اخبار بورس

تاریخ مجمع فسبزوار – سود مجمع فسبزوار ۱۴۰۲

مجمع عمومی عادی سالیانه در هر شرکت و سازمان، به نحو خاصی و تحت شرایط تعیین‌شده آن شرکت برگزار می‌شود. در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، عملکرد گذشته شرکت و تصمیمات مهم برای آینده شرکت با حضور سهامداران و مدیران مورد بررسی قرار می‌گیرند. همه سهامداران حق اعلام نظر در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه را دارند و هیچ‌گونه محدودیتی برای حضور آن‌ها وجود ندارد. تصویب میزان سود نقدی سهامداران از جمله مهم‌ترین مواردی است که در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه بررسی می‌شود. در ادامه به بررسی جزئیات مجمع فسبزوار 1402 پرداخته شده است. درصد تقسیم سود، بازده نقدی و زمان واریز سود مجمع شرکت پارس فولاد سبزوار از موارد مطرح شده در این مطلب هستند و مطالعه آن در تصمیم‌گیری بهتر حضور در مجمع این شرکت برای سال‌های آینده موثر خواهد بود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از مهم‌ترین رویدادها در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها و بازار سرمایه شناخته می‌شوند. هدف اساسی برگزاری جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه بحث و تصویب در مورد مسائل مهم شرکت در سال آینده و ارائه گزارش‌ها است. با توجه به بررسی‌ها و بحث‌های انجام شده در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، تصمیمات جدی برای سال مالی آینده اتخاذ می‌شود. جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، همان‌گونه که از اسمش مشخص است، یک بار در سال برگزار می‌شوند. شرکت‌ها موظف هستند که سالانه این مجمع را برگزار کنند و به بررسی وضعیت مالی و عملکرد شرکت بپردازند. در مجمع عمومی عادی سالیانه، مدیرعامل «گزارش هیئت‌مدیره» را ارائه می‌دهد.

لازم به ذکر است تمام تصمیمات این مجمع، جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و سهامداران در سامانه کدال منتشر می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مجمع چیست توصیه می‌شود تا سرمایه‌گذاران، اطلاعات جامعی درباره مجمع به‌دست آورند.

مجمع فسبزوار 1402

شرکت پارس فولاد سبزوار از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت 10:00 روز یکشنبه مورخ 1402/11/18 به آدرس تهران، سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان نهم، پلاک 12، مجموعه نیایش برگزار شد، حضور به هم رسانند.

سهامداران یا نمایندگان قانونی می‌بایست با در دست داشتن معرفی‌نامه، وکالت‌نامه و کارت ملی یک ساعت قبل از برگزاری مجمع جهت اخذ کارت ورود به جلسه اقدام کنند. می‌توانید با مطالعه تحلیل فسبزوار تحلیل بنیادی و ارزش ذاتی این سهم را مشاهده کنید.

حاضرین در جلسه مجمع شرکت پارس فولاد سبزوار

  • شرکت گسترش ساختمانی لوتوس پارسیان
  • شرکت توسعه ساختمانی پارسیان
  • شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان
  • سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران
  • سایر سهامداران
  • شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس

دستور جلسه مجمع فسبزوار 1402

دستور جلسه سندی است که به توصیف موضوعاتی که در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌پردازد. در ادامه دستور جلسه مجمع فسبزوار ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/09/30
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌‌مدیره

سایر موارد مانند طرح و تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت، تعیین حق‌الزحمه بازرس قانونی، حسابرس مستقل و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

فسبزوار و سهامداران آن در این مجمع ایران مشهود را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و دش و همکاران را به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌ اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود مجمع فسبزوار 1402

علاوه بر تحلیل بنیادی بورس، سود نقدی سهام یکی از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است؛ زیرا می‌تواند به شکل مستقیم بر بازدهی سهامداران تاثیر بگذارد. تصمیمات اتخاذشده در رابطه با سود نقدی تعیین می‌کنند که چه مقدار از سود خالص سال مالی و به چه صورت بین سهامداران تقسیم شود.

سهامداران باید توجه داشته باشند که سود نقدی فقط میان اشخاصی توزیع می‌شود که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه، سهام شرکت را در اختیار داشتند. لذا اهمیت دارد توجه شود که اگر سهامداری پیش از برگزاری مجمع سهام خود را به فروش رساند، به او سود نقدی تعلق نمی‌گیرد. همچنین، اگر فردی در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشد و سپس سهام خود را بفروشد، باز هم می‌تواند سود نقدی خود را از طریق روش‌های اعلام‌شده، دریافت کند.

برای تحلیل سود مجمع فسبزوار ۱۴۰۲، تحلیلگران باید به بررسی تاریخچه تقسیم سود نقدی در چند سال اخیر بپردازند؛ زیرا این بررسی‌ها سیاست تقسیم سود یک شرکت در گذر زمان را نشان می‌دهد. جدول زیر روند تقسیم سود فسبزوار بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس را نشان می‌دهد.

سال مالی مرتبطسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/09/30 10٬4819٬43390٪
1401/09/303٬5813٬22289٪
1400/09/306٬4915٬75088٪

بازده نقدی سهم فسبزوار

سهامداران باید علاوه بر توجه به تحلیل بنیادی سهام، به بازده نقدی سهم به عنوان یک معیار اساسی در بازار سرمایه و بورس دقت داشته باشند. این معیار نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نشان می‌دهد و می‌توان گفت که کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را تا حدودی مشخص می‌کند. تغییرات در بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است به طوری‌که افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران و جذب آنان می‌شود.

تجزیه و تحلیل سود نقدی به سهامداران اطلاعات شفافی از عملکرد مالی شرکت در زمینه تقسیم سود نقدی می‌دهد. همچنین این تحلیل به آن‌ها کمک می‌کند تا نسبت به حضور یا عدم حضورشان در مجمع تصمیم‌گیری کنند. در ادامه، به بررسی بازده نقدی فسبزوار در سه سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی به آخرین قیمت سهم پیش از مجمع (ریال)سود نقدی به ازای هر سهم (ریال)بازده نقدی (D/P)
1402/09/3045٬4709٬400٪20
1401/09/30 23,1003,222٪14
1400/09/3035,8505,750٪16

زمان واریز سود مجمع سبزوار

سود مجمع فسبزوار برای سال مالی منتهی به 1402/09/30 مطابق جدول زمانبندی زیر از طریق سامانه سجام به سهامداران پرداخت شد. سهامداران ی که تا تاریخ واریز سود، ثبت‌نام خود را در سامانه سجام نهایی نکرده بودند، می‌بایست به منظور دریافت سود سهام خود نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام می‌کردند.

دارندگان سهامتاریخ پرداخت از سجام
سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌هااسفند ماه 1402
سهامداران حقوقیخرداد ماه 1402

اطلاعات امور سهام شرکت پارس فولاد سبزوار

آدرس: خراسان رضوی، شهرستان سبزوار، کیلومتر 50 جاده سبزوار به اسفراین

ایمیل: info@spscomplex.ir

تلفن: 02126743461

فکس: 0212674348

5/5 - (1 رای)
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا