اخبار بورس

تاریخ مجمع شگویا – سود مجمع شگویا ۱۴۰۲

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها یک فرآیند مهم است که در آن مسائل متعددی از جمله تقسیم سود نقدی بررسی می‌شود. تصمیمات این مجمع در زمینه تقسیم سود نقدی در شرکت‌ها متنوع است و تاثیر قابل توجهی بر بازدهی سهام دارد. بررسی تاریخ مجامع و تصمیمات مربوط به تقسیم سود، اطلاعاتی هستند که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا در خصوص حضور در این مجمع و دریافت سود نقدی تصمیمات بهتری اتخاذ کنند. برای این تصمیم‌گیری، تحلیل دقیق اطلاعات مالی شرکت و درک سیاست‌های آن ضروری است. تاریخ و محل برگزاری مجمع شگویا و سود مجمع شگویا ۱۴۰۲ از موارد مهمی هستند که در این مقاله به طور دقیق بررسی شده است. شما می‌توانید در لینک تحلیل شگویا ، تحلیل بنیادی این سهم را مشاهده کنید.

مجمع عمومی عادی سالیانه

در پاسخ به سوال مجمع چیست می‌توان گفت که مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور بررسی امور مالی شرکت، ارائه گزارش‌های مدیران و بازرسان شرکت و تصویب میزان سود نقدی بین سهامداران تشکیل می‌شود. سیاست تقسیم سود در شرکت‌ها متفاوت هستند؛ برخی ترجیح می‌دهند بیشتر سود را بین سهامداران تقسیم کنند؛ در مقابل برخی شرکت‌ها نیز بخشی از سود را برای طرح‌های توسعه آتی شرکت ذخیره کرده و مقدار کم‌تری را به عنوان سود نقدی به سهامداران پرداخت می‌کنند. این مجمع یک بار در سال برگزار می‌شود و طبق قوانین سازمان بورس ایران، شرکت‌های سهامی ملزم به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه خود تا حداکثر ۴ ماه پس از پایان سال مالی هستند. اکثر مجامع بورسی شرکت‌ها نیز به دلیل پایان سال مالی در اسفند ماه، در خرداد و تیر ماه برگزار می‌شوند.

در این مجمع، تصمیم‌گیری در خصوص موارد زیر صورت می‌گیرد:

  • تصویب صورت‌های مالی شرکت
  • تقسیم منافع به دست آمده از فعالیت‌های شرکت (سود تقسیمی) بین سهامداران
  • تصویب یا رد پیشنهادات ارائه‌شده توسط هیئت مدیره، بازرسان، و سهامداران شرکت

تاریخ مجمع شگویا ۱۴۰۲

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز دوشنبه مورخ 1402/03/22 به آدرس تهران، ضلع غربی ورزشگاه آزادی، پژوهشگاه صنعت نفت، مرکز همايش‌های بين‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت سالن آزادگان، برگزار شد، حضور به هم رسانند. سهامدارانی که امکان حضور فيزيکی در مجمع را نداشتند، می‌توانستند جهت مشاهده همزمان مجمع به‌صورت آنلاين از طريق لينک‌ ‎ www.aparat.com/stpc.irدر مجمع حضور پیدا کنند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامداران يا نمايندگان حقوقی و رسمی آنان که تمايل به حضور در مجمع این شرکت را داشتند، می‌بايست برگ سهم، مدرک شناسايی معتبر يا وکالتنامه رسمی خود را همراه می‌داشتند. در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه، سهامداران حقيقی می‌توانند شخصا يا از طريق وکيل با ارائه وکالت‌نامه رسمی يا قائم‌مقام قانونی شخص حقيقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نيز نماينده يا نمايندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی يا رسمی) يا نمايندگی با امضای مجاز شخص حقوقی، حضور به‌هم رسانند. همچنين اصل کارت ملی برای تمامی مراجعين محترم جهت ورود به جلسه الزامی بود.

حاضرین در جلسه مجمع شگویا ۱۴۰۲

  • شرکت پتروشيمی بندر امام
  • شرکت مديريت توسعه صنايع پتروشيمی
  • شرکت فجر انرژی خليج‌فارس
  • شرکت توسعه نفت گاز صبا کارون
  • شرکت‌های سرمايه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها
  • شرکت پتروشيمی بوعلی سينا
  • شرکت گروه پتروشيمی تابان فردا
  • شرکت صنايع پتروشيمی خليج فارس

دستور جلسه مجمع شگویا

دستور جلسه نقش مهمی در ایجاد ساختار مجمع دارد و به مدیران و شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا به‌طور کامل با موضوعات قابل طرح در مجمع آشنا باشند. در ادامه دستور جلسه مجمع شگویا آمده است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه شگویا است، از قبيل اتخاذ تصميم در خصوص تقسيم سود نقدی و…

لازم به ذکر است که در این جلسه، سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ ایران نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود مجمع شگویا

سود نقدی یک مورد اساسی در حوزه سرمایه‌گذاری در بورس است که تاثیر مهمی بر بازده سهام و سودآوری سرمایه‌گذاری اعمال می‌کند. تقسیم سود نقدی از تصمیماتی است که در مجمع عمومی یک شرکت اتخاذ می‌شود و تاثیرات بسیاری چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم بر آینده شرکت دارد. شرکت‌ها عمدتا سیاست‌های تقسیم سود نقدی مشابهی را پیروی می‌کنند که مشخص می‌کنند چه میزان از سود خالص سالیانه بین سهامداران توزیع خواهد شد. تصمیمات گرفته شده در مجمع عمومی به صورت مستقیم تاثیرگذار بر تقسیم سود نقدی و در نتیجه بر عملکرد سرمایه‌گذاران است.

توجه به این نکته ضروری است که سود نقدی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سهامدار شرکت باشند. لذا اگر افراد در روز برگزاری مجمع جزو سهامداران شرکت باشند، سود به آنان تعلق خواهد گرفت. اما اگر قبل از برگزاری مجمع سهام خود را فروخته باشند، سودی به آنان پرداخت نخواهد شد. از طرفی، اگر در زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه سهامدار شرکت باشند و بعد از برگزاری مجمع سهام خود را بفروشند، باز هم سود نقدی به آنان تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از طریق راه‌های اعلام شده توسط شرکت، مبلغ سود خود را دریافت کنند. مهمترین نکته در خصوص سود نقدی آن است که اگر شرکت در پایان سال مالی سودی شناسایی نکرده باشد، امکان پرداخت سود نقدی به سهامداران وجود ندارد.

برای تجزیه و تحلیل سود مجمع شگویا ۱۴۰۲، تحلیلگران و سهامداران نیازمند بررسی تاریخچه تقسیم سود شگویا در چند سال گذشته هستند. این تحلیل می‌تواند نشان دهد که آیا شرکت در طول زمان به تداوم تقسیم سود نقدی پرداخته یا سیاست‌های تقسیم سود آن تغییر کرده است. به عبارت دیگر، این تحلیل می‌تواند اطلاعاتی درباره پایداری سیاست‌های تقسیم سود نقدی شرکت و تغییرات ممکن در آن‌ها ارائه دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/291,4271,30091.1%
1400/12/291,3711,25091.1%
1399/12/3087578089.1%

بازده نقدی سهم شگویا

بازده نقدی سهم، یک معیار اساسی است که برای ارزیابی حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها به‌کار می‌رود. این معیار بر پایه تعیین درصد سود نقدی است که به ازای هر سهم به سهامداران پرداخت می‌شود و ارتباط آن با قیمت سهم پیش از بسته شدن معاملات در سایت بورس اوراق بهادار مشخص می‌شود. در واقع، بازده نقدی سهم به عنوان یک نسبت، نمایانگر میزان سود نقدی نسبت به قیمت سهم است و این معیار بهره‌وری سرمایه‌گذاری در سهام را ارزیابی می‌نماید. علاوه بر این، بازده نقدی سهم ممکن است بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تاثیرگذار باشد. افزایش بازده نقدی سهم ممکن است باعث جذب توجه بیشتری از سهامداران شود. در نتیجه، این معیار می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا جذب بیشتری از سرمایه‌گذاران به حضور در مجمع داشته باشند. در ادامه بازده نقدی مجمع شگویا در 3 سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/29۱۷,۳۰۰1,3007.5%
1400/12/29۱۲,۷۴۰1,2509.8%
1399/12/30۸,۷۶۵7808.8%

زمانبندی پرداخت سود نقدی شگویا

عطف به اطلاعیه منتشره در سامانه کدال به شماره ۱۰۴۰۵۱۷ مورخ ۱۴۰۲٫۰۳٫۲۴ و همچنین به منظور رعایت مفاد ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استحضار رسانده شد اصلاحیه برنامه زمانبندی پرداخت سود سهامداران این شرکت جهت پرداخت سود نقدی مصوب مجمع عمومی عادی سالانه مورخ ۱۴۰۲٫۰۳٫۲۲ به ازای هر سهم ۱,۳۰۰ ریال مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ به شرح زیر است:

سود سهام سهامداران حقیقی

سهامداران حقیقی (فاقد) کد سجام در خصوص پرداخت سود سهام مصوب سهامداران حقیقی که فاقد کد سجام هستند از تاریخ ۱۴۰۲٫۰۶٫۰۱ با مراجعه به شعب بانک تجارت سراسر کشور و با ارایه اصل و تصویر کارت ملی و اعلام کد سهامداری نسبت به دریافت سود سهام سال مذبور اقدام کنند.

سود سهامداران حقوقی مجمع شگویا

سهامداران حقوقی جهت تسهیل امور سهامداران سود سهام مصوب سهامداران حقوقی دارای کد سجام در صورت قبولی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از طریق شماره حساب اعلام شده سامانه سجام در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ . پرداخت شد.

آدرس و اطلاعات شرکت پتروشیمی تندگویان جهت پیگیری و ارسال مدارک:

تلفن: 06152172761

فکس: 06152172748

آدرس: خوزستان، بندر امام خمینی، منطقه ویژه اقتصادی، سایت 4 پتروشیمی شهید تندگویان

وب سایت https//www.stpc.ir

ایمیل management-office@stpc.ir

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا