تعداد عرضه کامیونت جک در بورس کالا (سال 1401 و 1402) + قیمت پایانی آن

تالار خودرو در تاریخ 23 اسفندماه 1401 و 30 بهمن 1402 میزبان عرضه کامیونتهای 6 تن، 8٫5 تن و 9 تن JAC متعلق به مجتمع صنعتی آریان پارس موتور بود. این شرکت بهعنوان بزرگترین مجتمع صنعتی خودرو در شهر خمین شناخته میشود که دارای یک سالن چندمنظوره جهت مونتاژ انواع خودروهای تجاری و یک سالن مونتاژ خودروهای سواری است. در ادامه این مطلب سعی شده است تا گزارش کاملی از زمان عرضه و نحوه ثبتنام کامیونت جک در بورس کالا ارائه شود.
عرضه کامیونت جک در بورس کالا
همانطور که گفته شد شرکت مجتمع آریان پارس موتور سه محصول تولیدی کامیونت خود را در بورس کالا عرضه کرد. در جدول زیر، اطلاعات دقیقتری از مدلهای عرضهشده این محصولات نوشته شده است.
نام خودرو | ظرفیت | تاریخ عرضه | تاریخ تحویل |
---|---|---|---|
کامیونت JAC کابین خوابدار 9 تن بدون کاربری | 30 دستگاه | 1402/11/30 | 1403/02/30 |
کامیونت JAC کابین خوابدار 8٫5 تن بدون کاربری | 30 دستگاه | 1402/11/30 | 1403/02/30 |
کامیونت JAC کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری | 30 دستگاه | 1402/11/30 | 1403/02/30 |
کامیونت JAC کابین خوابدار 9 تن بدون کاربری | 30 دستگاه | 1401/12/23 | نامعلوم |
کامیونت JAC کابین خوابدار 8/5 تن بدون کاربری | 30 دستگاه | 1401/12/23 | نامعلوم |
کامیونت JAC کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری | 30 دستگاه | 1401/12/23 | نامعلوم |
قیمت کامیونت JAC در بورس کالا
زمانی که کالایی در بورس کالا عرضه میشود، ابتدا قیمت پایه برای آن تعیین شده و سپس بخشی از این قیمت بهعنوان پیشپرداخت در زمان ثبتنام از کاربران دریافت میشود. پس از آن در رقابت روز معامله، قیمت نهایی خودرو مشخص خواهد شد. علاوه بر این مبلغی نیز بابت هزینههای جانبی از جمله مالیات، کارمزد و… از مصرفکنندگان دریافت میشود. جدول زیر قیمت پایه هر محصول این شرکت را نشان میدهد.
مدل خودرو | قیمت پایه | درصد پیشپرداخت |
---|---|---|
کامیونت JAC کابین خوابدار 9 تن بدون کاربری | یک میلیارد و 754 میلیون تومان | 10 |
کامیونت JAC کابین خوابدار 8٫5 تن بدون کاربری | یک میلیارد و 716 میلیون تومان | 10 |
کامیونت JAC کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری | یک میلیارد و 680 میلیون تومان | 10 |
لازم به ذکر است قیمت پایانی کامیونت JAC کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری یک میلیارد و 680 میلیون تومان گزارش شده است.
مدل خودرو | قیمت پایه | قیمت پایانی |
---|---|---|
کامیونت JAC کابین خوابدار 9 تن بدون کاربری | یک میلیارد و 552 میلیون تومان | حدود یک میلیارد و 691 میلیون تومان |
کامیونت JAC کابین خوابدار 8.5 تن بدون کاربری | یک میلیارد و 490 میلیون تومان | حدود یک میلیارد و 552 میلیون تومان |
کامیونت JAC کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری | یک میلیارد و 442 میلیون تومان | حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان |
نحوه ثبتنام کامیونت جک در بورس کالا
ثبتنام و خرید کامیونت JAC در بورس کالا با خرید مستقیم از کارخانه متفاوت است. در این روش افراد باید در ابتدا کد بورس کالا دریافت کنند. سپس از طریق این کد در روز عرضه نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. مراحل خرید خودرو در بورس به شرح زیر است:
- ثبتنام و احراز هویت در سامانه سجام به آدرس profilesejam.csdiran.ir
- دریافت کد آنلاین بورس کالا
- ثبتنام در یکی از کارگزاریهای متصل به بورس کالا
- افتتاح حساب وکالتی نزد یکی از بانکهای مورد پذیرش بورس کالا
- واریز مبلغ مشخصشده جهت پیشپرداخت یک روز قبل از موعد عرضه
- مراجعه به سامانه خرید آنلاین بورس کالا راس ساعت عرضه خودرو
- پرداخت مابقی قیمت خودرو و سایر هزینههای تعیین شده
میتوانید جزئیات دقیقتر نحوه ثبتنام خودروهای مختلف را در مقاله خرید خودرو در بورس کالا مطالعه کنید.
توضیحات تکمیلی ثبتنام کامیونت جک
صدور سند و شمارهگذاری خودرو فقط به اسم خریدار بوده است. خریداران جهت دریافت خودرو میبایست یکی از نمایندگیهای مجاز آرین پارس موتور را انتخاب کرده و به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی اقدام میکردند. واریز وجه هزینههای اعلامی همزمان با تسویه اصل مبلغ از طریق وبگاه sale.arian-diesel.com انجام شد. همچنین کلیه هزینهها باید توسط شخص خریدار و از حساب بانکی شخص خریدار به حساب شرکت آرین پارس موتور از طریق وبگاه و درگاه الکترونیک واریز میشد.
جریمه عدم تسویه به موقع یا فسخ معامله چقدر است؟
مهلت تسویه مبلغ معامله همراه با کارمزد آن تنها سه روز پس از انجام معامله بود. در صورتیکه تسویه 4 تا6 روز بعد طول میکشید خریدار موظف بود به ازای هر روز معادل 0.25 درصد ارزش معامله را به عنوان جریمه پرداخت کند. لازم به ذکر است چنانچه عدم تسویه بیش از 6 روز طول میکشید، معامله فسخ بوده است. در این شرایط خریدار موظف بود جریمهای معادل 5.5 درصد ارزش معامله را به عنوان جریمهی فسخ پرداخت کند.
جمعبندی
در نهایت امر میتوان به این نکته اشاره کرد که قیمتگذاری خودرو در ایران همواره با چالشهای فراوانی همراه بوده است. سال 1401 بستری فراهم شد تا پس، پای خودرو به بورس کالا باز شود و این محصول در یک فضای رقابتی مستقیما از سوی تولیدکننده به مصرفکنندگان واقعی عرضه شود. علیرغم اینکه این روش با استقبال زیادی همراه شد، اما متاسفانه انتقادات فراوانی مبنی بر افزایش کاذب قیمت خودرو در بورس کالا از سوی مسئولین و سیاستگذاران همچون شورای رقابت و سازمان بازرسی به گوش خورد. همچنین شورای رقابت اعلام کرد عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شده است، اما شورای عالی بورس اعلام کرد که خودروهای ساخت داخل همچنان تا پایان سال ۱۴۰۲ در بورس کالا عرضه خواهند شد.
در تاریخ 24 بهمن ماه 1402، 100 خورو KMX T8 مشکی در بورس کالا عرضه شد که از این تعداد تنها 6 نفر متقاضی بودند و به همان قیمت پایه معامله شد. این امر بیانگر آن است که عرضه خودرو در بورس کالا در شرایط کنونی بهترین روش برای کنترل قیمتهای خودرو است.