اخبار بورس

سود مجمع فملی چقدر است؟ تاریخ مجمع فملی 1402

شرکت‌ها هر سال پس از اتمام سال مالی مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌کنند. تعیین میزان سود نقدی از مهم‌ترین عواملی است که در این مجمع تصویب می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند با حضور در مجمع شرکت‌ها از طریق دریافت سود نقدی، بازدهی مثبت داشته باشند. برخی افراد برای خرید و فروش یک سهم علاوه بر شرایط کلی و ارزندگی آن، تاریخ مجمع، میزان سود نقدی و تاریخ پرداخت آن را نیز بررسی می‌کنند. باتوجه به اینکه عموما شرکت‌ها سیاست یکسانی در خصوص تقسیم سود نقدی دارند، در این مطلب به بررسی تاریخ مجمع فملی و روند تقسیم سود مجمع فملی در سال‌های متوالی پرداخته شده است.

مطالعه مقاله مجمع چیست برای تصمیم‌گیری بهتر در خصوص شرکت در مجمع عمومی سالیانه شرکت‌ها پیشنهاد می‌شود.

تاریخ مجمع فملی 1402

شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید مس در خاورمیانه است که می‌توانید در مقاله تحلیل فملی، تحلیل بنیادی این سهم را مشاهده کنید. سال مالی فملی پایان اسفند ماه است و این شرکت موظف است مجمع عمومی سالیانه خود را تا پایان تیر ماه برگزار کند. تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران در تاریخ 14 تیر ماه 1402 در سایت کدال اطلاع‌رسانی شد. طبق این اطلاع‌رسانی مجمع عادی عمومی سال مالی منتهی به 1401/12/29 فملی ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 1402/04/31 برگزار شد. در ادامه جزئیات مجمع فملی 1402 بررسی می‌شود.

محل برگزاری و نحوه حضور در مجمع فملی

امکان حضور کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحبان سهام در مجمع فملی وجود داشت. سهامداران برای حضور در این مجمع می‌بایست با ارائه اصل کارت ملی، اصل وکالت‌نامه رسمی (برای اشخاص حقیقی)، معرفی‌نامه معتبر به‌همراه اصل کارت ملی نماینده شخص حقوقی (برای اشخاص حقوقی) پیش از شروع مجمع برگ ورود به جلسه را دریافت کنند. آدرس محل برگزاری مجمع تهران، میدان فاطمی، خیابان شهید گمنام، درب اصلی سالن وزارت کشور بوده است. همچنین سهامداران می‌توانستند این مجمع را از طریق سایت شرکت به نشانی WWW.NICICO.COM به‌صورت آنلاین مشاهده کنند.

دستور جلسه مجمع شرکت ملی صنایع مس ایران

طبق آگهی منتشر شده در سایت کدال و کدال پلاس، دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه فملی در سال ۱۴۰۱ مطابق موارد زیر هستند:

  1. استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  2. تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  3. انتخاب حسابرس و بازرس قانونی اصلی و علی‌البدل برای سال مالی 1402
  4. تصمیم‌گیری در خصوص تقسیم سود
  5. تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای سال مالی 1402
  6. تعیین پاداش اعضای هیئت مدیره
  7. تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره
  8. تاسیس شرکت‌های بهره‌بردار منطقه‌ای
  9. انتخاب اعضای هیئت‌مدیره

مقاله پیشنهادی: تحلیل بنیادی چیست؟

سود مجمع فملی

طبق آنچه در بخش پیش مطرح شد، یکی از موارد بررسی شده در مجمع فملی، تعیین مقدار سود تقسیمی است. سود نقدی مجمع سال 1401 فملی 480 ریال به ازای هر سهم تصویب شد. جدول زیر سود خالص هر سهم فملی (EPS)، سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) و درصد تقسیم سود این شرکت در سال‌های متوالی را نشان می‌دهد. طبق این جدول شرکت ملی صنایع مس ایران در 2 سال گذشته حدود 57 درصد از سود حاصل شده را به‌عنوان سود نقدی میان سهامداران خود تقسیم کرده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص به ازای هر سهم (ریال)سود نقدی به ازای هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/2983348057%
1400/12/291,25270056%
1399/12/301,30228021%

بازده نقدی سهم فملی

همانطور که گفته شد، حضور در مجمع یک شرکت و دریافت سود نقدی یکی از روش‌های کسب بازده در بازار سرمایه است. بنابراین بازده نقدی شرکت‌ها از عوامل مهم در خصوص بررسی خرید و فروش سهام آن و تصمیم‌گیری در خصوص حضور در مجمع سالیانه شرکت است. بازده نقدی یک سهم از تقسیم سود نقدی به ازای هر سهم بر آخرین قیمت سهم پیش از بسته شدن، به دست می‌آید. سهام فملی 4 روز پیش از برگزاری مجمع سال 1401 یعنی در تاریخ 27 تیر 1402 با قیمت 7,070 ریال بسته شد. باتوجه به سود نقدی تقسیم شده در مجمع فملی، بازده نقدی سهم فملی در این سال 6.7 درصد است. این در صورتی است که سال گذشته این سهم بیش از 11 درصد بازده نقدی داشته است. جدول زیر بازده نقدی سهام فملی در 3 سال گذشته را نشان می‌دهد.

سال مالی مربوطهقیمت فملی پیش از بسته شدن (Price)سود نقدی فملی (Dividend)بازده نقدی (D/P)
1401/12/297,070 ریال480 ریال6.7%
1400/12/296,050 ریال700 ریال11.5%
1399/12/3012,650 ریال280 ریال2.2%

زمانبندی پرداخت سود سهام فملی

زمان و نحوه پرداخت سود نقدی مصوب مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ فملی باتوجه به نوع سهامداران به شرح زیر است:

سود سهامداران حقیقی، سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای کد سجام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی شده در سامانه سجام واریز شد.

سهامداران حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری غیرسجامی می‌توانند جهت دریافت سود سهام خود از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ به یکی از شعب بانک تجارت در سراسر کشور مراجعه کنند.

سود سهام سهامدران حقوقی دارای کد سجام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰ از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب بانکی معرفی شده در سامانه سجام واریز خواهد شد.

سهامداران حقوقی غیرسجامی نیز می‌بایست از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۶ به‌همراه معرفی کتبی نماینده خود به یکی از شعب بانک تجارت و ارسال مدارک مورد نیاز به همان شعبه نسبت به دریافت سود سهام خود اقدام کنند. این مدارک شامل کپی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران صاحب امضا و تائیدیه کتبی شماره حساب بانکی از شعبه مربوطه است.

  • لازم به ذکر است که اعلام کد بورسی و همراه داشتن اصل و تصویر کارت ملی برای دریافت سود از بانک اجباری است.

سبدگردانی‌هایی که در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌بایست شماره حساب بانکی مربوط به واریز سود سهام سبدهای سرمایه‌گذاری را طبق قرارداد سبدگردانی به امور سهام شرکت اعلام کنند تا شرکت نسبت به واریز سود سهام طی مهلت قانونی اقدام کند.

امور سهام شرکت ملی صنایع مس ایران

آدرس: تهران، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، خیابان یازدهم، پلاک 22، طبقه اول

تلفن: 17-88724410-021

5/5 - (1 رای)
one
  1. امیدوارم درسال 1403 در مجمع سهامداران فملی اینقدر گدا بازی در نیارن وسود نقدی را بیشتر از سال 1402 بپردازن (نکته اینکه زمان تقسیم سود نقدی چند ساله که نسبت به سالهای قبل شرکت مس زودتر پرداخت میکنه..).جای تشگر داره..ولی افزایش سهام را 2ساله که بین 30تا50 درصد به سهامداران میده…وزمان نشستن توپرتفوه سهامداران بسیار طولانیست.بطوریکه تا 8ماه بعد از مجمع هم طول میکشه..وخیلی زمانبر ست.وامیدوارم مدیریت جدید برای این مسله سیاست وتدبیری را اتخاذ کنه..

دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا