اخبار بورسسود سهام

مجمع پیزد در سال 1403؛ سود سهام شرکت صنایع لاستیک یزد

شرکت‌های پذیرفته‌شده در سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت سالانه جلسه‌ای تحت عنوان مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار می‌کنند. این مجمع با حضور سهامداران و مدیران به منظور بررسی عملکرد و وصغیت مالی شرکت‌ها تشکیل می‌شود. در مجمع سالیانه همچنین برنامه‌های آتی شرکت مطرح و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. در این مطلب به بررسی هر آنچه در مجمع پیزد به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان لاستیک در ایران گذشت، پرداخته شده است.

  • در کنار بررسی مجمع این سهم، مطالعه و بررسی مقاله تحلیل بنیادی پیزد به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود.

مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه با هدف تجزیه و تحلیل عملکرد سال گذشته و تصویب مسائل مهم برای آینده شرکت برگزار می‌شود. در این مجمع مواردی مانند تصویب صورت‌های مالی شرکت، تعیین میزان سودی نقدی، پاداش اعضای هیئت مدیره و دیگر مسائل مهم مورد بررسی قرار می‌گیرند. تصمیمات اتخاذشده در این مجمع می‌توانند تاثیر مهمی بر عملکرد مالی و ارزش سهام شرکت داشته باشند.

حاضرین در این جلسه فرصت دارند تا پرسش‌ها و مشکلات خود را مطرح کرده و در تصمیم‌گیری‌های مهم شرکت کنند. برگزاری منظم این مجمع از اهمیت زیادی برخوردار است و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا شفافیت، حسابرسی و مشارکت اعضا را تضمین کنند. برگزاری این جلسه بر اساس قوانین و مقررات مربوط به شرکت‌ها و سازمان بورس اوراق بهادار انجام می‌شود و شرکت‌ها موظف هستند حداکثر تا 4 ماه پس از اتمام سال مالی، نسبت به برگزاری این مجمع اقدام کنند. همچنین شرکت‌ها باید تاریخ و مکان برگزاری مجمع سالیانه را حداقل 10 روز پیش از برگزاری، از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت codal.ir به سهامداران اطلاع‌رسانی کنند.

شرط تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه، حضور دارندگان حداقل نیمی از سهام شرکت است. اگر مجمع به حد نصاب نرسد، تشکیل نمی‌شود و مجدد برای دومین بار اطلاع‌رسانی و برگزار می‌شود. تعداد سهامداران در دومین تاریخ تعیین شده اهمیتی ندارد و با هر تعداد سهامدار مجمع تشکیل خواهد شد.

زمان برگزاری مجمع پیزد 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت براساس آگهی منتشره در سامانه کدال مورخ 1403/03/21 در خصوص دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه رااس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 1403/04/12 درمحل خيابان وليعصر، بالاتر از صدا و سيما، خيابان استقلال، مجموعه فرهنگی تلاش، سالن شهيد آوينی برگزار شد.

سهامداران متقاضی حضور در مجمع، می‌بایست جهت اخذ کارت ورود به جلسه در تاريخ 1403/04/11 از ساعت 9 الی 13 با در دست داشتن کارت ملی و اسناد نمايندگی معتبر به واحد سهام شرکت واقع در تهران، خيابان گاندی، خيابان يکم، پلاک 14، طبقه سوم، واحد 11 مراجعه می‌کردند

دستور جلسه مجمع شرکت مجتمع صنعت لاستیک یزد

همانطور که گفته شد سهامداران پیزد با حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با شرکت سهیم باشند. دستور جلسه مجمع پیزد به شرح موارد زیر است:

  • استماع گزارش هیئت‌ مدیره و بازرس قانونی
  • تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 1402/12/29
  • انتخاب حسابرس و بازرس قانونی انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار
  • تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیئت مدیره
  • تعیین پاداش هیئت مدیره
  • ساير مواردی که اتخاذ تصميم در خصوص آن‌ها در صلاحيت مجمع عمومی عادی ساليانه است.

نکات مطرح‌شده در مجمع پیزد

ایرج زمانی فرد مدیرعامل شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت بیان کرد:

  • رسیدن ظرفیت تولید به 50 هزار تن تایر در سال، صادرات 10 درصدی محصولات و رسیدن به سهم 20 درصدی از بازار تایر موتورسیکلت و دوچرخه، چشم انداز 1402 در یپزد است.
  • با سرمایه‌گذاری پیزد، شرکت آزمون میدانی مدیران را در سال 1402 تاسیس شده و امیدوار هستند به زودی افتتاح شود.
  • 173 میلیون دلار واردات و 20 میلیون دلار صادرات صنعت تایر بوده است.
  • قیمت‌گذاری دستوری، محدودیت‌های ناشی از انرژی و اخذ تسهیلات بانکی، مشکلات تامین ارز و تعدد بخشنامه‌ها مهم‌ترین مشکلات شرکت در سال 1402 بودند.
  • ورود به جرگه تولیدکنندگان تایر خودروی برقی، اخذ نشان شرکت دانش‌بنیان، اخذ گواهینامه E-MARK برای 12 سایز تایر و کاهش سهم فروش به خودروسازان از مهم‎‌ترین دستاوردهای 1402 بودند.

حاضرین در مجمع عمومی عادی سالیانه پیزد 1403

  • شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر
  • شرکت سرمايه‌گذاری نفت و گاز و پتروشيمی تامين
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پویا
  • شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رازی
  • اسکندر ستوده
  • آقای کریم مسعود تقی گنجی
  • شرکت نخ تایر رازی تاکستان
  • آقای محمدرضا تقی گنجی

سود مجمع پیزد

سود نقدی یکی از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری در بورس و بازده سهام است. به عبارت دیگر، تصمیماتی که در مجمع عمومی یک شرکت در رابطه با تقسیم سود نقدی گرفته می‌شوند، می‌توانند به‌ طور مستقیم بر عملکرد و سود سهامداران اثرگذار باشند.

سهامداران یک شرکت می‌توانند پیش از مجمع سهم خود را فروخته و وارد مجمع نشوند. از طرفی نیز افراد می‌توانند آن سهم را خریداری یا سهامی که دارند را حفظ و در مجمع شرکت کنند. بنابراین سود مجمع به افرادی تعلق می‌گیرد که در زمان برگزاری مجمع سالیانه سهامدار شرکت باشند. در ادامه به میزان سود تقسیمی پیزد در 4 سال مالی گذشته پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهسود خالص هر سهم (EPS)سود نقدی هر سهم (DPS)درصد تقسیم سود
1402/12/29610 ریال488 ریال٪80
1401/12/29612 ریال350 ریال٪57
1400/12/29622 ریال450 ریال٪72
1399/12/306٬339 ریال4٬500 ریال٪70

بازده نقدی سهام پیزد

بازده نقدی سهم یکی از معیارهای مهم برای حضور در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌ها و تحلیل بنیادی سهام آن‌ها محسوب می‌شود. این بازده سهم نشان‌دهنده درصد توزیع سود نقدی به قیمت سهم پیش از بسته‌شدن در بازار سهام است. هر چه بازده نقدی سهم بیشتر باشد، سهامداران بیشتری نسبت به حضور در مجمع تمایل خواهند داشت. بنابراین سرمایه‌گذاران پس از تقسیم سود نقدی، به بررسی بازده نقدی سهم می‌پردازند. در ادامه به بررسی تاریخچه بازده نقدی سهم پیزد پرداخته شده است.

سال مالی منتهی بهقیمت سهم پیش از بسته‌شدن (PRICE)سود نقدی هر سهم (DPS)بازده نقدی سهم
1402/12/293٬753 ریال488 ریال٪13
1401/12/2916٬410 ریال350 ریال٪2
1400/12/2910٬750 ریال450 ریال٪4
1399/12/3062٬247 ریال4٬500 ریال٪7

زمان پرداخت سود مجمع پیزد 1403

سود عملکرد سهام پیزد منتهی به سال مالی 1402 برای کلیه سهامداران حقیقی، صندوق‌ها و سبدهای سرمایه‌گذاری و سهامداران حقوقی (1 تا 20 میلیون سهم) در تاریخ 1403/07/16 از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد. سود سهامداران حقوقی بالای 20 میلیون سهم نیز بر اساس نقدینگی ظرف مهلت قانونی از طریق شرکت واریز خواهد شد.

سهامداران حقیقی فاقد کد سجام از آبان ماه 1403 با ارسال شماره حساب و کپی کارت ملی خود به امور سهام به نشانی خیابان خرمشهر، روبروی خیابان صابونچی، پلاک 115، طبقه دوم یا به شماره تماس 88660413 یا آدرس الکترونیکی sahan@yrik.con سود خود را دریافت کنند.

سود سبدها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فاقد کد سجام از آبان ماه 1403 با ارائه آگهی تاسیس، مجوز فعالیت و اعلام شماره حساب بانکی متعلق به صندوق‌ها و سبدگردان‌ها پرداخت شد. در ادامه سهامداران حقوقی نیز سود خود را با ارائه آگهی ثبتی، آخرین تغییرات و اعلام شماره حساب بانکی متعلق به شخص حقوقی دریافت کردند.

امتیاز خود را ثبت کنید
نمایش بیشتر

رقیه محمدپور

تحلیل بنیادی سهم‌ها و تولید محتوا در این زمینه از علایق بنده است. در حال حاضر به مدت 3 سال است که در این زمینه فعالیت دارم و به طور پیوسته در حال ارتقای اطلاعات خود در زمینه بازار سرمایه هستم.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا