اخبار بورسسود سهام

سود سهام مادیرا 1403 چقدر است؟ جزئیات مجمع صنایع مادیران

مجمع عمومی عادی سالیانه، رویداد مهمی است که سهامداران با حضور در آن می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های شرکت نقش مهمی را ایفا کنند. جلسات مجمع عادی سالیانه با حضور فعال سهامداران و مدیران شرکت، با هدف بررسی عملکرد سال مالی گذشته و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت یا سازمان برگزار می‌شود. حضور سهامداران و اعلام نظر آنان بدون هیچ‌گونه محدودیتی در جلسات مجمع عمومی، امکان‌پذیر است. همچنین سهامداران درباره مسائل مهم، حق رای و اعلام نظر را دارند. مجمع عمومی سالیانه در هر شرکت بر اساس شرایط خاص و تعیین‌شده‌ی آن برگزار می‌شود. این جلسات، علاوه بر بررسی موضوعاتی مهم همچون ارزیابی عملکرد شرکت، به تصویب میزان سود نقدی توزیعی میان سهامداران نیز می‌پردازد. در ادامه این مطلب، جزئیات مجمع مادیرا و مواردی نظیر زمان پرداخت سود سهام مادیرا مورد بررسی قرار گرفته است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه گردهمایی بزرگی است که پلی ارتباطی میان سهامداران با مدیران شرکت‌ محسوب می‌شود. سهامداران با حضور در مجمع عادی سالیانه، اطلاعات دقیق‌تری درباره صنعت و شرکت به دست می‌آورند. از موارد مهمی که در این جلسات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان به بررسی ترازنامه و صورت‌های مالی مهم مانند صورت سود و زیان سال مالی گذشته، صورت دارایی و مطالبات شرکت و… اشاره کرد. جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه همچنین به بررسی و تحلیل گزارش مدیران، اعضای هیئت‌مدیره، بازرسان و… نیز می‌پردازد. تصمیمات اتخاذشده در این جلسات جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران، در سایت کدال به نشانی codal.ir منتشر می‌شوند. این اطلاعات مهم در گزارشی به نام خلاصه تصمیمات مجمع عادی عمومی سالیانه قابل دانلود و مشاهده است.

شرکت‌ها موظف هستند تا زمان و مکان برگزاری مجمع و همچنین زمانبندی پرداخت سود نقدی را در سامانه کدال جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران اعلام ‌کنند تا سهامداران بتوانند درباره حضور یا عدم حضور خود در مجمع تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه به خوانندگان توصیه می‌شود.

زمان برگزاری مجمع مادیرا در سال 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنایع مادیران بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ 1403/04/07 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت 10:00 روز سه شنبه مورخ 1403/04/19 در محل خيابان وليعصر، ابتدای اتوبان نيايش، بيمارستان شهيد رجايی، سالن اجتماعات مرکز قلب و عروق شهيد رجايی (هتل قلب) برگزار شد.

نحوه دریافت برگ ورود به جلسه

شرکت صنایع مادیران از سهامداران يا نمايندگان آن‌ها که تمايل به حضور در جلسه مجمع فوق الذکر را داشتند درخواست کرد با در دست داشتن مدرک شناسايی اصل (شناسنامه و کارت ملی) در روز سه شنبه مورخ 1403/04/19 ساعت 10:00 به محل تهران، خيابان وليعصر، ابتدای اتوبان نيايش، بيمارستان شهيد رجايی، سالن اجتماعات مرکز قلب و عروق شهيد رجايی (هتل قلب) مراجعه و نسبت به اخذ برگه ورود به جلسه اقدام کنند. ارائه وکالت رسمی يا معرفی‌نامه توسط نمايندگان قانونی سهامداران حقوقی علاوه بر مدارک فوق‌الذکر ضروری بود. همچنين امکان مشاهده همزمان مجمع از طريق سايت aparat.com/maadirangroup براي سهامداران فراهم بود و امکان طرح سوالات سهامداران از طريق شماره 09021836452 وجود داشت.

حاضرین در مجمع مادیرا

  • امیر مسعود امیری
  • امیرعلی امیری
  • مظفر نسیری امیری
  • امیررضا نسیری امیری
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مادیرا

دستور جلسه سندی توصیفی است که به تعیین فعالیت‌ها و موضوعاتی که می‌بایست در مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی قرار گیرند، می‌پردازد. در ادامه دستور جلسه مجمع مادیرا 1403 ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

سهامداران و مدیران شرکت صنایع مادیران در این مجمع، هوشیار بهمند را به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و بهمند را به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه اقتصاد نیز به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

برخی از نکات مطرح‌شده در مجمع مادیرا

  • شرکت صنایع مادیران بعد از برگزاری مجمع به یک هلدینگ صنعتی تبدیل شد. 6 شرکت، زیرمجموعه این هلدینگ هستند.
  • صنایع الکترونیک مادیران، صنایع لوازم خانگی مادیران، صنایع پلاستیک مادیران، پشتیبانی فروش مادیران، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران و انرژی‌های سبز مادیران شرکت‌های زیرمجموعه محسوب می‌شوند.
  • در سبد کامل محصولات این شرکت، یخچال، ماشین لباسشویی و کولر گازی موجود است. مادیرا قصد دارد امسال ماشین ظرفشویی و خشک کن را به کالاهای خود اضافه کند.
  • با توجه به تبدیل‌شدن شرکت صنایع مادیران به عنوان هلدینگ، برنامه عرضه عمومی شرکت‌های زیرمجموعه را در بازار سرمایه دارد.
  • در دو برند ایکس ویژن و TCL، خوشبختانه تقاضا بیش از عرضه بوده است.
  • نرخ تامین مالی عمومی مادیرا 23 تا 25 درصد است، اما نرخ اوراقی که سال گذشته توسط شرکت گرفته شده، 34 درصد بوده است.
  • میانگین حاشیه سود شرکت در صنایع 36 درصد بوده است.
  • این شرکت توانست 3 ماهه ابتدای سال را طبق بودجه پیش ببرد. اگر با همین روند پیش رود، مادیرا می‌تواند رشد 50 درصدی را در فروش کسب کند. بودجه سال 1403، فروش 10 همتی است.
  • مادیرا برای سال مالی 1403 حدود 11 هزار میلیارد تومان فروش و 1٬000 میلیارد تومان سود پیش‌بینی کرده است.

سود نقدی مادیرا

افراد با توجه به استراتژی سرمایه‌گذاری خود نسبت به حضور یا عدم حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه تصمیم‌گیری می‌کنند. همان‌گونه که اشاره شد، در این جلسات میزان سود نقدی تقسیمی تعیین می‌شود و این سود، پس از گذشت مدتی پرداخت می‌شود. سود نقدی می‌تواند به شکل مستقیم بر جذب سهامداران و تصمیمات آنان تاثیر بگذارد. برای تحلیل سود مجمع مادیرا 1403، تحلیلگران باید به بررسی تاریخچه تقسیم سود نقدی در چند سال اخیر بپردازند؛ تا با استفاده از این بررسی‌ها سیاست تقسیم سود شرکت در گذر زمان را مشاهده کنند. جدول زیر روند تقسیم سود سهام مادیرا را بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس نمایش می‌دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/12/29243 ریال90 ریال٪37
1401/12/29271 ریال110 ریال٪40
1400/12/29240 ریال110 ریال٪45

بازده نقدی سهام مادیرا

سهامداران مادیرا باید علاوه بر توجه به سود نقدی شرکت، بازده نقدی سهم مادیرا را نیز مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. بازده نقدی، معیاری مهم است که درصد سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را محاسبه می‌کند. این بازده نقدی را می‌توان تا حدودی نشان‌دهنده میزان کارایی سرمایه‌گذاری دانست. همچنین، افزایش درصد بازده نقدی می‌تواند بر حضور سهامداران در مجمع سالیانه تاثیرگذار باشد. جدول زیر روند بازده نقدی مادیرا را طی سه سال اخیر نمایش می‌دهد. طبق این بررسی، می‌توان متوجه شد که بازده نقدی مادیرا در این سه سال، بیشتر از 3 درصد نبوده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/12/293٬090 ریال90 ریال٪2
1401/12/294٬760 ریال110 ریال٪2
1400/12/292٬843 ریال110 ریال٪3

زمان پرداخت سود مجمع مادیرا

زمان‌بندی و نحوه پرداخت سود سهام مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 1402/04/19 برای سال مالی منتهی به 1402/12/29 به شرح ذیل است:

شرحتاریخ پرداخت سود
اشخاص حقیقی و حقوقیاز 1403/07/25 و ظرف مهلت قانونی
سهامداران عمده شرکتاز 1403/08/19 و ظرف مهلت قانونی

نحوه پرداخت

اشخاص حقیقی و حقوقی: از طریق سامانه سجام

اشخاص حقیقی، حقوقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی غیرسجامی: در تاریخ 1403/08/15 از طریق بانک پاسارگاد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی: از طریق سامانه سجام

5/5 - (1 رای)
نمایش بیشتر

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا