اخبار بورسسود سهام

مجمع فنورد؛ زمان برگزاری مجمع شرکت نورد و تولید قطعات تولیدی

مجمع عمومی عادی سالیانه یک رویداد مهم است که مدیران و سهامداران با حضور در آن می‌توانند در تصیم‌گیری‌های شرکت سهیم بوده و نقش اثرگذاری داشته باشند. این مجمع بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه است. هدف از برگزاری مجمع سالیانه بررسی عملکرد گذشته شرکت و تصمیم‌گیری در خصوص تصمیمات آینده آن است. شرکت‌ها برای برگزاری این مجمع سیاست‌های ‌خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی جزئیات مجمع فنورد و نحوه برگزاری این مجمع پرداخته شده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به‌عنوان یک فرصت برای سهامداران با هدف ارتباط مستقیم با مدیران و دیگر سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود. همچنین سهامداران با حضور در این مجمع و مطرح‌کردن پرسش‌های خود، می‌توانند اطلاعات دقیقی از صنعت و شرکت مربوطه به دست بیاورند. در این مجمع «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» توسط مدیرعامل ارائه می‌شود و در آن به بررسی وضعیت مالی، عملکرد و شرح اطلاعات در خصوص برنامه‌های آتی شرکت پرداخته می‌شود. همه سهامدارانی که تا زمان برگزاری مجمع، سهام شرکت را در اختیار داشته باشند می‌توانند در مجمع سالیانه شرکت کنند و دارای حق رای هستند.

هر شرکت موظف است مجمع خود را به صورت سالانه و در تاریخ از پیش‌ تعیین‌شده برگزار کند. برای تشکیل مجمع حضور حداقل بیش از نیمی از سهامداران الزامی است. همچنین زمان و محل برگزاری، آخرین آگهی‌ و اطلاعات مجامع شرکت‌ها نیز از طریق سامانه کدال قابل مشاهده هستند. برای آشنایی بیشتر با این مجمع مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه در سایت انیگما پیشنهاد می‌شود.

تاریخ برگزاری مجمع فنورد

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی از کلیه سهامداران، وکیل و قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌کند تا در مجمع عمومی عادی سالیانه این مجمع که در ساعت 09:30 روز چهارشنبه مورخ 1403/03/09 در شهر تهران، مرکز همایش‌های هتل قلب واقع در خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش (هاشمی رفسنجانی)، داخل بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار می‌شود، حضور بهم رسانند.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه

مطابق آگهی منتشره در سایت codal، این شرکت از کلیه سهامداران تقاضا کرد حضور خود را حتما تا 48 ساعت قبل از برگزاری مجمع با مراجعه حضوری در دفتر شرکت اعلام و نسبت به اخذ برگه ورود به مجمع اقدام کنند. همچنین سهامداران می‌توانند از صفحه اینستاگرام شرکت و آپارت به آدرس‌های www.aparat.com/ghataat_offcial , www.instagram.com/ghataat_offcial نسبت به مشاهده آنلاین جلسه مجمع اقدام کنند.

حاضرین در مجمع فنورد

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه فنورد منتهی به 1401/12/29 به شرح زیر است:

  • خانواده شگفتی
  • خانواده آقای سید رضا شهرستانی
  • شرکت شین کیش
  • مجتمع صنعتی فولاد امیر خاورمیانه
  • خیریه بقیعه اله اعظم
  • آقای محمود کلباسی
  • آقای سید تقی شهرستانی
  • آقای امیر جمشید گرجی
  • آقای صادق شهرستانی
  • سایر سهامداران

دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نورد و تولید قطعات فولادی

در مجمع فنورد منتهی به سال مالی 1401 در خصوص دستور جلسات زیر تصمیم‌گیری شد:

  • استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سالی (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیرالانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • سایر موارد

مطابق تصمیمات اتخاذشده در این مجمع بهراد مشار به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرسی شرکت و آژموده کاران به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند. روزنامه دنیای اقتصاد نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

سود نقدی فنورد

پس از بررسی صورت‌های مالی و تصویب صورت سود و زیان، متعاقبا سود نقدی به ازای هر سهم تعیین می‌شود. سود نقدی به طور مستقیم بر بازدهی سهامداران در بازار سرمایه اثر می‌گذارد و همچنین معیاری مهم برای جذب سهامداران به سرمایه‌گذاری است. بررسی و تحلیل تقسیم سود نقدی به شناخت مسیر شرکت و تاثیرات آن بر سودآوری کمک می‌کند. در ادامه این بخش به بررسی تاریخچه تقسیم سود مجمع فنورد در سال‌های مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1401/12/292٬162 ریال1٬000 ریال٪46
1400/12/2932٬589 ریال25٬000 ریال٪76
1399/12/2921٬022 ریال17٬000 ریال٪80

بازده نقدی سهام فنورد

سرمایه‌گذاران بعد از تعیین سود مجمع، به محاسبه بازده نقدی آن می‌پردازند. بازده سود نقدی معیاری برای سنجش میزان ارزندگی سرمایه‌‌گذاری است. تغییرات در بازده نقدی ممکن است بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر، افزایش بازده نقدی می‌تواند سهامداران را به حضور در مجمع و به دنیال آن سرمایه‌گذاری در آن سهم ترغیب کند. در این بخش، بازده نقدی فنورد برای سه سال مالی گذشته، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. این تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران اطلاعات کاملی ارائه می‌دهد تا بتوانند به طور دقیق‌تر در مورد مشارکت در مجمع و سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرند.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/2922٬940 ریال1٬000 ریال٪4
1400/12/29226٬360 ریال25٬000 ریال٪11
1399/12/29163٬890 ریال17٬000 ریال٪10

زمان‌بندی پرداخت سود مجمع فنورد

سود عملکرد سال مالی 1402 شرکت نورد و تولید قطعات فولادی برای کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به شماره حساب معرفی‌شده در سامانه سجام و حداکثر تا 9 مهرماه 1403 (حداکثر 4 ماه پس از تاریخ مجمع) پرداخت خواهد شد.

  • آدرس شرکت: تهران، خیابان سپهبد قرنی، خیابان کلانتری، ساختمان R.E (شماره 46)، طبقه 5
  • شماره تماس: 64-02188349756 داخلی 510 آقای امید رئیس پور
5/5 - (1 رای)

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا