اخبار بورس

سود مجمع ونوین؛ تاریخ مجمع بانک اقتصاد نوین

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور مدیران و سهامداران شرکت‌ها با هدف بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص عملکردها و برنامه‌های شرکت‌ها برگزار می‌شوند. این جلسات به‌عنوان یک رویداد مهم در زمینه سرمایه‌گذاری شناخته می‌شوند که در آن تصویب میزان سود نقدی، می‌تواند تاثیر مهمی در بازدهی سرمایه‌گذاری داشته باشد. مجمع سالیانه همانطور که از نام آن مشخص است هر سال برگزار می‌شود. شرط تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. در ادامه مجمع ونوین به‌عنوان یکی از بانک‌های خصوصی فعال کشور و میزان سود نقدی آن مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

در مجمع عمومی عادی سالیانه مدیرعامل با ارائه گزارشی تحت عنوان گزارش هیئت مدیره به بررسی عملکرد شرکت در سال گذشته و برنامه‌های آتی آن می‌پردازد، سهامداران در این مجمع امکان مطرح‌کردن سوالات خود را دارند و در تصمیم‌گیری‌های شرکت نقش مهمی را ایفا می‌کنند. با تصویب صورت مالی توسط هیئت مدیره، میزان سود تقسیمی مشخص می‌شود. شرکت‌ها موظف هستند تمامی اطلاعات پیرامون تصمیمات این مجمع را در سایت کدال یا سایت TSE منتشر کنند.

سهامداران یک شرکت می‌توانند پیش از مجمع سهم خود را فروخته و وارد مجمع نشوند. از طرفی نیز افراد می‌توانند آن سهم را خریداری کرده یا با داشتن سهام از قبل در مجمع شرکت کنند. لذا سهامداران با توجه به شرایط خود و عواملی چون میزان سود نقدی، زمان پرداخت سود، عملکرد شرکت و… می‌توانند برای حضور یا عدم حضور در مجمع تصمیم‌گیری کنند.

  • برای آشنایی کامل با مجمع عمومی عادی سالیانه و آنچه در این مجمع می‌گذرد، مقاله مجمع چیست پیشنهاد می‌شود.

تاریخ و نحوه برگزاری مجمع ونوین در سال 1402

مطابق اطلاعیه منتشرشده در تاریخ 19 تیرماه 1402، بانک اقتصاد نوین از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت در ساعت 09:00 روز پنج‌شنبه مورخ 1402/04/29 حضور بهم رسانند. محل برگزاری این مجمع در استان تهران، شهر تهران به آدرس ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی سالن هگمتانه هتل المپیک بود.

تمامی صاحبان سهام بانک اقتصاد نوین يا نمايندگان قانونی می‌توانستند به منظور اخذ برگه ورود و حضور در جلسه مجمع عمومی مذکور؛ در روز پنجشنبه مورخ 1402/04/29 از ساعت 08:00 الی 09:00 با در دست داشتن مدارک مالکيت سهام يا مستندات نمايندگی/ وکالت/ ولايت/ قيمومت و کارت شناسايی معتبر در محل برگزاری مجمع حاضر شوند. همچنین ترتيبی اتخاذ ‌شده ‌بود که برگه ورود به جلسه، از ساعت 7:30 صبح روز قبل از برگزاری مجمع (1402/04/28) تا پايان وقت اداری همان روز در محل امور سهام بانک به نشانی تهران، بلوار اسفنديار، پلاک 17، بانک اقتصاد نوين، طبقه دوم، تقديم حضور سهامداران محترم مراجعه‌کننده شود.

 در رعايت ابلاغيه شماره 122/128441 مورخ 1402/03/10 مديريت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر امکان مشاهده مجامع عمومی توسط سهامداران و طرح سوال از سوی آن‌ها و دريافت پاسخ؛ شرايط لازم و امکان حضور مجازی و مشاهده پخش زنده فرآيند برگزاری جلسه برای ساير سهامداران گرامی، از طريق مراجعه به پايگاه اطلاع رسانی بانک به نشانی (www.enbank.ir) فراهم شده بود. شماره تلفن‌های 24594266 و 24594277 (امور سهام) آماده پاسخگويی به سوالات سهامداران بودند.

 دستور جلسه مجمع ونوین

در مجمع عمومی عادی سالیانه ونوین در خصوص موضوعات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

لازم به ذکر است که سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و سامان حسابرسی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه‌‌های همشهری و جام جم نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

حاضرین در مجمع ونوین

  • وزارت امور اقتصادی و دارایی (نماینده سهام مازاد مالک واحد بانک ملی و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران)
  • شرکت توسعه مالی مهر آیندگان
  • شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران
  • شرکت تامین مسکن جوانان
  • سایر اشخاص حقوقی
  • شرکت گروه مالی پارسیان
  • شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان گروه صنایع بهشهر تهران
  • شرکت به‌پخش
  • شرکت نوسازی و ساختمان تهران
  • شرکت سرمایه‌گذاری آتبه صبا
  • شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران
  • شرکت تامین مسکن نوین
  • شرکت مدیریت صنعت قند توسعه صنایع بهشهر
  • شرکت سرآمد صنایع بهشهر
  • شرکت توسعه صنایع بهشهر
  • شرکت صنعتی بهپاک
  • اشخاص حقیقی

سود نقدی مجمع ونوین

همانطور که گفته شد میزان سود نقدی تاثیر مستقیمی بر بازدهی سرمایه‌گذاری دارد. عموما شرکت‌ها برای تقسیم سود استراتژی‌های مشخصی دارند و هر ساله درصد مشخصی سود میان سهامداران تقسیم می‌کنند. بنابراین با بررسی سابقه مجمع یک شرکت در سال‌های گذشته، می‌توان میزان سود نقدی آن را پیش‌بینی کرد. در جدول زیر به بررسی میزان سود نقدی ونوین در سال‌های گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص EPS (ریال)سود نقدی DPS (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/291٬243125٪10
1400/12/2982863٪7
1399/12/306450٪0

همانطور که مشخص است بانک اقتصاد نوین در سال مالی 1401 تنها 10 درصد از سود محقق‌شده را میان سهامداران خود تقسیم کرده است.

بازده نقدی سهم ونوین

در ادامه برای درک بهتر از عملکرد مالی شرکت به بررسی بازده نقدی ونوین در سال‌های مالی گذشته پرداخته شده است. بازده سود سهام نقدی میزان ارزش حاصل از سود نقدی را اندازه‌گیری می‌کند. این فرمول از تقسیم سود نقدی بر قیمت هر سهم پیش از بسته‌شدن به دست می‌آید. هر چه این مقدار بزرگتر باشد، افرادی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری در سهام جذب می‌کند.

سال مالی منتهی بهقیمت پیش از بسته‌شدن PRICE (ریال)سود نقدی DPS (ریال)بازده نقدی (D/P)
1401/12/295٬450125٪2
1400/12/293٬49463٪1
1399/12/304٬8150٪0

تاریخ و نحوه پرداخت سود سهام ونوین

برنامه زمان‌بندی پرداخت سود نقدی مجمع ونوین در سامانه codal.ir به شرح زیر بود.

سود سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های سجامی و سهامداران حقوقی دارای کد سجام (به استثنای گروه مالکان واحد، وثیقه‌ها، مسدودی‌ها و دارای موانع قانونی، احکام قضایی و..) از تاریخ 1402/05/10 به حساب بانکی معرفی‌شده در سامانه سجام پرداخت شد.

سهامداران حقیقی فاقد کد سجام سود خود را از تاریخ 1402/06/20 با مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک اقتصاد نوین در سراسر کشور با احراز هویت ذینفعان بر اساس اطلاعات کارت هوشمند یا واریز به حساب بانکی اعلام‌شده‌ی بانک اقتصاد نوین یا شماره شبای سایر بانک‌ها به امور سهام، دریافت کردند. سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها نیز در همین تاریخ و از طریق واریز به شماره حساب بانک اقتصاد نوین یا شماره حساب سایر بانک‌ها به امور سهام پرداخت شد.

نشانی معاونت سهام اداره حسابداری مالی: تهران، بلوار اسفندیار، پلاک 17، بانک اقتصاد نوین، طبقه دوم، کدپستی: 1967917491

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا