اخبار بورسسود سهام

سود سهام نقدی مجمع ثفارس در سال 1402

مجمع عمومی عادی سالیانه محلی برای تحلیل عملکرد گذشته شرکت و اتخاذ تصمیمات مهم برای آینده شرکت با حضور سهامداران و مدیران است. تعیین مقدار سود نقدی سهامداران نیز از جمله موارد مهمی است که در این جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد. این مجمع در هر شرکت، تحت شرایط خاصی برگزار می‌شود. تمامی سهامداران حق اعلام نظر در جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه را دارند و محدودیتی برای حضورشان تعیین نشده است. در ادامه به بررسی جزئیات مجمع ثفارس 1402 پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه یکی از رویدادهای مهم در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها و بازار سرمایه محسوب می‌شود. هدف اساسی برگزاری این مجمع بحث درباره موارد مالی مهم از جمله صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقدی، سود نقدی تقسیمی و همچنین تصویب مسائل مربوط به سال آینده است. در مجمع عمومی عادی سالیانه مدیر عامل گزارشی را تحت عنوان «گزارش هیئت مدیره» ارائه می‌دهد که در آن اطلاعات با ارزش و قابل توجهی ذکر شده است. جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه، باید یک بار در سال برگزار شود، زیرا شرکت‌ها موظف هستند سالانه این مجمع را برگزار کنند و به بررسی عملکرد شرکت در حضور سهامداران بپردازند.

تمام تصمیمات اتخاذشده در این مجمع، جهت اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و سهامداران در سامانه کدال انتشار داده می‌شود. برای آگاهی و شناخت بیشتر، مطالعه مقاله مجمع چیست توصیه می‌شود تا سرمایه‌گذاران، اطلاعات جامعی درباره مجمع به‌دست آورند.

تاریخ و مکان برگزاری مجمع ثفارس 1402

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ثفارس منتهی به 1402/06/31 بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال در تاریخ 1402/10/20 راس ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1402/10/30 در محل شيراز خيابان ارديبهشت، برج IT طبقه 11، سالن اجتماعات برج IT  برگزار شد. سهامداران جهت دریافت برگ حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه ثفارس می‌بایست با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به آدرس شيراز، خيابان هدايت، مجتمع تجاری اداری اميريه، طبقه 2، واحد 21 مراجعه می‌کردند.

دستور جلسه مجمع ثفارس

دستور جلسه سندی توصیفی است که به تعیین فعالیت‌ها و موضوعاتی که می‌بایست در مجمع عمومی عادی سالیانه مورد بررسی قرار گیرند، می‌پردازد. در ادامه دستور جلسه مجمع ثفارس ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/06/31
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌‌مدیره

سهامداران و مدیران ثفارس در این مجمع، کوشا منش را به‌ عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و کارای پارس را به‌ عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌های دنیای اقتصاد و خبر جنوب به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

سود مجمع ثفارس

سهامداران هر شرکت، علاوه بر تحلیل بنیادی بورس، باید به بررسی سود نقدی سهام که یکی از موارد بسیار مهم در بازار سرمایه است، بپردازند. سود نقدی می‌تواند به شکل مستقیم بر جذب سهامداران و تصمیمات آنان تاثیر بگذارد. تصویب موارد مربوط به سود نقدی تعیین‌کننده میزان و نحوه تقسیم سود خالص سال مالی میان سهامداران است.

سهامداران باید توجه داشته باشند که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه می‌بایست سهام شرکت را در اختیار داشته باشند تا از سود توزیع‌شده در مجمع عمومی سالیانه بهره‌‌مند شوند. بنابراین اگر سهامداری قبل از برگزاری مجمع سهام خود را به فروش برساند، به او سود نقدی تعلق نمی‌گیرد. همچنین، سهامداران باید در نظر داشته باشند، اگر شخصی در زمان برگزاری مجمع، سهامدار شرکت باشد و سپس سهام خود را بفروشد، باز هم می‌تواند به راحتی سود نقدی خود را از طریق روش‌های اعلام‌شده در سامانه‌های اطلاع‌رسانی، دریافت کند.

برای تحلیل سود مجمع ثفارس 1402، تحلیلگران باید به بررسی تاریخچه تقسیم سود نقدی در چند سال اخیر بپردازند؛ تا با استفاده از این بررسی‌ها سیاست تقسیم سود شرکت در گذر زمان را مشاهده کنند. جدول زیر روند تقسیم سود ثفارس را بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس نمایش می‌دهد.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1402/06/311٬618164٪10
1401/06/317043٪61
1400/06/318367٪80

بازده نقدی سهم ثفارس

سهامداران شرکت عمران و توسعه فارس باید علاوه بر توجه به میزان سود تقسیمی، به بازده نقدی سهم نیز به عنوان یکی از موارد مهم و اساسی در بازار سرمایه دقت داشته باشند. بازده نقدی سهم، نسبت سود نقدی به قیمت سهم قبل از بسته‌شدن را نمایش می‌دهد. این معیار می‌تواند نمایانگر کارایی سرمایه‌گذاری در سهام باشد. تغییرات در بازده نقدی بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه و جذب آنان تاثیرگذار است، این رابطه به‌گونه‌ای است که افزایش بازده نقدی باعث جلب توجه بیشتری از سوی سهامداران می‌شود.

تجزیه و تحلیل بازده نقدی به سهامداران اطلاعات شفافی از عملکرد مالی شرکت در طی چندین سال می‌دهد. همچنین این تحلیل به سهامداران کمک شایانی می‌کند تا نسبت به حضور یا عدم حضورشان در مجمع ثفارس تصمیم‌گیری کنند. در ادامه، به بررسی بازده نقدی ثفارس در سه سال اخیر پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/06/3126٬820164٪0٫6
1401/06/318٬94043٪0٫4
1400/06/315٬70067٪1٫1

زمان‌بندی پرداخت سود نقدی ثفارس

ثفارس طی اطلاعیه‌ای به سهامداران خود اعلام کرد در اجرای تبصره 2 ماده 5 دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران، پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به 1402/06/31 به شرح زیر است.

سهامداران حقیقی:

سهامدارانتاریخ پرداخت سودنحوه دریافت سود
سهامداران دارای کد سجاماز تاریخ 1403/02/22 الی 1403/02/27از طریق سامانه سجام
سهامداران فاقد کد سجاماز تاریخ 1402/06/25با تکمیل جدول «ب» و ارسال به آدرس مندرج
جدول سهامداران فاقد کد سجام ثفارس

نحوه ارسال:

الف) ارسال به نشانی شیراز – خیابان سید جمال الدین اسدآبادی – تقاطع هدایت – مجتمع امیریه ۲ – طبقه ۲ – واحد ۲۱

کدپستی: ۱۵۴۹۵ – ۷۱۳۴۹

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۳۰۱۰۰۴

ب) ارسال به پست الکترونیک شرکت به نشانی (info@omranefars.ir)

آدرس و اطلاعات ثفارس جهت پیگیری و ارسال مدارک

دفتر مرکزی: شیراز – خیابان اردیبهشت – برج الکترونیک – طبقه هشتم

اطلاعات تماس: ۰۷۱۳۲۳۰۹۶۸۰

ایمیل: INFO@OMRANEFARS.IR

امتیاز خود را ثبت کنید

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا