدل در این مجمع انتخاب شدند. روزنامه‌ دنيای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع وتوصا

همانطور که گفته شد، سود تقسیمی در مجمع عمومی عادی سالیانه تصویب می‌شود. این مورد در کنار تحلیل بنیادی سهام از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

در ادامه، تحلیل سود تقسیمی و درصد توزیع سود نقدی وتوصا مورد بررسی قرار گرفته است. درصد سود تقسیمی می‌تواند به طور مستقیم بر بازده سهامداران و سرمایه‌گذاران تاثیر بگذارد.

اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس انیگما نشان می‌دهند که این شرکت در تقسیم سود، طی سال‌های گذشته سیاست مشابهی داشته و بیش از 60 درصد از سود خالص را میان سهامداران تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/06/31890650٪73
1400/06/31728450٪61٫8
1399/06/31628400٪63٫6

بازده نقدی سهم وتوصا

بازده نقدی سهم در بازار بورس، با تقسیم سود تقسیمی به قیمت سهم پیش از بسته شدن محاسبه می‌شود. این مفهوم یکی از مزیت‌هایی است که منجر به تمایل بیشتر سهامداران به حضور در مجمع خواهد شد. در حقیقت افزایش بازده نقدی سهم، یکی از عوامل جذابیت سهم در زمان برگزاری مجمع است. در ادامه بازده نقدی سهم وتوصا در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد سرمایه‌گذاری در این سهم، مطالعه مقاله تحلیل وتوصا پیشنهاد می‌شود.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/06/317٬520 ریال650 ریال8٫6%
1400/06/3111٬020 ریال450 ریال4%
1399/06/3121٬530 ریال400 ریال1٫8%

زمان‌بندی پرداخت سود نقدی وتوصا

شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه ایران طی اطلاعیه‌ای به کلیه سهامداران دارای کد سجام که در مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 13 آذر ماه 1401 سهامدار این شرکت بوده‌اند، اعلام کرد سود مصوب مجمع فوق از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در تاریخ 14 دی ماه 1401 به حساب معرفی‌شده در سامانه سجام واریز شد. همچنین از کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی غیرسجامی خود تقاضا کرد از تاریخ 1401/11/18 جهت دریافت سود مجمع وتوصا با اعلام شماره حساب از طریق اداره سهام اقدام کنند.

آدرس و اطلاعات وتوصا جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس شرکت: تهران، نیاوران، خیابان شهید باهنر، بعد از خیابان نجابت جو، نبش کوچه صالحی، پلاک ۱۰۶، ساختمان مهدیار، طبقه هفتم، کد پستی: ۱۹۷۱۹۸۳۱۰۵

 تلفن: ۲۲۷۰۴۰۹۳ – ۲۲۷۰۵۰۹۳

 فکس: ۲۲۷۴۵۹۸۰

 ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه، ۹ صبح الی ۱۸

 ایمیل: info@iidic.com

 آدرس امور سهام: تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه شهدا، پلاک 15 طبقه اول

تلفن: ۲۲۷۰۵۱۰۴

فکس: ۸۸۷۰۲۹۰۲

 ساعت کار: شنبه چهارشنبه، ۸:۳۰ الی ۱۶:۳۰

ایمیل: saham@iidic.com

1/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا