اخبار بورسسود سهام

بررسی مجمع فباهنر در سال 1403؛ زمان پرداخت سود سهام فباهنر

مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصمیم‌گیری و ارتباط با سهامداران در یک شرکت هر سال برگزار می‌شود. مسائل اصلی مورد بحث در جلسه مجمع شامل بررسی عملکرد شرکت و تصویب صورت‌های مالی هستند. از دیگر موارد قابل طرح در این مجمع می‌توان به تعیین سود نقدی اشاره کرد. حق رای در مجمع عمومی عادی سالیانه برای تمامی سهامداران امکان‌پذیر است و این مجمع فرصتی برای شفافیت و مشارکت سهامداران در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت است. باتوجه به برگزاری مجمع فباهنر در سال 1403، در این مطلب به بررسی نحوه برگزاری این مجمع، بازده نقدی سهام شرکت و زمان پرداخت سود سهام فباهنر مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این شرکت و مشاهده پیش‌بینی سود سهام آن مقاله تحلیل بنیادی فباهنر را مطالعه کنید.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه به‌ عنوان یک ساختار تصمیم‌گیری دموکراتیک ایفای نقش مهمی در حیطه حفظ شفافیت و ارتقا اعتبار یک شرکت دارد. در این مجمع، مسائل اساسی زیر بررسی می‌شوند:

تصویب صورت‌های مالی: در این فرآیند، صورت‌های مالی شرکت ارائه و تصویب می‌شوند. این عملیات نه تنها نمایانگر شفافیت در اجرای عملکرد مالی شرکت است، بلکه به‌ عنوان یک معیار اصلی اعتبار مالی در نظر گرفته می‌شود.

اطلاع‌رسانی به سهامداران: مجمع عمومی به‌عنوان یک فرصت برای ارتباط مستقیم مدیران شرکت با سهامداران عمل می‌کند. در اینجا، اطلاعات مالی به سهامداران ارائه می‌شود و فرصت ایجاد مشارکت و پرسش سوالات به وجود می‌آید.

تصویب موارد مهم: در این مجمع، تصمیمات مهمی از قبیل توزیع سود نقدی به تصویب می‌رسد که تاثیر زیادی بر عملکرد و سودآوری شرکت دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد می‌شود.

مجمع فباهنر در سال 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنایع مس شهید باهنر بر اساس آگهی منتشرشده در سامانه کدال مورخ 1403/03/21 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه، راس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1403/04/16 در آدرس کرمان، کیلومتر 12 بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

نحوه دریافت برگ ورود به جلسه

سهامداران حقیقی می‌توانستند شخصا یا از طریق وکیل با ارائه وکالتنامه رسمی و قائم مقام قانونی شخص حقیقی صاحب سهم و در خصوص سهامداران حقوقی نیز نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صاحب سهم به شرط ارائه مدرک وکالت (اعم از عادی یا رسمی) یا نمایندگی با امضای صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی یا نماینده قانونی خود با در دست داشتن اصل کارت ملی، وکالتنامه و کد سهامداری برای دریافت کارت ورود به جلسه در روز قبل از برگزاری، به نشانی شرکت و در روز مجمع در محل برگزاری مجمع مراجعه کنند.

همچنین برای آن دسته از سهامدارانی که امکان حضور در مجمع را نداشتند، این امکان فراهم بود که با مراجعه به سايت شرکت به آدرس www.csp.ir مجمع را مشاهده و سوالات خود را مطرح کنند.

دستور جلسه مجمع فباهنر

دستور جلسه یکی از اسناد منتشر شده در سایت کدال است که در آن جزئیات موضوعاتی که در جلسه بررسی خواهند شد، مشخص شده است. در ادامه، موارد مطرح در دستور جلسه مجمع سالیانه فباهنر 1403 نام برده شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • انتخاب اعضای هیئت‌مدیره
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • ساير مواردی که در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه باشد.

در این جلسه سازمان حسابرسی به‌ عنوان بازرس قانونی، حسابرس شرکت و بازرس علی‌البدل انتخاب شد. روزنامه‌ اطلاعات نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

نکات مطرح‌شده در مجمع سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر

  • شرکت صنایع مس شهید باهنر در سال 1402 به دلیل مشکلات صادراتی تسعیر ارز نداشته است اما در حال حاضر این شرکت در سال 1403 به دنبال افزایش صادرات محصولات خود و در نتیجه آن تسعیر ارز است.
  • در حال حاضر فباهنر مشغول یک پروژه نیروگاه خورشیدی برای تامین برق است، اما پروژه اصلی این شرکت حفظ و نگه داشت همین سطح از تولید است و هدف اصلی آن به روزرسانی خط اکستروژن است.

میزان سود مجمع فباهنر در مجمع سال مالی 1402

درصد سود توزیعی که در مجمع عمومی تصویب می‌شود، یکی از جنبه‌های مهم در تصمیم‌گیری سهامداران برای سرمایه‌گذاری و حضور در مجمع شرکت است. میزان سود تقسیمی تصویب شده شرکت‌ها، در اطلاعیه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه قابل مشاهده است. درصد میزان سود نقدی شرکت‌ها از سود خالص به دست آمده، به‌عنوان یک ملاک اقتصادی مهم در مجمع عمومی سالیانه مدنظر قرار می‌گیرد و می‌تواند در روند تجزیه و تحلیل متقاضیان برای سرمایه‌گذاری تاثیرگذار باشد. در مجمع شرکت صنایع مس شهید باهنر، میزان سود نقدی منتهی به سال مالی 1402/12/29 معادل 575 ریال تصویب شد.

باتوجه به اینکه عموما شرکت‌ها در روند تقسیم سود سیاست ثابتی را دنبال می‌کنند، در ادامه سود تقسیمی و درصد توزیع سود سهام فباهنر در 3 سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/12/29673 ریال575 ریال٪85
1401/12/29603 ریال565 ریال٪93.6
1400/12/294,955 ریال4,500 ریال٪90.8

بازده نقدی سهم فباهنر

بازده نقدی سهم از طریق تقسیم سود تقسیمی (DPS) بر قیمت سهم پیش از بسته شدن محاسبه می‌شود. این مفهوم یکی از عوامل قابل بررسی برای حضور سرمایه‌گذاران در مجمع است که در تحلیل بنیادی سهام نیز می‌تواند موثر باشد. به این صورت که هر چه بازده نقدی سهم بیشتر باشد، تمایل سرمایه‌گذاران برای حضور در مجمع آن شرکت بیشتر خواهد بود. جدول زیر بازده نقدی سهم فباهنر در 3 سال گذشته را نشان می‌دهد.

سال مالیآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1402/12/294٬701 ریال575 ریال٪12
1401/12/297٬520 ریال565 ریال٪7٫5
1400/12/2931,850 ریال4٬500 ریال٪14
اعداد جدول بر حسب ریال هستند.

زمان پرداخت سود سهام فباهنر

سود مجمع فباهنر برای تمامی سهامدارانی که زمان تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه سهام این شرکت را در اختیار داشتند، در تاریخ 1403/08/06 از طریق سامانه سجام به حساب معرفی‌شده آن‌ها واریز خواهد شد.

  • آدرس ایمیل: info@csp.ir
  • شماره تلفن: 03431227999
  • شماره فکس: 03431227900
5/5 - (1 رای)

سایر مقاله‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا