اخبار بورسسود سهام

مجمع فنوال؛ تاریخ پرداخت سود سهام شرکت نورد آلومینیوم

شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به‌ صورت سالانه جلسه‌ای تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌کنند. این مجمع متشکل از سهامداران و مدیران یک شرکت جهت بررسی عملکرد گذشته شرکت و اتخاذ تصمیمات در خصوص برنامه‌های آتی آن است. لازم به ذکر است شرکت‌ها موظف به برگزاری مجمع سالیانه هستند و سهامداران بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در آن حضور داشته باشند. همچنین حضور در این مجمع موجب شناسایی سهامداران واقعی می‌شود. در ادامه به بررسی مجمع فنوال به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در گروه فلزات اساسی پرداخته شده است.

  • برای درک بهتر و آشنایی با نحوه ارزش‌گذاری سهام فنوال، مطالعه مقاله تحلیل بنیادی فنوال پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

تمامی شرکت‌های بورسی فرصت دارند حداکثر تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی خود، نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه اقدام کنند. این مجمع یکی از مهم‌ترین مجامع در بازار سرمایه است که در آن به بررسی صورت‌های مالی، تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته شرکت، تصویب سود نقدی و همچنین تصمیم‌گیری در جهت برنامه‌ها و اهداف شرکت پرداخته می‌شود. برگزاری مجمع سالیانه موجب شفافیت مالی و مشارکت اعضای شرکت می‌شود و سهامداران با حضور خود در این مجمع می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند و حق رای داشته باشند.

این مجمع هنگامی رسمیت پیدا می‌کند که حداقل بیش از نیمی از سهامداران، در آن جلسه حضور داشته باشند. در غیر این صورت جلسه لغو خواهد شد. علاوه بر این پس از برگزاری جلسه، هر آنچه در مجمع گذشته است به صورت آگهی خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه در سایت کدال قابل مشاهده است. در مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه تمامی اطلاعات مربوط به این مجمع و نحوه برگزاری آن به صورت کامل توضیح داده شده است.

تاریخ برگزاری مجمع فنوال

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه codal مورخ 1403/04/17 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه راس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1403/04/30 در محل اراک، میدان آزادگان، شرکت نورد آلومینیوم برگزار شد.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

به منظور رعايت ماده 99 قانون تجارت هر سهامدار که تمايل به حضور در مجمع عمومی سالیانه داشت، می‌توانست روز چهارشنبه مورخ 27 تير ماه 1403 از طريق ورود به سامانه اينترنتی شرکت به آدرس www.navardaluminum.com ثبت‌نام و برگ ورود به جلسه خود را دريافت کند. ضمنا سهامدارانی که دسترسی به سامانه اينترنتی برايشان مقدور نبود می‌توانستند روز چهارشنبه مورخ 27 تير ماه 1403 از ساعت 10:00 الی 13:00 با در دست داشتن کارت شناسایی (کارت ملی)، وکالتنامه رسمی (برای نمايندگان سهامداران حقيقی)، معرفی‌نامه رسمی با امضاء مجاز و روزنامه رسمی آخرين دارندگان امضاء مجاز (برای نمايندگان سهامداران حقوقی) به دفتر مرکزی اين شرکت واقع در تهران، خيابان فاطمی غربی، خيابان سيندخت جنوبی، کوچه هما، پلاک 28 مراجعه و برگ ورود به جلسه خود را دريافت کنند. همچنين امکان مشاهده هم‌زمان مجمع با مراجعه به وبگاه شرکت به نشانی www.navardaluminum.com به صورت بر خط برای سهامداران فراهم شده بود. دعوت کننده این مجمع هيئت مديره شرکت گروه کارخانه های توليد نورد آلومينيوم (سهامی عام) بود.

حاضرین در مجمع فنوال

  • شرکت آلومینیوم تابنده اراک
  • شرکت هوشمند سرمایه پردیس
  • شرکت پیشران سرمایه پردیس
  • مهرداد محمدی
  • کارکنان و سایرن

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نورد آلومینیوم

دستور جلسه مجمع فنوال به شرح موارد زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، آزموده کاران به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و ایران مشهود به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سایر نکات مطرح‌شده در مجمع فنوال

برخی از نکات مهم مطرح‌شده در این مجمع به شرح موارد زیر است:

  • افزایش 25 درصدی فروش، مدیریت بهای تمام‌شده جهت جلوگیری از رشد فزاینده، افزایش 46 درصدی سود خالص شرکت و تحقق 523 میلیارد تومانی سود از دستاوردهای مهم فنوال در سال 1402 بود.
  • یکی از بزرگترین نقاط قوت شرکت، داشتن تکنولوژی نورد گرم با توان تولید محصولات انحصاری در بازار داخلی است که امکان فروش محصولات را برای شرکت فراهم می‌کند. از طرفی این تکنولوژی امکان قرارگرفتن شرکت در لیست شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کرده است که می‌توان از مزایای جانبی و تسهیلاتی که برای این شرکت‌ها فراهم شده، استفاده کرد.
  • فنوال در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص مزایده فپارس بیان کرد، شرکت در حال پیگیری است و این موضوع تا مشخص‌شدن نتایج در اداره تسویه نیازمند صبر است تا نتیجه نهایی معین شود.
  • فنوال به سوال سهامداران برای عملکرد نامناسب بازارگردان اینگونه پاسخ داد که عملکرد بازارگردان تابع دستورات و پیشنهادات شرکت نبوده و بازارگردان سهم صرفا برحسب ضوابط سازمان رفتار کرده است.
  • در پاسخ به سوال سهامداران برای برنامه شرکت در خصوص تجدید ارزیابی گفته شد، فنوال در حال حاضر برنامه‌ای ندارد و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هیچ آورده‌ای برای شرایط فعلی شرکت نخواهد داشت.
  • خرید دستگاه فویل میل و اسلیتر، توسعه کارگاه اصلی برای جانمایی دستگاه اسلیتر سنگین جدید، خرید تجهیزات تولید پلیت با تمپر، خرید دستگاه سنجش هیدروژن مذاب آلومینیوم، خرید دستگاه فرز برای کارگاه تراشکاری، تجهیز آرمایشگاه شرکت به نمونه کوانتومتر مرجع و تجهیز شرکت به دستگاه CNC از اهداف فنوال در سال 1403 است.

مبلغ سود نقدی فنوال

سود نقدی سهام (Dividend Per Share) مقدار سودی است که به ازای هر سهم توسط هیئت مدیره تصویب می‌شود. میزان سود نقدی یکی از عوامل تاثیرگذار بر جذب سهامداران برای سرمایه‌گذاری است. عموما شرکت‌ها استراتژی مشخصی برای تقسیم سود دارند. با بررسی سابقه یک شرکت در سال‌های مالی گذشته می‌توان تا حدودی میزان سود نقدی را پیش‌بینی کرد. میزان سود تقسیمی در مجمع فنوال برای چهار سال مالی گذشته مطابق جدول زیر است.

سال مالی منتهی بهسود خالص به ازای هر سهم (EPS)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/12/291٬029 ریال500 ریال٪48
1401/12/291٬057 ریال500 ریال٪47
1400/12/294٬653 ریال2٬500 ریال٪53
1399/12/302٬453 ریال1٬000 ریال٪40

بازده نقدی سهام فنوال

علاوه بر سود سهام، بازده نقدی سهم نیز معیار بسیار مهمی است که نسبت سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن را نشان می‌دهد. بازده نقدی نشان‌دهنده کارایی سرمایه‌گذاری در سهام است. میزان بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار است و بیشتر بودن آن منجر به تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران برای حضور در مجمع می‌شود. در ادامه، به بررسی بازده نقدی فنوال در چند سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (RPICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/12/296٬450 ریال500 ریال٪7
1401/12/2912٬400 ریال500 ریال٪4
1400/12/2927٬440 ریال2٬500 ریال٪9
1399/12/3024٬600 ریال1٬000 ریال٪4

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع فنوال

سود سهام مربوط به عملکرد سال مالی 1402 اشخاص حقیقی، سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در نیمه دوم مردادماه 1403 و سود سهام اشخاص حقوقی در نیمه دوم شهریورماه 1403 از طریق سامانه سجام به حساب بانکی آن‌ها واریز خواهد شد.

آدرس شرکت نورد آلومینیوم

  • دفتر مرکزی: تهران، خیابان فاطمی غربی، خیابان سیندخت جنوبی، کوچه هما، پلاک 28
  • کد پستی تهران: 1418654381
  • تلفن تماس: 02154709000
5/5 - (1 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا