اخبار بورس

سود شستا 1402 کی واریز می شود؟ زمان واریز سود شستا

مجمع عمومی عادی سالیانه شستا مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 1402/03/31 در تاریخ 29 مهر 1402 برگزار شد. شستا در این مجمع، بخشی از سود خالص خود را به‌عنوان سود تقسیمی تصویب کرد. زمانبندی و نحوه پرداخت سود شستا 1402 در تاریخ 19 مهر ماه در سامانه کدال منتشر شد. در این مطلب زمان واریز سود شستا 1402 و نحوه دریافت سود مجمع شستا با جزئیات توضیح داده شده است.

سود شستا 1402

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری در بورس است که عموما هر سال پس از اتمام سال مالی، بخشی از سود خالص (EPS) به‌دست آمده را در مجمع سالیانه به‌عنوان سود نقدی (DPS) میان سهامداران تقسیم می‌کند.

این شرکت در سال مالی 1402 به ازای هر سهم 201 ریال سود خالص ساخته است که در مجمع عمومی عادی سالیانه 93 درصد آن معادل 188 ریال را به عنوان سود نقدی تصویب کرد. در صورتی که سهامداران در تاریخ مجمع شستا (1402/07/29) سهامدار این شرکت باشند، سود نقدی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

واریز سود مجمع شستا

سهامداران برای تاریخ واریز سود شستا 1402 و نحوه دریافت سود مجمع شستا به دو روش دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه هر یک توضیح داده شده است.

نوع سهامدار

سهامداران شستا را بر اساس نوع سهامدار می‌توان به چند دسته سهامداران حقیقی، سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها تقسیم کرد. سهامدار حقیقی به افرادی گفته می‌شود که به‌صورت مستقیم در بازار بورس فعالیت می‌کنند و تعدادی از سهام این شرکت را در پرتفوی خود دارند. سهامدار حقوقی نیز به نهادها، سازمان‌ها یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که سهام شستا را در اختیار دارند.

لازم به ذکر است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌ها نیز جزو سهامداران حقوقی محسوب می‌شوند، اما عموما شرکت‌ها، زمانبندی پرداخت سود آن‌ها را به تفکیک اعلام و واریز می‌کنند.

وضعیت ثبت‌نام در سامانه سجام

سامانه سجام سامانه‌ای است که با هدف تسهیل دسترسی سهامداران به خدمات بازار سرمایه، راه‌اندازی شده است. طبق دستورالعمل سازمان بورس، لازم است افراد فعال در بازار سرمایه در این سامانه ثبت‌نام و احراز هویت کنند. برای ثبت‌نام در سامانه سجام باید به سایت www.sejam.ir مراجعه کرده و با انتخاب ثبت‌نام سجام، ثبت‌نام خود را آغاز کنند. طی مراحل ثبت‌نام اطلاعاتی همچون مشخصات شخصی، کد سهامداری و اطلاعات حساب بانکی باید در این سامانه ثبت شود. سپس لازم است سهامدار با کد رهگیری ثبت‌نام خود به مراکز احراز هویت مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را نهایی کند.

باتوجه به توضیحات فوق سهامداران به دو دسته سهامداران سجامی (احراز هویت شده) و فاقد کد سجام (عدم احراز هویت) تقسیم می‌شوند.


ارزش‌گذاری این سهم و تحلیل بنیادی آن از طریق لینک تحلیل شستا قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید در مقاله تحلیل بنیادی چیست با این تحلیل و انواع رویکردهای آن بیشتر آشنا شوید.


زمان واریز سود شستا 1402

زمان واریز سود مجمع شستا مربوط به سال مالی منتهی به 1402/03/31 باتوجه به نوع سهامداران که در بخش پیش توضیح داده شد، مطابق جدول زیر است:

سهامدارنوعتاریخ پرداخت سود شستا
حقیقیدارای کد سجام و احراز هویت شده1402/08/30
حقیقیفاقد کد سجام و عدم اهراز هویت1402/11/01
صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌هادارای کد سجام و احراز هویت شده1402/08/30
صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌هافاقد کد سجام و عدم اهراز هویت1402/11/01
سهامداران حقوقیدارای کد سجام و احراز هویت شده1402/10/02
سهامداران حقوقیفاقد کد سجام و عدم اهراز هویتاز تاریخ 1402/12/05 به بعد

نحوه دریافت سود مجمع شستا 1402

در ادامه نحوه واریز سود شستا 1402 در تاریخ اعلام شده طبق اطلاعات منتشر شده در سایت کدال پلاس آمده است:

  • سهامداران دارای کد سجام

سود تمامی سهامداران حقیقی، حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های دارای کد سجام و احراز هویت شده در تاریخ ذکر شده در جدول فوق، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام واریز خواهد شد. سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند تا پیش از تاریخ مذکور در این سامانه ثبت‌نام کنند.

  • سهامداران حقیقی فاقد کد سجام

سهامداران حقیقی فاقد کد سجام می‌بایست در تاریخ 1 بهمن 1402 به یکی شعب بانک رفاه کارگران در سراسر کشور مراجعه کرده و با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی سود سهام خود را دریافت کنند.

  • سهامداران حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های فاقد کد سجام

این سهامداران برای واریز سود سهام شستا 1402 باید جدولی مطابق تصویر زیر را تکمیل و در سربرگ شرکت با امضای صاحبان امضای مجاز و مهر شرکت به‌همراه آخرین آگهی تغییرات صاحبان امضای مجاز به واحد امور سهام شرکت ارسال کنند تا سود سهام آن‌ها تا انتهای موعد مقرر قانونی به حساب معرفی شده، واریز شود.

فرم دریافت سود شستا 1402

آدرس امور سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)

تهران، گاندی جنوبی، کوچه سوم، پلاک 11- تلفن: 41974-021

3.4/5 - (18 رای)
۷ دیدگاه
  1. سلام دراطلاعیه های کدال زمان بندی پرداخت سود سالانه تصویب شده درمجامع به صورت جدول منتشر نمی شود به همین دلیل مجبوریم ازگوگل کمک بگیریم

  2. با سلام . سود سهام سال ۱۴۰۲ من که حقیقی هستم تا این تاریخ ۵/۱۰/۱۴۰۲واریز نشده است از کجا باید پیگیری کنم . با تشکر

  3. سلام من سهمدار شما هستم ولی به علت بسته بودن سپرده ثبت شده در سجام سود سهام من واریز نشده چه کار باید کنم . ممنون میشم راهنمایی بفر مایید .

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا