اخبار بورسسود سهام

تاریخ مجمع تیپیکو – سود مجمع تیپیکو 1402

مجمع عمومی عادی سالیانه، گردهمایی بزرگ و مهمی است که با حضور فعال سهامداران و مدیران شرکت، به منظور بررسی عملکرد سال مالی گذشته و اتخاذ تصمیمات مهم برگزار می‌شود. جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه برای حضور فعال سهامداران و اعلام نظر آنان بدون هیچ‌گونه محدودیتی امکان‌پذیر است. بنابراین سهامداران در این جلسات می‌توانند با حضور پر رنگ و اثربخش خود در تصمیم‌گیری‌های شرکت نقش مهمی ایفا کنند و درباره موارد مهم مطرح‌شده در این مجمع رای دهند. هر شرکت براساس شرایط خاص و تعیین‌شده‌ای این جلسات را برگزار می‌کند. جلسات مجمع عادی سالیانه، به بررسی موضوعات متنوعی همچون ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته و تصویب میزان سود نقدی می‌پردازد. در ادامه این مطلب، جزئیات مجمع تیپیکو ۱۴۰۲ و مواردی نظیر نحوه دریافت سود مجمع تیپیکو مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه فرصتی برای ارتباط سهامداران با مدیران شرکت‌ها است. حضور در مجمع عادی سالیانه به سهامداران کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری در خصوص صنعت و شرکت به دست آورند. تمام تصمیمات اتخاذشده در این جلسات، در سامانه کدال و سایت TSE منتشر می‌شود تا سرمایه‌گذاران از آنان مطلع شوند. در این جلسات، موارد مهمی مانند تصویب صورت‌های مالی، تعیین میزان سود تقسیمی، بررسی گزارش حسابرس و انتخاب بازرسان شرکت، مورد بررسی قرار می‌گیرند. سهامداران برای دسترسی به این اطلاعات، کافی است، نماد مورد نظر را در codal.ir جستجو و خلاصه تصمیمات مجمع عادی عمومی سالیانه را دانلود و مشاهده کنند.

حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه به استراتژی سرمایه‌گذاری افراد وابسته است. سود اعلام‌شده در مجامع پس از گذشت مدتی پرداخت می‌شود، بنابراین افرادی که دیدگاه کوتاه‌مدتی برای کسب سود در دنیای بورس و بازار سرمایه دارند، معمولا به شرکت در این جلسات علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. شرکت‌ها موظفند زمان و مکان برگزاری مجمع و زمانبندی پرداخت سود نقدی را اعلام ‌کنند. در گاهی موارد، شرکت‌ها این دو زمانبندی را همزمان با یکدیگر اعلام می‌کنند. در چنین حالتی سهامداران و سرمایه‌گذاران می‌توانند باتوجه به این زمانبندی‌ها درباره شرکت یا عدم شرکت در مجمع تصمیم‌گیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مجمع چیست به سهامداران پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع تیپیکو ۱۴۰۲

تیپیکو، از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 14:00 روز یکشنبه مورخ 1402/06/19 در استان تهران، به آدرس خیابان ولیعصر، پایین تر از چهار راه پارک وی، مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش، سالن تلاش برگزار شد، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین می‌توانستند قبل از شروع جلسه، شخصا یا از طریق وکیل و نماینده قانونی خود با در دست داشتن اصل کارت ملی و وکالتنامه برای دریافت برگه ورود به جلسه در محل برگزاری مجمع اقدام کنند. سهامداران همچنین می‌توانستند با مراجعه به سایت شرکت به نشانی www.tpicoholding.com جلسه مجمع را به صورت پخش زنده مشاهده و سوالات خود را مطرح کنند.

حاضرین درجلسه مجمع عمومی تیپیکو

  • شرکت سرمایه‌گذاری توسعه نور دنا        
  • شرکت بیمه ایران
  • شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا      
  • سرمایه‌گذاری صبا تامین          
  • شرکت توسعه سرمایه رفاه       
  • صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر             
  • شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی
  • سایر سهامداران (حقیقی و حقوقی)         

دستور جلسه مجمع تیپیکو

دستور جلسه سندی است که از طریق آن می‌توان از ساختار و فرآیندهای جلسه مجمع مطلع شد. در ادامه دستور جلسه مجمع تیپیکو ۱۴۰۲ شرح داده شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/02/31
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین و سهامداران آن در این مجمع، سازمان حسابرسی را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و  بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد. همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، اعضای هیئت‌مدیره جدید به مدت 2 سال انتخاب شدند.

سود مجمع تیپیکو

سود نقدی به دلیل تاثیر مستقیمی که بر سودآوری سهام دارد، از موارد قابل اهمیتی در دنیای سرمایه‌گذاری و بازار بورس به شمار می‌آید، بنابراین تغییرات و روند آن باید در کنار تحلیل بنیادی سهم به دقت بررسی شود. تصمیمات مرتبط با سود نقدی تعیین می‌کنند که چه مقدار از سود خالص سال مالی میان سرمایه‌گذاران توزیع شود.

جهت تحلیل سود مجمع تیپیکو ۱۴۰۲، در ادامه به بررسی تاریخچه توزیع سود نقدی این شرکت در چند سال اخیر پرداخته شده است. سهامداران، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران دنیای بورس و بازار سرمایه از این طریق متوجه خواهند شد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته یا اینکه تغییراتی در سیاست‌های خود ایجاد کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/02/31۴,۳۲۱۳,۸۶۰89.3%
1401/02/31۳,۲۶۰۲,۷۵۰84.3%
1400/02/31۵,۰۸۲۴,۷۵۰93.4%

بازده نقدی سهم تیپیکو

بازده نقدی سهم از موارد مهم و اساسی در بازار بورس است که نشان‌دهنده نسبت سود نقدی به ازای هر سهم را به قیمت سهم پیش از بسته شدن در سایت TSE است. این نسبت، تا حدودی ارزندگی سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند و افزایش آن باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود. در ادامه، بازده نقدی سهام شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین مورد بررسی قرار گرفته است. این تحلیل نشان‌دهنده این است که در سه سال اخیر، میزان بازده نقدی سهم تیپیکو در بازه 10 الی 20 درصد قرار گرفته است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/02/3134,740۳,۸۶۰11.11%
1401/02/3121,280۲,۷۵۰12.92%
1400/02/3122,920۴,۷۵۰20.72%

زمانبندی پرداخت سود نقدی تیپیکو

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (سهامی عام)، تیپیکو، در اعلامیه‌ای به اطلاع کلیه سهامداران این شرکت رساند، به استناد تبصره ۳ ماده ۵ دستورالعمل انضباطی سازمان بورس و اوراق بهادار، سود سهام عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۲٫۳۱ مطابق جدول زمانبندی زیر است. تیپیکو همچنین ذکر کرد، هیئت‌مدیره در نظر دارد مبلغ ۲۰۵۹۰ ریال به ازای هر سهم، جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.

شرحتاریخ پرداخت سود سهام
سهامداران حقیقیآذر ماه سال ۱۴۰۳
سهامداران حقوقی دارنده تا ۱ میلیون سهماز تاریخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۰۱ تا ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۹
سهامداران حقوقی دارنده بیش از ۱ میلیون سهماز تاریخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۱۵ تا ۱۴۰۳٫۰۲٫۱۸
  • سود سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند طبق برنامه زمانبندی اعلام شده از طریق سامانه سجام به حساب آنان واریز خواهد شد. تیپیکو از سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام و با احراز هویت نکرده‌اند، تقاضا کرد جهت سهولت و سرعت در واریز سود سهام نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام اقدام کنند.
  • سود سهام سهامداران حقوقی با ارسال مشخصات و اطلاعات حساب بانکی مطابق جدول زیر با امضای صاحبان مجاز امضاء و مهر شرکت به امور سهام طبق برنامه زمانبندی و یا توافقات فیمابین به حساب آنان واریز خواهد شد.

آدرس و اطلاعات تیپیکو جهت پیگیری و ارسال مدارک

آدرس شرکت : تهران، خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ملت، خیابان ناهید غربی، پلاک ۸۱

کد پستی : ۱۳۴۶۵-۱۹۶۶۹

تلفن تماس: ۲۲۰۲۳۸۸۴-۰۲۱

www.tpicoholding.com

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا