ارزنده‌ترین‌هاتحلیل‌ بنیادی

ارزنده‌ترین شرکت‌های فلزی بر اساس تحلیل بنیادی- بهمن 1400

گروه فلزات اساسی از جمله شرکت‌های فولادی، جزو سهم‌های بنیادی و کم‌ریسک در بورس ایران محسوب می‌شوند. به دلیل صادراتی بودن گروه فلزات و قیمت‌گذاری دلاری، این گروه یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است. در این گزارش به معرفی ارزنده‌ترین شرکت‌های فلزی بر اساس پارامتر P/E تحلیلی پرداخته شده است.

گروه فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی از مهم‌ترین گروه‌های بورسی می‌باشد. ایران به واسطه معادن فلزی بسیار خود، در صنعت فلزات جایگاه مناسبی در جهان دارد و محصولات فلزی خود را صادر می‌کند. قیمت فلزات اساسی باتوجه به قیمت‌های جهانی و بازارهای معتبر بین‌المللی مانند بورس فلزات لندن تعیین می‌شود. بنابراین قیمت دلار و قیمت‌های جهانی بر روی این صنعت بسیار تاثیرگذار است. این تاثیرگذاری باعث شده تا شرکت‌های فعال در این صنعت مورد توجه سهامداران قرار گیرد.

ارزنده‌ترین شرکت‌های فلزی

گروه فلزات اساسی در بورس ایران متشکل از ۳۸ نماد فعال می‌باشد که در زمینه استخراج، فرآوری و تولید محصولات فلزی فعالیت می‌کنند. در ادامه لیستی از ارزنده‌ترین شرکت‌های فعال در این صنعت بر اساس شاخص P/E تحلیلی برگرفته از اطلاعات سایت انیگما نمایش داده شده است.

در این لیست شرکت فولاد مبارکه اصفهان با نسبت P/E فوروارد 6/3 در صدر جدول قرار دارد و از ارزنده‌ترین شرکت‌های فلزی محسوب می‌شود.

ارزنده‌ترین فلزی‌ها

میان 5 نماد برتر گروه فلزات علاوه بر فولاد نمادهای ارفع، کاوه و فولاژ در صنعت فولاد فعالیت دارند. شرکت زرین معدن آسیا نیز با تولید شمش روی و شمش سرب از نمادهای ارزنده گروه فلزات است.

انیگما هر ماه لیستی از ارزنده‌ترین نمادها در گروه‌های مختلف را منتشر می‌کند. همچنین می‌توانید برای مشاهده لحظه‌ای ارزنده‌ترین شرکت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری به سایت انیگما مراجعه کنید.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان انیگما فرم قسمت دیدگاه‌ها در انتهای صفحه را تکمیل کنید.

2.5/5 - (2 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا