اخبار بورس

تاریخ مجمع بترانس – زمان پرداخت سود مجمع بترانس 1402

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور سهامداران و مدیران شرکت جهت بررسی عملکرد و اتخاذ تصمیمات کلان برای آینده شرکت برگزار می‌شوند. در این جلسات، حضور سهامداران بدون هیچ‌گونه محدودیتی ممکن است و تمامی آن‌ها حق اعلام نظر در تصمیم‌گیری‌های مجمع را دارند. برگزاری این جلسات در هر شرکت به شکل خاص و طبق شرایط تعیین‌شده انجام می‌شود. از موضوعاتی که در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرند، می‌توان به ارزیابی عملکرد شرکت در سال مالی گذشته و تصویب میزان سود نقدی اشاره کرد. در ادامه این مطلب، جزئیات مجمع بترانس 1402 و مواردی نظیر نحوه دریافت سود سهام بترانس مورد بررسی قرار گرفته است.

مقاله پیشنهادی برای آشنایی بیشتر با شرکت ایران ترانسفو: تحلیل بترانس

مجمع عمومی عادی سالیانه

جلسات مجمع عمومی عادی سالیانه به عنوان یکی از جلسات مهم و رویدادهای اساسی در زمینه سرمایه‌گذاری در انواع شرکت‌ها شناخته می‌شود. هدف اصلی این جلسات بحث و تصویب مسائل مالی و ارائه گزارش‌های مربوطه است. مجمع عمومی هر شرکت یک بار در سال برگزار می‌شود، زیرا شرکت‌ها موظف به برگزاری این جلسات به صورت سالیانه هستند تا به بررسی جوانب مختلف عملکرد و وضعیت مالی خود بپردازند. در این جلسه، مدیرعامل در گزارشی به نام «گزارش فعالیت هیئت‌مدیره» به بررسی عملکرد گذشته شرکت و ارائه اطلاعات اساسی مانند پیشروی طرح‌ها و… می‌پردازد.

همچنین مواردی مانند گزارش حسابرس، تصویب صورت‌های مالی، تعیین میزان سود تقسیمی و انتخاب بازرسان شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه بررسی می‌شود. تمام مراحل جلسات مجمع برای اطلاع‌رسانی به سهامداران در سامانه کدال منتشر می‌شوند تا آن‌ها اطلاعات جامعی در خصوص مجمع و تصمیمات اتخاذشده در آن را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به علاقه‌مندان، سهامداران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود مقاله مجمع چیست مطالعه شود.

تاریخ مجمع بترانس 1402

شرکت ایران ترانسفو طی اطلاعیه‌ای از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت کرد که در ساعت 10:00 روز یکشنبه مورخ 1402/04/11 در جلسه مجمع عمومی این شرکت به آدرس تهران، بزرگراه یادگار امام شمال، بعد از فرحزاد، خیابان ایثارگران شمالی، بلوار شهید فیروزی، بین کوهسار 3 و 5، پلاک 36، موسسه عالی آزاد اندیش معین، حضور به‌هم رسانند. هیچ محدودیتی برای حضور سهامداران در این مجمع وجود نداشت. بنابراین در ادامه نحوه حضور در این مجمع توضیح داده شده است.

نحوه دریافت برگ حضور در جلسه مجمع

سهامدارانی که مایل به شرکت در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه به صورت حضوری بودند، می‌توانستند برگ ورود به جلسه را در روزهای سه‌ شنبه و چهار شنبه مورخ 6 و 7 تیرماه 1402 در ساعات اداری در دفتر مرکزی شرکت به آدرس تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی، خیابان حکیم اعظم، پلاک 15، طبقه اول، واحد امور سهام با ارائه کارت شناسایی معتبر برای اشخاص حقیقی و معرفی‌نامه برای اشخاص حقوقی دریافت کنند. آن دسته از سهامداران که امکان حضور در مجمع را نداشتند، می‌توانستند مجمع مذکور را به صورت آنلاین از طریق سایت رسمی شرکت به آدرس www.iran-transfo.com مشاهده کنند. همچنین امکان ارسال سوالات سهامداران از طریق همین سایت در روزهای 6 و 7 تیرماه 1402 امکان‌پذیر بود.

دستور جلسه مجمع بترانس

دستور جلسه به عنوان یک راهنمای جامع، جهت درک بهتر روند کلی، ساختار، و فرآیندهای جلسه مجمع ارائه می‌شود. در ادامه دستور جلسه مجمع بترانس 1402 ذکر شده است:

  • استماع گزارش هیئت‌مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1401/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی
  • انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره
  • تعیین پاداش هیئت‌مدیره

سایر موارد مانند طرح و تصویب معاملات مشمول ماده ۱۲۹ اصلاحیه قانون تجارت، تعیین حق‌الزحمه بازرس قانونی، حسابرس مستقل و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع عمومی عادی سالیانه است.

بترانس و سهامداران آن در این مجمع کوشا منش را به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و  هشيار بهمند را به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب کردند. روزنامه‌های اطلاعات و دنيای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

حاضرین در جلسه مجمع بترانس 1402

  1. شرکت آرمان توسعه مبین مهر سپهر
  2. شرکت گروه مالی ملت
  3. بانک صادرات
  4. بانک تجارت
  5. شرکت مادر تخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)
  6. شرکت سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز
  7. سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی
  8. سایر سهامداران

سود مجمع بترانس

به دلیل تاثیرات مستقیم سود نقدی بر بازدهی سهامداران در بازار بورس، مهم است که در کنار تحلیل بنیادی سهام، مجمع شرکت‌ها نیز مورد برررسی قرار گیرند. تصمیمات مرتبط با سود نقدی تعیین می‌کنند که چه میزان از سود خالص به ازای هر سهم (EPS) به سهامداران تخصیص یابد. سهامداران و سرمایه‌گذاران باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که توزیع سود نقدی تنها به افرادی اختصاص دارد که در زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامدار شرکت هستند.

برای تحلیل سود مجمع بترانس 1402، لازم است تاریخچه توزیع سود نقدی (Dividend) این شرکت در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه نشان می‌دهد که آیا شرکت به تداوم توزیع سود نقدی پرداخته است یا آیا تغییراتی در این زمینه ایجاد کرده است. در جدول زیر، روند توزیع سود شرکت ایران ترانسفو بر اساس اطلاعات منتشرشده در سایت کدال بورس، مورد ارزیابی قرار گرفته است. درصد تقسیم سود به طور میانگین در طی این سه سال کمتر از 32 درصد بوده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (ریال)سود نقدی هر سهم (ریال)درصد تقسیم سود
1401/12/2932010031.2
1400/12/293607019.4
1399/12/301915026.1

بازده نقدی سهم بترانس

بازده نقدی سهم یک معیار اصلی در بازار سرمایه است که در واقع، نسبت سود نقدی به ازای هر سهم (DPS) به قیمت سهم پیش از بسته شدن (Price) را نشان می‌دهد. بازده نقدی، کارایی سرمایه‌گذاری در سهام را تعیین می‌کند. تغییرات در بازده نقدی ممکن است بر حضور سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه تاثیرگذار باشد، به گونه‌ای که افزایش بازده نقدی منجر به جلب سهامداران به حضور در مجمع می‌شود.

سهامداران با استفاده از تحلیل بازده نقدی می‌توانند در خصوص حضور یا عدم حضور در مجمع عادی سالیانه هر شرکت تصمیم‌گیری کنند. در ادامه، بازده نقدی بترانس در سه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی نشان می‌دهد که بازده نقدی سهم بترانس طی این سه سال، بین 2 تا 3.5 درصد بوده است.

سال مالی مرتبطآخرین قیمت سهم پیش از مجمع (PRICE)سود نقدی به ازای هر سهم (DPS)بازده نقدی (D/P)
1401/12/292,908 ریال100 ریال٪3.42
1400/12/292,230 ریال70 ریال٪3.1
1399/12/302,271 ریال50 ریال٪2.2

زمانبندی و نحوه دریافت سود سهام بترانس

بترانس طی اطلاعیه‌ای، زمان پرداخت سود سهامدارانی را که در تاریخ مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۱، سهامدار شرکت ایران ترانسفو بودند به شرح جدول زیر اعلام کرد:

شرحزمان پرداخت سود از تاریخنحوه پرداخت سود مجمع بترانس 1402
سهامداران حقیقی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردان‌های سجامی۱۴۰۲/۰۸/۱۱واریز به شماره حساب معرفی شده در سامانه سجام
سود سهام سال ۱۴۰۱ و ماقبل سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند۱۴۰۲/۱۰/۱۶مراجعه به هر یک از شعب بانک رفاه در سراسر کشور، با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی، وکلای سهامداران نیز با ارائه اصل و تصویر وکالتنامه خود
سهامداران حقوقیدر مهلت قانونیارسال درخواست کتبی اعلام شماره حساب شماره شبا به انضمام تصویر آگهی روزنامه رسمی مربوط به آخرین تغییرات مدیران و صاحبان امضای مجاز شرکت به نشانی امور سهام

شرکت ایران ترانسفو در پایان اطلاعیه زمانبندی پرداخت سود سال 1402، خاطر نشان کرد که ضروری است سهامداران این شرکت هرچه زودتر، نسبت به تکمیل ثبت‌نام و احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم ثبت‌نام سهامداران بترانس در سامانه سجام، پرداخت مطالبات معوق از طریق سامانه سجام امکان‌پذیر نخواهد بود.

اطلاعات امور سهام بترانس

سهامداران جهت پیگیری و ارسال مدارک باید توجه داشته باشند که آدرس و اطلاعات این شرکت به شرح زیر است:

تلفن: 88607589-021

فکس: 88056797-021

وبسایت: www.iran-transfo.com

ایمیل: info@iran-transfo.com

امتیاز خود را ثبت کنید
دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا